کد خبر: ۸۶۲۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
اخبار منتشره مبنی بر تجارت گروهک تروریستی ارتش آزاد با اعضای بدن قربانیان خود بار دیگر ثابت می‌کند این گروهک به هیچ‌یک از اصول و ارزش‌های انسانی پایبند نبوده و تنها سوریه را به قهقرای نابودی و تباهی سوق خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، از زمان آغاز بحران سوریه که هم اکنون اواخر ماه نوزدهم خود را پشت‌سر می‌گذارد، خبرهای بسیاری درباره سرقت و فروش اعضای بدن انسان توسط اعضای گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» منتشر شده است.

همکاری گروهک ارتش آزاد با مافیای تجارت اعضای بدن

این خبرها تاکید می‌کنند که اعضای این گروهک تروریستی اعضای بدن شهروندان و نظامیان سوری را که می‌ربایند، پس از به قتل رساندن آنها از بدنشان خارج کرده و آنها را به فروش می‌رسانند و این مسئله هم اکنون به پدیده‌ای رایج در میان اعضای این گروهک تبدیل شده است.

روزنامه «یورت» چاپ ترکیه در این ارتباط نوشت که اعضای گروهک ارتش آزاد اعضای بدن قربانیان خود را به بهای کلان به مافیای تجارت اعضای بدن می‌فروشند.

اینگونه اقدامات و برخوردها از اعضای گروهکی همچون ارتش آزاد نه عجیب است و نه جدید، بلکه به عبارت بهتر می‌تواند بیانگر نیات و اهداف واقعی این گروهک باشد، در واقع تجارت با اعضای بدن قربانیان نشان‌دهنده میزان کینه‌توزی آنها نسبت به افراد بشر و عدم پایبندی آنها به هیچ یک از اصول و قوانین اخلاقی است.

تماس با خانواده قربانیان برای خریدن اجساد

این روزنامه ترکیه‌ای به نقل از یک شهروند سوری می‌نویسد که افراد ناشناس با وی تماس گرفته و از وی درخواست دریافت 300 هزار لیره در برابر تسلیم جسد برادرش کرده بودند که توسط تروریست‌های مسلح به قتل رسیده بود.

بنابراین می‌توان گفت، این اموال می‌تواند یکی از انگیزه‌های این افراد مسلح برای دست زدن به چنین اقداماتی باشد، این درحالی است که نشانه‌های بی‌شماری وجود دارد که ثابت می‌کند، ارتش آزاد دست به چنین اقداماتی می‌زند.

در این باره ذکر نکاتی درباره این گروهک تروریستی ضروری است: 

1- دور بودن گروهک ارتش آزاد از تمام شعارهایی که تاکنون منادی آن بوده است. آزادی از جمله شعارهایی بود که معارضان سوری هنگام خروج به خیابان‌ها و شرکت در تظاهرات‌ها 19 ماه پیش خواستار آن بودند، اما این شعار هم اکنون در تعارض و تضاد تام با اقداماتی دارد که اعضای این گروهک تروریستی انجام می‌دهند،‌ از تجارت با اعضای بدن قربانیانشان گرفته تا دست زدن به انواع و اقسام عملیات تروریستی و بمبگذاری‌های انتحاری که ماهیت و خصوصیت سازمان القاعده را با خود به همراه دارد و تقریبا به شکلی روزانه ده‌ها شهروند بی‌گناه را به کام مرگ می‌فرستد.

2- این اقدامات سوالاتی را درباره آینده سوریه در صورت به دست گرفتن قدرت توسط این گروهک تروریستی مطرح می‌کند. بگونه‌ای که به نظر می‌رسد، به قدرت رسیدن چنین گروهکی حاکمیت دولتی را به همراه خواهد داشت که در آن حاکمیت قانون هیچ معنا و مفهومی نداشته و تنها اصل گرفتن انتقام و خونخواهی یک گروه از گروه دیگر بر سرنوشت مردم سوریه حاکم خواهد بود و این جدای از جنگی است که در این کشور برای به دست گرفتن قدرت بین این گروهک‌ها به راه خواهد افتاد.

این یک ادعا نیست، بلکه در همین برهه از زمان بارها منابع مختلف خبری از بروز اختلاف‌های بیشمار برسر تقسیم غنایم و یا به دست گرفتن سرکردگی یک گروهک یا کنترل یک منطقه بین اعضا و گروهک‌های وابسته به ارتش آزاد خبر داده‌اند. این درحالی است که این گروهک‌ها از حیث دیدگاه نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند، درحالی که یک گروهک وابسته به ارتش آزاد وفاداری خود به سازمان القاعده را اعلام می‌کند، گروهک دیگر به شدت این سازمان را رد می‌کند.

3- براساس نتایج به دست آمده اینگونه به نظر می‌رسد، درگیری گروهک‌های تروریستی با یکدیگر وحدت و یکپارچگی اراضی سوریه را در صورت رسیدن آنها به قدرت و به دست گرفتن زمام امور در کشور به دنبال خواهد داشت، به ویژه آنکه هر روز خبرهای بی‌شماری درباره ورود و ملحق شدن تروریست‌ها و مزدوران خارجی و بیگانه به این گروهک‌ها منتشر می‌شود و این موضوعی است که روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با سند آن را به اثبات رسانده و تاکید کرده است که افراد مسلح لیبیایی همچون به ورود خود به سوریه ادامه می‌دهند و تروریست‌های مسلح سوری از آنها تحت عنوان «برادران بن لادن» یاد می‌کنند.

«فادی .س»، کارشناس امور نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق گفت که دست زدن اعضای گروهک تروریستی ارتش آزاد به چنین اقداماتی حاکی است که آنچه «ارتش آزاد» نامیده می‌شود، تنها گروهک‌هایی هستند که در اصول و مبادی با یکدیگر اختلاف و تفاوت فاحش دارند، در حالی‌که انگیزه برخی از این گروهک‌ها مادی است، انگیزه برخی دیگر دستیابی به قدرت و برخی دیگر انتقام‌گیری است و همین انگیزه‌های مادی است که موجب می‌شود، شماری از این گروهک‌ها دست به تجارت با اعضای بدن انسان‌ها کنند.

وی افزود: برخورد و تعامل این گروهک‌ها طی 19 ماه گذشته ثابت کرد که حضور و فعالیت آنها در سوریه ضربات سنگینی را به مردم سوریه و وحدت ملی آنها وارد کرده است و با وجود این گروهک‌ها سوریه هیچ‌گاه رنگ دمکراسی و آزادی را نخواهد دید.

این کارشناس امور نظامی در پایان سخنان خود تاکید کرد که عناصر وابسته به ارتش آزاد ضربه مهلکی به وجه معارضان سوریه وارد کرده است و هم اکنون اختلاف بین هریک از این گروهک‌ها چنین عمیق شده که هریک از آنها منادی تاسیس یک امارت اسلامی در سوریه هستند و این نمی‌تواند آینده روشنی را برای این گروهک‌ها رقم بزند، به ویژه آنکه هریک از آنها وابسته یکی از رژیم‌های عربی منطقه و یا ترکیه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها