کد خبر: ۸۶۶۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان خاتمی را بهترین گزینه ریاست جمهوری برای شرایط نابسامان اقتصادی خواند و گفت: عارف و نجفی از منظومه فکری جامع و کاملی برای اداره کشور برخوردار نبوده و گزینه مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری نیستند.

مجید محتشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، محمد خاتمی را کاندیدای اول جبهه اصلاح طلبان معرفی کرد و گفت: در صورت ورود خاتمی به رقابتهای انتخاباتی از وی حمایت خواهیم کرد و در دیدارهای حضوری با خاتمی تلاشمان این است که وی را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنیم.

دبیرکل حزب آزادی، خاتمی را بهترین کاندیدا در شرایط نابسامان اقتصادی کشور معرفی کرد و گفت: اگر خاتمی رئیس جمهور شود می تواند در کشور آرامش ایجاد کند و اعتقادمان این است که خاتمی تنها کسی است که می تواند بر این شرایط نابسامان فائق آید.

هاشمی می تواند به عنوان مشاور در خدمت مردم باشد

وی همچنین در پاسخ به اینکه محسن هاشمی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را مرد بحران ها دانسته است، تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی در طول سی و سه سال عمر انقلاب خدمات ارزنده ای داشته و دارند و همواره از حسن مدیریت برخوردار بوده است اما با توجه به سنی که ایشان دارند، بهتر است یک فرد جوان تر در عرصه قوه مجریه حضور داشته باشد و ایشان می توانند به عنوان یک مشاور و راهنما در کنار رئیس جمهور آینده و در خدمت مردم و نظام باشد.

نجفی و عارف توانایی اداره کشور را ندارند

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان  همچنین در مورد کاندیداتوری نجفی و عارف افزود: نجفی و عارف از منظومه فکری جامع و کاملی برای اداره کشور برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: محمدعلی نجفی سابقه خوبی در آموزش و پرورش دارد اما توانایی ایشان در حد همان یک وزارتخانه است و توانایی عمومی برای اداره کشور ندارد و این دو فاقد جامعیت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

محتشمی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر خاتمی وارد عرصه رقابت ها نشود، آیا اصلاح‌طلبان می توانند بر روی فرد دیگری به اجماع برسند، گفت: جریان اصلاح طلبی ظرفیت‌های زیادی برای تعیین مصداق کاندیدای ریاست جمهوری دارد، لذا در صورتیکه آقای خاتمی وارد رقابت ها نشود در آن زمان بر روی گزینه های دیگر رایزنی خواهیم کرد.

دولت وحدت ملی در حد شعار است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است در صورت عدم ورود خاتمی به رقابت ها اصلاح طلبان از یک کاندیدای اصولگرا با شعار "دولت وحدت ملی" حمایت کنند، تاکید کرد: دولت وحدت ملی در حد شعار است و امکان تحقق آن وجود ندارد.

حضور گروههای مختلف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری نشان از انتخابات آزاد دارد

دبیرکل حزب آزادی، همچنین در مورد انتخابات آزاد که این روزها از سوی برخی از اصلاح طلبان مورد تاکید قرار می گیرد، توضیح داد: روح قانون اساسی ما آزاد انتخاب شدن و آزاد انتخاب کردن است و این مسوولیت نیز متوجه مجریان و ناظران انتخاباتی است که این اصل از قانون را به درستی محقق سازند.

وی با بیان اینکه ما در انتخابات هفتم، هشتم، نهم و همچنین در انتخابات دهم ریاست جمهوری شاهد رقابت آزاد بین گروهها و جریانات مختلف سیاسی بودیم تاکید کرد: این امر نشان دهنده این است که انتخابات در ایران آزاد است واز هر گروه و دسته در این انتخابات تا کنون حضور داشتند و هرکدام که مردم انتخاب کرده اند به قدرت رسیده اند.

وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر موسوی خوئینی ها مبنی براینکه انتخابات آزاد را در شرکت موسوی و کروبی در انتخابات تعریف کرده است؛ خاطرنشان کرد: همه اصلاحات در لیدرهای آن از جمله موسوی خوئینی ها خلاصه نمی شود بنابراین نظر یک شخص را نباید به کل جریان تعمیم داد.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان، در پایان خاطرنشان کرد: امروز وقت شرط گذاشتن نیست و اصلاح طلبان باید با تمام توان در انتخابات شرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها