کد خبر: ۸۶۶۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
وزیر خارجه آلمان می گوید: این تحریم‌ها در راستای وادارسازی ایران برای سازش! اعمال می‌شود.
مشرق ـ نوسانات ارزی در هفته های اخیر در ایران با واکنش های تامل برانگیزی از سوی مقامات رسمی کشورهای خارجی همراه بوده است. واکنش‌ هایی که بعضاً از سر توهم و گاهی هم ناشی از واقعیت های موجود است.

آنچه که در ادامه می‌خوانید گزارشی است از این اظهارات تأمل برانگیز! که در لابه‌لای آنها به مقولاتی مثل تحریم‌ها، مسئله سازش و سوء مدیریت دولت در ایران صریحاً اشاره می‌شود:


کلینتون: تحریم ها را فوراً بر می داریم، اگر...

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، دولت ایران را مسئول وضع اقتصادی کنونی ایران دانست و در عین حال اظهار داشت اگر ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش همکاری جدی کند تحریم‌ها می‌تواند فورا برداشته شود.

هیلاری کلینتون که پس از دیدار با وزیر خارجه قزاقستان با خبرنگاران سخن می‌گفت تصریح کرد که وضعیت اقتصادی ایران عمدتا نتیجه تصمیم‌های دولت ایران بوده و نه تحریم‌ها.

وزیر خارجه ایالات متحده  اظهار داشت، دولت ایران تصمیم‌هایی گرفته که منجر به وضعیت کنونی اقتصاد ایران شده که هیچ ربطی هم به تحریم‌ها نداشته است.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: عامل مشکلات اقتصادی ایران "سوء مدیریت" دولت است

 خبرگزاری فرانسه نوشت: "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره دلایل مشکلات اقتصادی در ایران اظهار داشت: "فقر مدیریت اقتصادی و سیاسی در دولت ایران وجود دارد. ایرانی ها تاثیرات تصمیم های بد دولت خود را احساس می کنند."

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه می گوید: سختی های اقتصادی در ایران به طور حتم به دلیل سوء مدیریت داخلی این کشور است. همچنین تحریم ها ایرانی ها را از صادرات و کشورهای دیگر را از تعامل بازرگانی با آنها منع می کند.

نولاند ادامه داد: تحریم ها علیه ایران با هدف ادامه فشارها بر حکومت ایران است تا انتخاب! خود را تغییر دهد.


نخست وزیر انگلیس خطاب به اسرائیل: به تحریم ها علیه ایران بیافزایید

 خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد: دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا از اسرائیل خواست به ایران حمله نظامی نکند بلکه به تحریم ها علیه این کشور بیافزاید.

کامرون که در جمع اعضای یک سازمان اسرائیلی بریتانیایی در لندن سخن می گفت ادامه داد: دقیقا همان گزینه ای است که حکومت ایران در شرایط فعلی، منتظر آن است تا ملت خود را علیه دشمن خارجی، یکپارچه سازد. ما نباید چنین فرصتی را در اختیار ایران قرار بدهیم. ما باید شجاعت به خرج بدهیم و به تحریم ها علیه ایران ، فرصت بدهیم تا در این کشور احساس شوند.

در همين حال خبرگزاري رسمي اسپانيا (افه) به نقل از يك نظرسنجي در فلسطين اشغالي گزارش داد «اكثريت اسرائيلي ها از احتمال وقوع جنگ با ايران مي ترسند و معتقدند وسعت عواقب آن معلوم است.»

ایران کوتاه بیاید، فشارهای آمریکا بیشتر می شود

 يك روزنامه آمريكايي در گزارشي اذعان كرد: برخي اميدوارند كاهش شديد ارزش ريال نارضايتي گسترده اي در ايران به راه اندازد. به عبارت ديگر برخي منتظر بهار عربي ديگري در ايران در نتيجه فشارهاي اقتصادي ناشي از تحريم هاي بين المللي بر مردم اين كشور هستند. اما با بررسي واقع بينانه تر مي توان دريافت كه كاهش ارزش ريال نه به مذاكره درباره متوقف كردن غني سازي اورانيوم و نه بهار عربي ديگر منجر نخواهد شد.

در ادامه اين گزارش آمده است: هيچ تفاوتي ندارد تا چه حد تحريم ها بر اقتصاد ايران آسيب وارد ساخته است، اما تهران بدون ترديد مي داند تغيير در سياست هاي هسته اي اش اعتراف به ضعف و فشارهاي ناشي از تحريم ها خواهد بود. در صورت متوقف كردن برنامه هسته اي، بدون ترديد آمريكا موضع بسيار شديدتري در مقابل تهران اتخاذ خواهد كرد، چرا كه به موفقيت تحريم هاي اقتصادي ايمان خواهد آورد. بر همين اساس با شديدتر شدن تحريم ها تهران براي ادامه برنامه غني سازي اورانيوم مصمم تر خواهد شد.


تحریم ها نتوانسته اقتصاد "ایران" را به زانو درآورد

 نشريه فرانسوي اكسپرس تصريح كرد تحريم ها نمي تواند ايران را به زانو درآورد و اين عقيده كه باور جمهوري اسلامي با فشار اقتصادي تغيير خواهد كرد، باور باطلي است.

اين مجله در گزارش ها، تحريم ها را نسخه قرون وسطايي خوانده و نوشت: اين رسالت بيشتر مانند تجويز اطباي قرون وسطايي است كه وقتي دارو اثر نمي كرد، دوز آن را افزايش مي دادند. به لحاظ تاريخي نمي توان موردي را يافت كه اعمال تحريم نتيجه بخش بوده باشد. آيا تحريم ها مي توانند اقتصاد ايران را به زانو درآورند؟ اين تحريم ها باعث مشكلاتي براي ايران شده اما نتوانسته اقتصاد اين كشور را به زانو درآورد.

ایران هر چقدر عقب نشینی کند آمریکا جلوتر خواهد آمد

 يك راديوی اروپايي با بررسي جنگ اقتصادي عليه ايران نوشت: تاريخ ايران و ملت آن نشان مي دهد كه آنها قادر به برون رفت از بحران هاي امنيتي، سياسي و اقتصادي هستند و پيروز ميدان خواهند بود و اين مسئله نگراني غرب را برمي انگيزد.

در این رابطه راديو نروژي «اوستن» اعلام كرد كه جنگ اقتصادي كه عليه ايران آغاز شد و طي سه هفته اخير موجب كم شدن ارزش پول اين كشور شده!، يكي از اهداف اسرائيل و شوراي همكاري خليج فارس در جنگ محرمانه شان عليه جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.

اين راديو در تحليل سياسي بحران اقتصادي كنوني در ايران اعلام كرد: اين امر از اسرار اين جنگ مخفيانه و پنهاني عليه ايران تحت عنوان «تحريم هاي اقتصادي» است. جنگي كه اسرائيل و دولت هاي عضو شوراي همكاري در پشت آن قرار دارند و اگر اين طرف ها در پشت آن نبودند، اين تحريم ها نمي توانستند تا اين اندازه بر ايران تاثير بگذراند.

آمريكا: سران مخالفان در ايران از ما مي خواهند به تحريم ادامه دهيم

معاون وزير خارجه آمريكا اعلام كرد اعمال فشار و تحريم هاي اقتصادي عليه ملت ايران با مشورت برخي سران گروه هاي مخالف در ايران صورت مي گيرد.
 مايكل پازنر در گفت وگو با يورونيوز، اظهار داشت: تحريم ها احتمالا در درجه نخست مردم عادي و طبقات ضعيف را تحت فشار قرار مي دهد اما چاره اي وجود ندارد. شما نمي توانيد تحريم ها را چنان طراحي كنيد كه تنها مقامات كشور را هدف قرار دهد.

وي اضافه كرد: ما بايد به صداي كساني كه در داخل هستند گوش كنيم و از آنها الهام بگيريم. روشن است كه گروهي از سران نيروهاي دموكراتيك در ايران خواهان اعمال فشار بر دولت از طريق تحريم ها هستند.

معاون وزارت خارجه آمريكا به اسامي اين افراد اشاره اي نكرد اما با مروري به برخي مخالف خواني ها در داخل به بهانه تحريم ها مي توان روشن كرد كه چه كساني با فشار سياسي - اقتصادي غرب هماهنگ شده اند.

وزیرخارجه اسرائيل: تحريم ها عليه ايران می تواند به نا آرامی های مردمی منجر شود!

 آويگدور ليبرمن در مصاحبه با روز نامه « هاآرتص» که روز يکشنبه ۹ مهرماه و قبل از اغتشاش صورت گرفته در میدان فردوسی تهران منتشر شده گفته است:«تظاهرات مخالفان در ايران که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ (اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری در ایران) روی داد، بارديگر روی خواهد داد، حتی با قدرت بيشتر.»

وزیر امور خارجه اسرائیل به این روزنامه گفته است: تاثير تحريم ها عليه ايران به درجه ای رسيده  که تا تابستان سال آينده احتمال بروز نا آرامی های مردمی در اين کشور می رود. 

اکونومیست: آیا بحران پولی ایران راه را برای بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سیاسی کشور هموار می‌سازد؟

 مجله‌ی اکونومیست در مقاله‌ای به بررسی موضوع نوسانات قیمت ارز در ایران و تبعات سیاسی آن پرداخت.

مجله‌ی اکونومیست در این مقاله به عدم توانایی دولت در کنترل قیمت ارز اشاره می‌کند و آن را فرصتی مناسب برای مخالفان محمود احمدی نژاد که می‌توانند از آن در انتخابات آینده بهره بجویند می‌داند.



وستروله: این تحریم‌ها برای وادارسازی به مسئله سازش! است

به گزارش سایت رسانه صهیونیستی جورزالم پست، گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان نیز اخیراً و در پی اعلام خبر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، در اظهار نظری گفته بود: این تحریم‌ها در راستای وادارسازی ایران برای سازش! اعمال می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها