کد خبر: ۸۵۹۱۴
زمان انتشار: ۲۲:۰۰     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
دانشجویان دانشکده ی فنی با ثبت نام برای شرکت در مناقصه ی "دانشگاه تهران3 " اعتراض خود را به فروش اعتبار دانشگاه تهران نشان دادند چه اینکه گفته شده فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران برای کسب درآمد اندکی با تاسیس دانشگاه تهران 2 کرده است.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان می گویند تاسیس دانشگاه تهران 2 در واقع سوء استفاده از اعتبار دانشگاه تهران است.

تصویب ماده 20 برنامه پنجم توسعه توسط مجلس هشتم این اجازه را به روسای دانشگاه داد تا با پذیرش دانشجو بدون کنکور، هزینه تحصیلی را به صورت کامل دریافت کنند.
 
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران به عنوان تنها مدافع جدی این طرح در بین روسای دانشگاه ها از خرداد سال گذشته اقدام به پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه تهران کرد.
 
بعد از پذیرش اولین دانشجویان در" دانشگاه تهران2 " مسئول بسیج دانشکده فنی با ارسال نامه ای به وزیر علوم نسبت به بی قانونی های آشکار در پذیرش دانشجو در پردیس جدید دانشگاه اعتراض شدیدی انجام داد. در این بین سایر اتحادیه های دانشجویی نیز نسبت به این اقدام انتقاد شدید کردند.
 
از ابتدای سال تحصیلی جدید "دانشگاه تهران 2" به پردیس البرز دانشگاه تهران تغییر نام داد تا تفاوت مدرک تحصیلی دانشجویان پولی و دانشجویان نخبه ی دانشگاه تهران به حداقل برسد.

دانشجویان دانشکده ی فنی دانشگاه تهران در هفته گذشته شاهد برگزاری نمایشگاهی در صحن دانشکده بودند که به منظور اعتراض به پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه تهران اقدام به ثبت نام برای مناقصه دانشگاه تهران3 کردند. مسئول برگزاری نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر دانشجویان نسبت عدالت اجتماعی که از آرمان های اصلی انقلاب است عنوان کرد.

وی همچنین استقبال دانشجویان از این نمایشگاه را نشان دهنده ی نشاط در فضای دانشگاه و همچنین حساسیت بالای دانشجویان نسبت به تبعیض و بی عدالتی دانسته و افزود دانشگاه همواره باید نسبت به مسائل کلان و مدیریتی کشور موضع داشته باشد و مدیریت نظام آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در همین نمایشگاه که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی برگزار شد، کاریکاتورهایی از مازیار بیژنی به نمایش گذاشته شد که روند مبارزه با مفاسد اقتصادی  در دهه گذشته را نشان می داد .

گفتنی است تعدادی از دانشجویان با پخش بروشور و نشریه اقدام به روشنگری در خصوص ناعادلانه بودن دانشگاه تهران 2 و همچینن اثرات سوء این تصمیم در فضای دانشگاه پرداختند.

نمایشگاه عدالت که از یکشنبه 16 شروع به فعالیت کرده بود چهارشنبه 19 مهر به کار خود پایان داد . این نمایشگاه با محوریت کاریکاتور های "مبارزه با مفاسد اقتصادی" در صحن دانشکده ی فنی دانشگاه تهران برپا شد . عرضه ی محصولات فرهنگی حول موضوع عدالت اجتماعی از دیگر قسمت های نمایشگاه بسیج دانشجویی دانشکده فنی بود. در کنار نمایشگاه کاریکاتور  به  بی عدالتی که در حال حاضر در دانشگاه های کشور در حال نهادینه شده است پرداخته شد.

دانشگاه تهران 2 یا همان پردیس البرز دانشگاه تهران که چند ماهی بیشتر از فعالیتش نمی گذرد در این نمایشگاه در قالبی نو به نقد کشیده شده است. یکی از بخش های جذاب و پر مخاطب این نمایشگاه ثبت نام نمادین دانشجویان برای "دانشگاه تهران 3 "بود .همچنین در حاشیه ی این نمایشگاه تعدادی از دانشجویان با پخش کردن نشریه و بروشور اقدام به  تشریح بیشتر این و روشنگری تبعات این تصمیم رئیس دانشگاه و همچنین رد استدلال های موافقان این طرح کردند که با استقبال دانشجویان دانشکده فنی همراه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها