کد خبر: ۸۵۹۰۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
مردم کشور مونته نگرو امروز (یکشنبه) در انتخابات پارلمانی زودهنگام به پای صندوق‌های رای می‌روند تا دولتی را که قرار است رهبری مذاکرات به منظور پیوستن کشور به اتحادیه اروپا را به دست گیرد، انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف چپ میانه حاکم در مونته نگرو که رهبری آن به دست حزب دموکراتیک سوسیالیست‌ها (DPS) است پس از آنکه اتحادیه اروپا در ماه ژوئن مذاکرات برای پیوستن این کشور را آغاز کرد خواهان برگزاری انتخابات شش ماه زودتر از موعد مقرر شد.

حدود 514 هزار واجد شرایط امروز آرای خود را به صندوق می‌ریزند.

ائتلاف موسوم به "مونته نگرو اروپایی" که رهبری آن به عهده میلو جوکانوویچ است اعلام کرد که به منظور مذاکرات مهم برای پیوستن به اتحادیه اروپا خواهان یک حکم کامل است.

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان داده حزب دموکراتیک سوسیالیست‌ها در مسیر کسب سومین پیروزی خود در حالی که در دو انتخابات قبلی در مونته نگرو پس از استقلال در سال 2006 پیروز بوده، قرار دارد.

نظرسنجی‌ها ائتلاف جوکانوویچ را با 47 درصد آراء جلوتر از مخالفان آن که تنها 40 درصد رای دارند قرار دادند.

جوکانویوچ تنها رهبر منطقه بالکان است که حزب وی از زمان آغاز جنگ‌های خونین دهه 1990 در این منطقه پابرجا مانده و پیروز همه انتخاب‌ها شده است.

وی از زمان استقلال مونته نگرو دو بار به عنوان نخست وزیر و رئیس جمهور از سال 1998 تا 2002 انتخاب شده است.

مخالفان دولت مونته نگرو در ائتلافی به نام جبهه دموکراتیک که رهبری آن به عهده میودراگ لکیچ، وزیر امور خارجه سابق است تلاش داشته تا نقاط ضعف حزب حاکم یعنی نرخ بیکاری 20 درصدی و فساد در دولت تاکید کند.

کمیسیون اروپا در گزارش سالانه پیشرفت خود اعلام کرد: مونته نگرو که 625 هزار نفر جمعیت دارد اصلاحات اقتصادی کلیدی انجام داده اما باید تلاش بیشتری کند تا حاکمیت قانون را برقرار کرده و با فساد و جریان‌های سازمان یافته مبارزه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها