کد خبر: ۸۵۶۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: تحریم اسکار و توقیف روزنامه‌ شرق نشان از حساسیت انقلابی وزیر ارشاد دارد.
محمدکریم کاظم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: متأسفانه این روزها حاشیه‌هایی در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور داریم. توقیف خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و دیگر مسائل فرهنگی کشور از جمله این حاشیه‌ها است.

وی گفت: اینکه وزیر ارشاد خودش در خصوص این موضوعات صریح موضع می‌گیرد و به صورت شفاف به ارائه دیدگاههایش می‌پردازد 2 دلیل دارد که یکی اهمیت موضوع و دیگری کوتاهی مسئولان مرتبط با بعضی از این بخش‌ها است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران ادامه داد: دستور وزیر ارشاد در ارتباط با تحریم اسکار در دفاع از ساحت مقدس رسول اکرم (ص) که البته با حمایت خوب جامعه فرهنگی کشور و مسئولان سینمایی کشور همراه بود و همچنین اظهار نظر در ارتباط با توقیف روزنامه‌ای که به تلاش رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس توهین کرده بود نشان از حساسیت ولایی و انقلابی وزیر ارشاد است.

کاظم‌پور ادامه داد: گاهی موضوعاتی پیش می‌آید که با آرمان‌های یک ملت سر و کار دارد. هنوز هزاران فرزند شهید و دیگر خانواده های شهدا از نبود فرزند، پدر و همسر شهید خود رنج می‌‌برند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران اضافه کرد: بدون شک ورود به موضوعاتی که ناخواسته توهین به آرمان‌های اصیل و 8 سال دفاع مقدس باشد نه انصاف و نه صلاح است.

به گفته وی هیچکس در نظام جمهوری اسلامی راضی به تعطیلی رسانه‌ها نیست و به نظر می‌رسد حلقه اتصال رسانه‌ها به مسئولان نظام که همان دستگاه‌های تخصصی در حوزه وزارت ارشاد هستند باید این وظیفه مهم را به درستی انجام می‌دادند.

کاظم‌پور ادامه داد: اگر تعامل مناسبی بین اصحاب رسانه و مسئولان تخصصی این حوزه وجود داشت و تذکر‌های به موقع به رسانه‌های متخلف که از خیلی از هنجارها به صورت آگاهانه در یک دوره طولانی عبور کرده‌اند داده می‌شد خیلی از حاشیه‌های رسانه‌ای کشور رخ نمی‌داد و مطبوعات که قالبشان پایبند به ارزش‌های ملت هستند به گونه‌ای عمل نمی‌کردند که حریم‌ها شکسته شود و توقیف‌هایی صورت گیرد و برای نظام هزینه شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران تصریح کرد: باید دید که چه کسانی عامل این هزینه‌ها شده‌اند و چرا باید کار به جایی برسد که وزیر ارشاد موضع بگیرد و دیگران سکوت کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که همه اطلاع‌ دارند جریان‌های سیاسی گوناگونی در دولت فعلی حضور دارند که خادم نظام هستند. عده‌ای هم در این سیستم حضور دارند که فقط منافع برایشان اهمیت دارد و رفتار سیاسی آنها در گذشته نیز مؤید همین موضوع است.

کاظم‌پور ادامه داد: گویا برای این عده‌ اهمیت ندارد که در کدام دولت و کدام اندیشه کار کنند و آنچه معیار و عامل رفتار و موضع‌گیری حضورشان در فضای سیاسی کشور است فقط منافع مادی و سیاسی‌شان است.

به گفته رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران، مواضع انقلابی و صریح وزیر ارشاد در اتفاقات اخیر در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی باز هم ثابت کرد که وی آنجایی که لازم است به وظیفه انقلابی‌اش که دفاع از نظام است عمل می‌کند و بر اساس اصول مقدس در دولت به فعالیت مشغول است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها