کد خبر: ۸۶۱۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

به گزارش 598، فارس به نقل از الجزیره نوشت: ده‌ها هزار نفر از مردم مصر در تظاهرات میلیونی روز خشم در مصر به سوی مقر دولت این کشور حرکت کرده و شعارهای ضد دولتی سر می‌دهند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی مصر نیز تلاش‌های خود را برای مقابله با این تحرکات شدت بخشیده‌اند، در همین راستا برای ممانعت از انتقال اخبار داخلی مصر به رسانه‌های مختلف، نیروهای امنیتی مصری در لباس شخصی به "احمد منصور " خبرنگار این شبکه در قاهره تعدی کردند. آنها همچنین خطوط تلفنی دفتر شبکه الجزیره در قاهره را نیز قطع کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، تظاهرات در بسیاری از مناطق کشور جریان دارد و ده‌ها هزار نفر شعار سرنگونی دولت حسنی مبارک را سر داده‌اند.

نیروهای امنیتی مصر همچنین از تحرک "محمد البرادعی " رئیس حزب ملی تغییر در مصر و "اسامه الغزالی حرب " رئیس حزب الجبهه ممانعت کرده‌اند.
آنها برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از سلاح‌هایی نظیر گاز اشک آور و آب فشار قوی وگلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند. با این حال تظاهرات در شهرهای اسکندریة، دمیاط، المنیا، دمنهور، سوئز، المنصورة، الزقازیق، کفر الشیخ وکوم امبو در استان اسوان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های منطقه با وجود اینکه علمای ارشد دولتی الازهر حضور در تظاهرات ضد دولتی را تحریم کرده ‌بودند، اما اخبار رسیده حاکی است که بیش از 20 هزار نفر در محوطه این دانشگاه تحصن کرده‌اند، هزاران نفر دیگر نیز در شهر صدر به تظاهرات و دادن شعارهایی علیه رژیم مبارک مشغول هستند.

الجزیره همچنین گزارش می‌دهد که درگیری‌هایی نیز میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در شهرهای اسماعیلیه و سوئز آغاز شده است.

این در حالی است که همبستگی جهانی با تظاهرات آزادیخواهانه مردم مصر نیز در گوشه و کنار جهان آغاز شده است، صدها شهروند ترک در حمایت از مطالبات مردم مصر برای رسیدن به آزادی در استامبول تظاهراتی را آغاز کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها