کد خبر: ۸۶۴۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
در پي افزايش قيمت بنزين در آمريکا در ماه سپتامبر ، شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي نيز در اين ماه در اين کشور به شدت افزايش يافت.
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شاخص قيمت مصرف کننده يا شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي،يکي از مهمترين شاخص هاي قيمتي براي سنجش نرخ تورم و قدرت خريد خانوارها  و مردم در هر کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بر اساس آمار  و ارقامي تعديل فصلي شده اي که وزارت کار آمريکا در اين خصوص منتشر کرده است شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن، شش دهم درصد افزايش يافت.  افزايش رقم اين شاخص در ماه سپتامبر به ميزان افزايش اين شاخص در ماه اوت امسال بود که بالاترين ميزان از سه سال پيش  تاکنون در اين کشور مي آمد.

کارشناسان مسائل مالي و اقتصادي، علت اصلي افزايش اين شاخص  را افزايش قيمت بنزين و ديگر حامل هاي انرژي مي دانند. قيمت بنزين در ماه سپتامبر در آمريکا هفت درصد و در ماه اوت نيز نه  درصد افزايش يافته بود. قيمت انرژي در آمريکا يعني با در نظر گرفتن قيمت بنزين و ديگر حامل هاي انرژي،در ماه سپتامبر در مجموع چهار و نيم درصد افزايش يافت . قيمت اين قلم  ازکالاهاي مصرفي نيز در ماه اوت معادل پنج مميز  شش دهم درصد افزايش يافته بود. اين درحالي است که قيمت مواد غذايي  در اين ماه يک دهم درصد کاهش يافته بود.

نرخ تورم مبنا، يعني بدون در نظر گرفتن مولفه ها و اجزايي که درمحاسبات شاخص قيمت مصرف کننده، ممکن است در برخي از ماههاي سال نوسان زيادي داشته باشند، مانند قيمت حامل هاي انرژي و مواد غذايي، در اين ماه به يک دهم درصد رسيد. اين سومين ماه پياپي است که نرخ تورم  مبنا در آمريکا به يک دهم درصد مي رسد . در مقياس سالانه نيز شاخص قيمت کالاهاي مصرفي  در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت سه دهم درصد افزايش يافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها