کد خبر: ۸۶۳۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امشب برگزار می شود و این در حالی است که آخرین نظرسنجی انجام شده در این رابطه حکایت از رقابت نزدیک رامنی و اوباما دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موسسات و خبرگزاری مختلف اقدام به انجام نظرسنجی های روزانه در خصوص نامزدهای این رقابتهای می کنند و بر همین اساس آخرین نظرسنجی شده انجام شده توسط رویترز و موسسه "آی پی اس او اس" حکایت از رقابت نزدیک اوباما و رامنی دارد.

برهمین اساس، در فاصله سه هفته مانده تا انتخابات 6 نوامبر، "باراک اوباما" 47 درصد از آرای مردم آمریکا را در حساب خود دارد و "میت رامنی" نامزد جمهوریخواهان 45 درصد از آرا را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی، وضعیت به نفع رامنی شده به طوری که در برخی از نظرسنجی ها رامنی از اوباما پیشی گرفته است.

به نوشته رویترز، در دومین مناظره انتخاباتی اوباما و رامنی، سیاست خارجی یکی از محورهای اصلی گفتگوهای آنها خواهد بود و این در حالی است که در روزهای گذشته "میت رامنی" و "پل رایان" معاون وی، انتقادات تندی را در حوزه سیاست خارجی متوجه اوباما کرده اند.

مهمترین موضوعی که رامنی و رایان روی آن تمرکز کرده اند بحث کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی است . در همین رابطه "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا برای کم کردن فشارها بر اوباما، اعلام کرد که مسئولیت فاجعه به بار آمده در لیبی را بر عهده می گیرد.

در همین رابطه رویترز و موسسه "آی.پی.اس.او.اس" پرسشی را نیز درباره سیاستهای اوباما و رامنی در برخورد با تروریستها مطرح کرده 37 درصد از افرادی که نام خود را برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند اعلام کرده اند که از سیاستهای اوباما حمایت می کنند.

برهمین اساس 35 درصد از این افراد نیز گفته اند که از سیاستهای رامنی حمایت می کنند.  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها