کد خبر: ۸۶۰۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۴ مهر ۱۳۹۱

ورود دولت آمريكا به اقتصاد و زندگي خصوصي مردم، طرفداران احزاب جمهوريخواه و دموكرات را كاهش داده است.

شبكه تلويزيوني فرانس 24، همزمان با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري آمريكا گزارش داد، شماري از طرفداران سابق دو حزب دموكرات و جمهوريخواه آمريكا از آنها فاصله گرفته و ديگر گرايشي به آنها ندارند.
 
به اعتقاد اين گروه، ورود دولت به اقتصاد و زندگي خصوصي مردم باعث دلسردي و بي اعتمادي آنها شده بنابراين قصد مشاركت در انتخابات را ندارند. اين گروه از مردم معتقدند تفاوت زيادي بين نامزدهاي دو حزب وجود ندارد.
 
ششم نوامبر (16 آبانماه) باراك اوباما، رئيس جمهور فعلي آمريكا و نماينده دموكرات ها و «ميت رامني»، نماينده جمهوريخواهان براي تصدي پست رياست جمهوري به رقابت خواهند پرداخت.
 
اظهارات اين دو و معاونان آنها در جريان چند مناظره اخير نشان مي دهد تشخيص مردم آمريكا مبني بر اينكه تفاوتي بين دو نامزد اصلي انتخابات آمريكا وجود ندارد كاملا صحيح است.
 
به عنوان مثال چند روز پيش «جو بايدن»، معاون اوباما در جريان مناظره همراه با مشاجره اي كه با «پل رايان»، معاون ميت رامني داشت به صراحت اعلام كرد، نياز امروز دولت آمريكا راه اندازي يك جنگ زميني ديگر در خاورميانه است.
 
تا پيش از اين عده اي فقط جمهوريخواهان را تندروهاي طرفدار جنگ مي دانستند اما اظهارات معاون اوباما نشان داد، دموكرات ها نيز به دنبال جنگ هستند اما همانطور كه بايدن اذعان داشت، امكان آن را ندارند.
 
اجراي رياضت هاي اقتصادي با هدف غلبه بر بحران، يكي ديگر از عواملي است كه باعث نارضايتي مردم آمريكا از احزاب اصلي اين كشور شده است.
 
«كالب ماپين»، از فعالان «مركز اقدام بين المللي» در همين رابطه اظهار داشت: مردم از تدابير رياضتي كه آمريكا به دنبال آن است ناراضي اند و در صورت اجراي آن همچون مردم اروپا ساكت نخواهند نشست. به گفته اين فعال سياسي، دولت آمريكا به خاطر نزديك شدن به زمان انتخابات اجراي اين سياست ها را به طور كامل آغاز نكرده و قصد دارد پس از گذشتن از اين برهه مانند دولت هاي اروپايي آن را در دستور كار قرار دهد.
 
وي همچنين اظهار داشت: دولت آمريكا با كاهش كوپن هاي غذايي ميليون ها آمريكايي و افزايش شهريه هاي دانشجويي اجراي اين تدابير را آغاز كرده بود اما انتخابات ماه نوامبر ادامه اين سياست ها را موقتا متوقف كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها