کد خبر: ۸۶۴۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
روزنامه بین المللی تهران تایمز و روزنامه دولتی "هرالد" زیمبابوه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقدسی مدیرمسئول روزنامه تهران تایمز، و "پیکیرایی دکه تکه" رئیس اجرایی روزنامه دولتی"هرالد" جمهوری زیمبابوه به منظور توسعه مناسبات فرهنگی-اجتماعی بین ایران و زیمبابوه و آشنایی بیش از پیش دو ملت از فرهنگ و تمدن غنی این دو سرزمین کهن از دو قاره پهناور با یکدیگر یاد داشت تفاهم همکاری منعقد کردند.

این تفاهم نامه درراستای گسترش همکاریهای رسانه ای ایران و زیمبابوه و به دنبال انعقاد سند همکاری ماه گذشته بین خبرگزاری مهر و خبر گزاری نیوزیانا -تنها خبرگزاری دولتی این کشور- درحاشیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مراسمی با حضور وزرای خارجه زیمبابوه "ساموئل مومبن گگبی" وعبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان به انعقاد رسیده است.

براساس این سند، دو روزنامه به انتشارمتقابل مقالات مشترک فرهنگی، اجتماعی، ملی و بین المللی، برپایی برنامه های مشترک فرهنگی، تبادل گزارشات تصویری و خبری به منظور معرفی هرچه بیشتر مناسبات و شخصیتهای ملی- فرهنگی دو کشور می پردازند.

روزنامه "هرالد" بزرگترین، مشهورترین و قدیمی ترین روزنامه جمهوری زیمبابوه است؛ که درسال 1891 تاسیس شده و به انتشار اخبار داخلی و بین المللی درهمه زمینه ها بویژه در زمینه فرهنگی، ورزشی، و تجاری به زبان انگلیسی می پردازد.

این روزنامه تیراژی 5000 تایی دارد و دفتر آن در هراره است.

ساندی میل و کرونیکل (دومین روزنامه قدیمی این کشور)، ساندی نیوز، مانیکا پست، زیم تراول، وایدزا اموتونیوا، و ساترن تایمز 8 خواهر خوانده این روزنامه اند که همراه با سه مجله و یک روزنامه محلی دیگر جملگی توسط یک هیات به ریاست «پیکیرایی دکه تکه» اداره و توسط شرکت چاپ و نشر روزنامه های زیمبابوه (بزرگترین و تنها ناشر مطرح دولتی این کشور از سال 1980) به چاپ می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها