کد خبر: ۸۶۴۶۹
زمان انتشار: ۲۳:۵۵     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، دقت در بیانیه اخیر اتحادیه اروپا که دیروز و با هدف وضع تحریم هایی جدید علیه ایران صادر شد، به خوبی آشکار می کند که استراتژی امنیتی کردن فضای داخلی ایران، یک استراتژی هماهنگ شده میان اروپا، اسراییل و امریکاست.
 
اتحادیه اروپا در این بیانیه آشکارا از همان کدی استفاده کرده است که هیلاری کلینتون چهارشنبه دو هفته پیش و پس از وقوع یک ناآرامی جزئی در بازار تهران تولیدکرد: یعنی اعلام اینکه تحریم ها قابل لغو خواهد بود اگر ایران پیشنهاد، سیاست و رفتار هسته ای خود را تغییر بدهد وبنابراین اگر مردم ایران خواهان لغو تحریم ها هستند، بهتر است اعتراض خود را بر برنامه هسته ای ایران متمرکز کنند.
 
در بند 4 از بیانیه شواری اروپا –که متن کامل آن در سایت ایران هسته ای منتشر شده- آمده است: «اقدامات محدود کننده امروز با هدف تاثيرگذاري بر برنامه اتمي و درآمدهاي رژيم ايران در سرمايه گذاري و تامين بودجه اين برنامه موافقت شده اند و هدف و مخاطب آنها ملت ايران نيستند. اين رژيم ايران است که خود مي تواند با رفتاري مسئولانه به اين تحريم ها پايان دهد».
 
این بند مشخصا حاوی دو کد کلیدی است:
 
1- اروپا سعی می‌کند تاکید کند هدف تحریم‌ها ملت ایران نیست در حالی که محتوای تحریم‌ها کاملا خلاف این را نشان می‌دهد.
 
2- این اتحادیه لغو تحریم‌ها را منطوط به تغییر رفتار هسته‌ای ایران می‌کند، در حالی که تحریم‌ها آشکارا به برنامه هسته‌اي ایران هم ربطی ندارد و زندگی روزمره مردم ایران را هدف گرفته است.
 
تحلیلگران در تهران عقیده دارد هدف نهایی آمریکا، اسرائیل و اروپا تمرکز روی یافتن یک راه حل برای مسئله هسته‌ای ایران نیست چرا که اساسا آنها از اینکه ایران سلاح هسته ای بسازد نگران نیستند و این موضوع را بهانه کرده‌اند تا با افزایش فشار سیاست تغییر رژیم را تعقیب کنند.
 
بنابراین مهم‌ترین هدف تحریم‌ها راه‌اندازی آشوب است و اگرچه در گام اول غرب ها به دنبال تغییر سیاست هسته ای ایران هستند ولی درخواست تغییر بلافاصله به تغییر سیاست، تغییر رفتار و نهایتا تغییر رژیم هم خواهد انجامید.
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: نتیجه این است که در تهران، ارزیابی تحریم‌ها به هیچ وجه از منظر بحث هسته‌ای انجام نمی‌شود. هم اظهارات رسمی غربی‌ها و هم محتوای تحریم ها نشان می دهد مسئله هسته یا ایران بهانه ای بیش نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها