کد خبر: ۸۶۳۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
به منظور تحلیل و بررسی شاخص توسعه انسانی در ایران:
کتاب "تحلیلی بر شاخص توسعه انسانی در ایران" به قلم دکتر کامران باقری لنکرانی و جمع دیگری از نویسندگان منتشر شد. این کتاب که به تحلیل مفاهیم طرح شاخص توسعه انسانی می پردازد تحلیل جامعی از دستاوردهای جمهوری اسلامی را از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1391 رابیان می دارد و در نهایت راهکارهایی برای تسریع در روند رشد این شاخص با توجه به سناریو های محتمل ارائه می نماید. انگیزه اولیه تالیف این کتاب توجه به این شاخص در سیاست های کلی برنامه توسعه پنجم، ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود.
به گزارش پایگاه 598، کتاب "تحلیلی بر شاخص توسعه انسانی در ایران" به قلم دکتر کامران باقری لنکرانی و جمع دیگری از نویسندگان منتشر شد.

این کتاب که به تحلیل مفاهیم طرح شاخص توسعه انسانی می پردازد تحلیل جامعی از دستاوردهای جمهوری اسلامی را از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1391 رابیان می دارد و در نهایت راهکارهایی برای تسریع در روند رشد این شاخص با توجه به سناریو های محتمل ارائه می نماید.

در قسمتی از پیشگفتار این کتاب به قلم دکتر کامران باقری لنکرانی آمده است: "هیچ حکومتی در جهان نیست که مدعی تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور خود نباشد. اغلب دولت ها در برنامه های تبلیغی از تلاش ها و دستاوردهای خود در راستای تعالی و پیشرفت کشورشان سخن می گویند. برخی زیرساخت های عمرانی را به رخ می کشند، برخی دیگر از رشد اقتصادی می گویند و افزایش درآمد سرانه را مطرح می کنند. گروهی دیگر در خصوص جایگاه بین المللی کشور خود سخن سرایی می کنند و جمع کمتری به رشد علمی و فرهنگی اشارت دارند.

تا پیش از این نگاه غالب بر مفهوم توسعه، نگاهی اقتصادی بود و به مسئولیت های دولت ها در برابر مردم کمتر توجه می شد. طرح این شاخص برای بار اول مسئولیت های دولت در توانمند سازی مردم را مطرح نمود.

انگیزه اولیه تالیف این کتاب توجه به این شاخص در سیاست های کلی برنامه توسعه پنجم، ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود."

کتاب مذکور در سه فصل به همت "انتشارات فجر ولایت" در نیمه ی اول سال 1391 به چاپ رسیده است. علاقمندان به این کتاب می توانند با مراجعه به سایت www.BookRoom.ir آن را تهیه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها