کد خبر: ۸۶۴۱۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
ورود ۳۴ مازارتی به ایران طی پنج ماه؛
شرکت پورشه آلمان هم اعلام کرده که از 24 پورشه بسیار گران سفارش داده شده به آن کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 دستگاه از آن به ایران ارسال شده است
به گزارش مشرق ،در سال 1383 اعلام شد که خودروهای خارجی با ساز و کار و قوانین خاصی می توانند وارد ایران شوند . بدین ترتیب خودروهای  آلمانی هم که از مقبولیت بالایی برخوردار هستند ، بار دیگر به بازارهای ایران راه یافتند.

افزایش هیجانی قیمت ارز در روزهای اخیر و تاثیر جو روانی آن بر بازار ، موجب رشد قابل توجه قیمت خودروهای خارجی شد .

 آمار گمرک نشان می دهد در پنج ماه نخست سال جاری 15 هزار و 700 دستگاه خودرو به ارزش 341 میلیون دلار وارد کشور شده که 78 درصد از آن با ارز دولتی بوده است .

همچنین بر طبق این آمار در سال 90 بیش از 40 هزار خودرو خارجی به ارزش 830 میلیون دلار وارد کشود شد که 86 درصد آن با نرخ ارز مرجع بوده است.



این آمار حاکی از واردات دست کم 34 دستگاه خودرو ایتالیایی مازارتی به ایران طی پنج ماه نخست سال جاری است . شرکت پورشه آلمان هم اعلام کرده که از 24 پورشه بسیار گران سفارش داده شده به آن کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 دستگاه از آن به ایران ارسال شده است و بر اساس آمار گمرک در سال 1390 بالغ بر 563 دستگاه انواع خودروهای پورشه به ارزش بیش از 49/8 میلیون دلار وارد ایران شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
مردم با یارانه هاشون چکاریی میکنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها