کد خبر: ۸۵۵۷
زمان انتشار: ۱۶:۳۵     ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، صبح امروز در مراسم ديدار مديران و كاركنان موسسه‌ي فرهنگي مطبوعاتي ايران با رييس‌جمهور كه به مناسبت آغاز هفدهمين سالگرد روزنامه‌ي ايران صورت گرفته بود، اظهار داشت: چرا الان عده‌اي مي‌خواهند اختيارات دولت كاهش پيدا كند و تداخلات در قوه‌ي مجريه ايجاد شود و مشكلاتي به وجود آيد؟
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سيدمحمد حسيني، در ابتداي مراسم با تبريك فرارسيدن ايام دهه‌ي فجر و با اشاره به گزارشي كه مديرعامل موسسه‌ي ايران در اين مراسم از عملكرد اين موسسه ارايه داد، گفت: گزارش خوبي ارايه شد و اين‌كه در اين موسسه از نظر كمي و كيفي كارهاي ارزشمندي صورت گرفته است.
وي با بيان اين‌كه اميدوارم دوستان ما در موسسه‌ي ايران و تمام مطبوعات كشور به اهميت كار خود توجه داشته باشند، گفت: كار اطلاع‌رساني يك شغل عادي نيست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به آيه‌اي از قرآن گفت: هيچ سخني جاري نمي‌شود و بر زبان نمي‌آيد، مگر اين‌كه ثبت و ضبط شود؛ لذا بايد مراقب باشيم، به‌خصوص در مورد مسائلي كه با حيثيت افراد سر و كار دارد.
حسيني با بيان اين‌كه رسالت روزنامه‌ي ايران و اين موسسه اطلاع‌رساني در مورد دستاوردهاي نظام و دولت است و اين روزنامه تاكنون تلاش‌هاي خوبي در اين زمينه انجام داده است، گفت: اين امر در حالي صورت مي‌گيرد كه در شرايطي هستيم كه عده‌اي سعي دارند اين دستاوردها را كم جلوه دهند يا آن‌گونه به آن نمي‌پردازند كه اين امر يا از كم‌لطفي است و يا به خاطر مسائل سياسي و اغراض سياسي است و در واقع بعضا به دنبال پيدا كردن نقطه ضعف يا ايجاد آن هستند و در اين راستا مصاحبه مي‌كنند، تحليل مي‌كنند تا اين‌كه فضا را تيره جلوه دهند.
وي با بيان اين‌كه رسالت مطبوعات ارزشي در اين شرايط اين است كه واقعيت‌ها را بيان كنند، گفت: بعضا ما مي‌بينيم عده‌اي تلاش مي‌كنند بين دولت و مردم فاصله‌ي كاذب ايجاد كنند.
اين در حالي است كه اين دولت هر هفته بين مردم و در جمع مردم حضور دارد و اين را همگان شاهد هستند و اين دولت در خدمت مردم و همراه مردم است و رضايت مردم را توانسته جلب كند و انشاءالله رضايت خداوند را نيز جلب كرده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در اين شرايط عده‌اي شروع كردند برخي از مباحث و مسائل را مطرح كردند و مشخص است كه دنبال برخي از اهداف هستند و اين‌كه دولت و اختيارات آن را كاهش دهند. به ياد داريد كه در زمان اصلاحات، عده‌اي گفتند كه دولت و رييس جمهور اختيارات ندارد و تداركاتچي است. اگر دولت اختيار نداشت، چطور دولت فعلي توانسته در زمينه‌ي صنعت، كشاورزي، اشتغال و ديگر عرصه‌ها در داخل و خارج از كشور اين همه عزت و سربلندي براي كشور ايجاد كند؟ اين بيانگر اين موضوع است كه آن موقع اين سخن بهانه‌اي بيش نبوده و اگر آن نگاه درست بود، چرا الان عده‌اي مي‌خواهند اختيارات دولت كاهش پيدا كند و تداخلات در قوه‌ي مجريه ايجاد شود و مشكلاتي به وجود آيد؟
حسيني با بيان اين‌كه چندي پيش يكي از نمايندگان مجلس در مورد موضوعي از من سوال كرد كه بر مي‌گشت به هيات نظارت بر مطبوعات و جواب اين بود كه وقتي وزير يكي از هفت نفر است، شما چگونه مي‌خواهيد جوابگو باشيد. وقتي ديگر مسووليت‌ها هم بدين صورت شود و بين قواي مختلف تقسيم شود كسي نمي‌تواند جوابگو باشد و امر نظارت كاهش پيدا
مي‌كند.
وي گفت: رسالت روزنامه‌ي ايران و ديگر مطبوعات ارزشي اين است كه واقعيت‌هاي جامعه را تبيين كنند و نيازي به مبالغه نيست و اينكه حقايق بيان شود بسيار موثر است. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: روزنامه‌ي ايران در تحليل و تبيين حقايق سال گذشته پيشتاز بود. در آن زمان برخي چندپهلو و دوپهلو سخن مي‌گفتند و بعضا با سكوت خود هجمه‌اي كه
عليه نظام و ايران بود را همراهي مي‌كردند. اول آدرس غلط دادند و مي‌گفتند بحثشان انتخابات است و بعدا اين حقيقت آشكار شد كه هدف آنها چيز ديگري است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها