کد خبر: ۸۶۲۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
رئیس دفتر سیاسی حزب عمل اسلامی اردن شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین این کشور اعلام کرد این حزب انتخابات پارلمانی اردن را تحریم کرده است ولی به دنبال سرنگونی نظام پادشاهی این کشور نیست بلکه خواهان اصلاحات در اردن است.

«ذکی بنی رشید» رئیس دفتر سیاسی حزب عمل اسلامی اردن شاخه سیاسی اخوان المسلمین این کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که این حزب انتخابات پارلمانی اردن را تحریم کرده است و به دنبال سرنگونی نظام پادشاهی این کشور نیست بلکه خواهان اصلاحات در اردن است.

وی هدف عبدالله دوم پادشاه اردن از انحلال پارلمان این کشور برگزاری انتخابات جدید دانست و درباره سطح مشارکت حزب عمل اسلامی اردن در انتخابات آتی این کشور گفت: مشارکتی وجود نخواهد داشت ما انتخابات پارلمانی را تحریم کرده‌ایم چرا که اصلاحات واقعی در کشور وجود ندارد و ما معتقدیم قانون اساسی و قانون انتخابات باید اصلاح شود.

ذکی بنی رشید درباره تظاهرات اخیر مردم اردن در روز جمعه نیز اظهار داشت: این تظاهرات تحت عنوان «نجات وطن» برگزار شد و بزرگترین راهپیمایی تاریخ اردن بود که تمامی گروه های این کشور در آن مشارکت داشتند و به عبارتی می توان گفت گروه های فشاری وجود دارند که می توانند بر گروه‌های رسمی و صاحبان تصمیم و سیاستگذاران اردنی تاثیرگذار باشند.

وی درباره سرانجام اعتراضات در اردن و اینکه آیا این کشور شاهد بیداری اسلامی نیز آنچه در کشورهای دیگر منطقه شاهد بوده‌ایم خواهد بود، گفت: ما دارای بهار عربی با رنگ و بویی خاص و طبق شعار اصلاح نظام هستیم و کشوری همچون مغرب در این رابطه به خواسته‌مان نزدیک تر است که تلاش می کنیم به آن دست یابیم.

رئیس دفتر سیاسی حزب عمل اسلامی اردن تاکید کرد: ما به دنبال سرنگونی نظام ملی حاکم در اردن نیستیم و این مسئله هدف هیچ یک از گروه‌های ملی کشور نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها