کد خبر: ۸۶۴۱۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۸     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
دهها تن از فعالان سياسي در تظاهراتي در برابر دادگاهي در پايتخت تونس، خواستار آزادي افراد بازداشت شده در چارچوب تحقيقات مربوط به حمله چهاردهم سپتامبر به سفارت آمريکا شدند.
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ شرکت کنندگان در اين تظاهرات که به ويژه متشکل از فعالان سلفي و نزديکان متهمان بودند، شعار الله اکبر سر مي دادند.آنان همچنين شعار مي دادند ما خواستار آزادي زندانيان هستيم و با قانون مبارزه با تروريسم، مخالفيم.

شيما العروسي هفده ساله گفت: ما خواستار عدالت هستيم . ما مي خواهيم مردان ما آزاد شوند. برادر ما هيچ کاري انجام نداده است . او را به زندان انداخته اند فقط به جرم اينکه سلفي است.

به گفته اين دختر تونسي ، برادرش انور جزو گروهي از فعالان اسلام‌گرايي است که در اعتراض به شرايط بازداشت اعتصاب غذا کرده اند.

وکلاي اين متهمان پيش از اين به بازداشت هشتاد و هفت تظاهرکننده پس از حمله به مدرسه آمريکايي تونس در اواسط سپتامبر در پي تظاهرات عليه فيلم موهن ضد اسلامي در آمريکا اشاره کرده اند.

 دولت تونس که تحت مديريت اسلام‌گرايان حزب النهضه قرار دارد وعده داد مسببان حمله را مجازات کند و اين در حالي است که مخالفان، دولت را در گذشته به رافت و مدارا در قبال جريان سلفي متهم کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها