کد خبر: ۸۶۵۰۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
کاخ سفید نیروهای ویژه آمریکایی را به حالت آماده باش درآورده و هواپیماهای بدون سرنشین خود را بر فراز قاره آفریقا فرستاده است تا در صورت روشن شدن ارتباط گروه‌های مرتبط با القاعده با مرگ سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در لیبی، به این شبه‌نظامیان در لیبی و مالی حمله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود آنکه تنها چند هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، دولت این کشور در حال بررسی پیامدهای حمله نظامی احتمالی به شبه نظامیان مرتبط با القاعده در لیبی و مالی است و برخی مقامات آمریکایی می‌گویند شاید این حمله منجر به ارتقای جایگاه این گروه در منطقه و بیگانه شدن دولت‌های منطقه با آمریکا شود؛ دولت‌های که آمریکا به همکاری‌ آنها برای مبارزه با القاعده در شمال آفریقا نیاز دارد.

پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا تلاش‌های خود را برای کمک به دولت لیبی با هدف ایجاد یک نیروی کماندوی ویژه برای مقابله با شبه‌نظامیان تندرو افزایش می‌دهند.

هم اکنون سه تن از مقامات دولتی سابق آمریکا مشغول بررسی تبعات حمله به شبه‌نظامیان در لیبی و مالی هستند. نام این سه تن به خاطر مسائل امنیتی فاش نشده است.

پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت امنیت لیبی، قصد دارند نیروهای ویژه عملیاتی را در لیبی تحت آموزش و تجهیز خود قرار دهند.

پس از حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی در تاریخ 11 سپتامبر، کریس استیونس، سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر کشته شدند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده دست به انجام این حمله زده‌اند و هم اکنون دولت آمریکا منتظر است تا پس از اثبات این ارتباط حمله نظامیان خود را به مواضع شبه‌نظامیان در لیبی و مالی آغاز کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها