کد خبر: ۸۵۹۰۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
حامد کرزای با ارسال نامه‌ای به رهبران ارشد سیاسی و مذهبی در پاکستان از حمله طالبان به یک دختر 14 ساله پاکستانی انتقاد کرد و از آنها خواست با افراط‌گرایی در دو کشور مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ملاله یوسف‌زی، دختر 14 ساله پاکستانی در تاریخ نهم اکتبر توسط دو فرد مسلح طالبان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و هم اکنون در کما است. ملاله که ساکن دره سوات بود در زمینه حقوق دختران برای تحصیل فعالیت می‌کرد و شلیک به او باعث برانگیخته شدن خشم جهانی علیه طالبان شده است.

دفتر حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور در نامه خود نوشته است، " حمله به یوسف‌زی نشان می‌دهد افغانستان و پاکستان نیازمند برداشتن گام‌های هماهنگ و جدی در مبارزه با تروریسم و افراطگرایی هستند".

کرزای همچنین در نامه خود نوشته است: این حمله را حمله به دختران افغان می‌داند. این یک حادثه تاسف‌انگیز است که نیازمند توجه جدی است و افرادی که به خاطر این حمله غمگین شده‌اند نباید ساکت بنشینند. افغان‌ها و پاکستانی‌ها باید با عزم راسخ به مبارزه با تروریسم و افراطگرایی بپردازند تا فرزندان افغانستان و پاکستان از ظلم در امان باشند.

این نامه به ده‌ها رهبر سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان، راجه پرویز اشرف، نخست‌وزیر، نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان، قاضی حسین احمد، رهبر حزب جماعت اسلامی، چودری شجاعت حسین، رهبر حزب مسلم لیگ قائد، عمران خان، ستاره کریکت و رهبر حزب تحریک انصاف ارسال شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها