کد خبر: ۸۵۶۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
مشهورترین مجری شبکه بی‌بی‌سی در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ دو سال بعد از مرگش متهم به اذیت و آزار جنسی زنان و دختران نوجوان شد.

به گزارش فارس به نقل از فرانس 24، پلیس انگلیس اعلام کرد که «جیمی ساویل» که در سال 2011 در سن 84 سالگی از دنیا رفت، حداقل به 25 دختر نوجوان که برخی از آنها 13 سال بیشتر نداشتند تجاوز کرده است.

پرونده فساد اخلاقی ساویل اکنون موجی از شکایت و بی اعتمادی را در میان مردم انگلیس ایجاد کرده است و حتی برخی مردم معتقدند که شبکه بی بی سی از فساد اخلاقی وی در طول چند دهه فعالیت در این شبکه باخبر بوده اما آن را پنهان کرده است.

رسوایی جنسی ساویل تنها هفته گذشته و بعد از شکایت برخی از قربانیان این پرونده افشا شد.

بر پایه این گزارش، تعدادی از زنان انگلیسی با شکایت به دادگاه اعلام کرده اند که در دوران نوجوانی هنگام شرکت در برنامه‌های این مجری از سوی وی اغفال شده اند. برخی از قربانیان نیز اذعان کرده اند که ساویل در داخل ساختمان شبکه بی بی سی به آنها تجاوز کرده است.

تاکنون 8 زن انگلیسی رسما کیفرخواست جنایی علیه ساویل ارائه کرده اند.

برخی از این قربانیان به بازپرس پرونده گفته اند که در دوران اوج شهرت ساویل در سال های دهه هفتاد و هشتاد میلادی، سوء استفاده جنسی از دختران نوجوان در شبکه بی بی سی رواج داشته و برخی دیگر از مجریان مشهور این شبکه نیز به این کار مبادرت می کرده اند.

پیتر اسپیندلر، مسوول این پرونده در پلیس انگلیس، اذعان کرده است که تعداد شاکیان این پرونده روز به روز بیشتر می شود. وی همچنین گفته است که هشت نفر شاکی رسمی این پرونده در زمانیکه هتک حرمت شده اند، سیزده تا شانزده سال داشته اند.

بنا بر این گزارش، نخستین تعرض جنسی ساویل به سال 1959 میلادی باز می گردد و وی در دهه های گذشته با سوء استفاده از محبوبیت خود دختران نوجوان را اغفال می کرده است.

ساویل در سال 1990 نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کرده بود.

شبکه سلطنتی انگلیس اکنون با فشار زیادی به خاطر این رسوایی اخلاقی مجری سابقش مواجه شده است.

رییس جدید بی بی سی روز دوشنبه در پی افشای این پرونده اخلاقی از افرادی که در سال های گذشته مورد تعرض مجری بی بی سی قرار گرفته اند عذرخواهی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها