کد خبر: ۸۵۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش شیعه آنلاین، "کمیته بین المللی حمایت از آثار باستانی سرزمین حجاز" روز جمعه گذشته با حمایت و پشتیبانی "مرکز پژوهش های استراتژیک کشورهای حوزه خلیج فارس" سمیناری یک روزه با موضوع و محوریت بررسی جوانب مختلف تخریب آثار باستانی و دینی سرزمین حجاز در لندن برگزار کرد.

در این سمینار که تحت عنوان "تخریب آثار مقدس" در سالن کنفرانس های ساختمان دانشکده تاریخ پژوهش های شرقی و آفریقایی در دانشگاه لندن برگزار شد، سخنرانان وهابیت را به تلاش برای تخریب آثار دینی و باستانی باقیمانده در شهر مدینه منوره متهم کردند.

در پایان این سمینار سخنرانان در یک جمع بندی کلی به این نتیجه رسیدند که در سه دهه اخیر تعداد زیادی از آثار باستانی و دینی در مناطق مختلف سرزمین حجاز به ویژه شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره توسط عوامل وهابیت تخریب شده اند که این کار جنایت ضد اسلامی و ضد بشری به شمار می رود و دولت حاکم در عربستان سعودی که عامل این جنایت بوده باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

گفتنی است از جمله آثار تخریب شده توسط وهابیت در این مدت، منزل رسول الله (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) و برخی اصحاب و یاران نزدیک ایشان و نیز برخی مساجد قدیمی و اماکن مربوط به پیامبر اکرم اسلام (ص) و تاریخ اسلامی، بوده است.

قابل ذکر است از جمله سخنرانان و حاضرین در این سمینار "لورد ویلیام هانکی" رئیس سازمان میراث بشری انگلیس، "عرفان علوی" رئیس سازمان میراث اسلامی، "یعقوب زکی" پژوهشگر مسائل اسلامی و میراث، "هانی صایغ" کارشناس آثار و رئیس موزه اسلامی و غیره بودند.

تعداد زیادی از شبکه های خبری و ماهواره ای و دیگر رسانه های از جمله شبکه خبری BBC عربی، شبکه خبری العالم، شبکه ماهواره ای الفیحاء، شبکه ماهواره ای المسار، شبکه خبری پرس TV، شبکه ماهواره ای الفرات، شبکه ماهواره ای اهل البیت (ع) و غیره نیز در محل برگزاری این سمینار حضور داشته و آن را پوشش دادن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها