کد خبر: ۸۵۴۲۰
زمان انتشار: ۱۶:۱۷     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
نوشتاری پیرامون مداحی جدید محمود دعایی برای محمدخاتمی:
ایشان می توانست به جای این کیک بازی و تولدبازی ها، مسندِ فرهنگی و حساس خود را به حجت دینداری اش بسپارد و خاتمی را که از هر جهت، حجتِ اوست بر جایگاهِ خویش بنشاند. بهتر بود آقای دعایی ضمنِ پیشنهاد ریاست روزنامه اطلاعات به آقای خاتمی، به جای آنکه در وصفِ مولایش بسراید : « کان هوای خوش» ، در نعتِ ایشان به استقبال آن شاعری رود که گفت : «گر توبهتر میزنی بستان بزن»
پایگاه 598 - سهیل عبداللهی/ داشتم واژه ی «کان» (به معنای معدن) را گوگلی می کردم (یعنی در گوگل جستجو می کردم) که این لینک باز شد.

دیدم سید محمد خاتمی خم شده و بر آتشی پف می کند و سید محمود دعایی (مدیر موسسه و روزنامه اطلاعات) هم شمعی برافراشته و شعری بر خاتمی سُرایانده.

 

از اینکه چرا گوگل این صفحه را جُسته بود قدری متعجب شدم، اما وقتی دقت کردم، دیدم درست بالایِ تصویر پُف خاتمی، واژه ی « کان » بر مصرعی نشسته که از دهانِ دعایی صادر شده است.

دوباره جمله را با تمرکز و دقت بیشتری خواندم: « کان، هوای خوش ».

ذهنم تحریک شد، اشعار وسوسه انگیزِ آقای دعایی، حافظه ی شعری ام را تحریک کرده بود و مرا به یادآوریِ یک مضمونِ کهنِ ادبیِ وا می داشت که دقیقاً نمی دانستم چیست.

در ذهن، شروع کردم به تکرارِ این واژگان :

کان هوای خوش..... کان هوای خوش.....
هوای خوش..... هوای خوش.... هوای خوش.......

در پیِ مضمونِ ادبیِ کهنی می گشتم که ارتباطی ضمنی یا مضمونی با این متن، یا تصویر و یا این همآیش آقایان دعایی و خاتمی داشت.

کدام بیت ؟ کدام شعر ؟ کدام شاعر ؟

به عکس بیشتر خیره شدم و ناگهان این بیت یادم آمد : « هرآنکس پف کند ریشش بسوزد » ...

دوباره فکر کردم، نه ، نه ، این نبود. مضمونی که می جُستم اینها نبود. چیز دیگری بود....



باز هم فکر کردم . چه بود ؟ مربوط به پفِ خاتمی بود؟  مربوط به « کان هوای خوش » ی بود که خاتمی بر شمع می وزاند ؟ مربوط به پوزیشن خاتمی در عکس بود؟ مربوط به حجت دینداریِ آقای دعایی بود؟

یه چیز خاص ، یک بیت خاص ....

دقایقی گذشت تا ریشه ی حسم را کشف کردم و من که حالا دیگر از جستجوی  واژه ی « کان » دست برداشته بودم، سرانجام دریافتم که داستانِ نهفته در عمقِ ذهنم کدام است و  آن مصرع کهن ادبی چه بوده است.

درواقع محرکِ ذهنی بنده، تناقضی بود که در گفتار و کردارِ آقای دعایی به چشم می خورد.

و آن از این قرار بود که آقای دعایی برای حجت دینداری خود و برای عنقای مبارکِ حیاتش ( یعنی آقای خاتمی ) صرفا به خریدنِ کیکی و شمعی بسنده کرده و سید و سالار خویش را صرفاً به پفیدن و خوریدنِ یک فقره کیک دعوت کرده است.

در حالی که می توانست، خدمتی بس شایسته تر، به عنقای خود بنماید.

وی که رئیس روزنامه ی اطلاعات است، می توانست به جای آنکه خاتمی را - که رئیس اسبق روزنامه ی کیهان است -  از صندلی برخیزاند تا برشمعِ میزبان پف کند، ازو دعوت نماید تا جایگاهِ حساسِ فرهنگی وی را در اختیار گیرد و برای ملت و مردم زحمت بکشدو عرق فرهنگی بریزد.

آقای دعایی اگر در ارادتش به حجت دینداری اش (یعنی خاتمی) صادق است، شغل و منصبِ خویش را به ایشان تعارف کند، نه کیک و شمع و شعر را .

ایشان می توانست به جای این کیک بازی و تولدبازی ها، مسندِ فرهنگی و حساس خود را به حجت دینداری اش بسپارد و خاتمی را که از هر جهت، حجتِ اوست بر جایگاهِ خویش بنشاند.

بهتر بود آقای دعایی ضمنِ پیشنهاد ریاست روزنامه اطلاعات به آقای خاتمی، به جای آنکه در وصفِ مولایش بسراید : « کان هوای خوش» ، در نعتِ ایشان به استقبال آن شاعری رود که گفت : «گر توبهتر میزنی بستان بزن» و چنین مینواخت که :

ای همه حجت دینداریِ من                    « چون تو بهتر می زنی بستان بزن »

البته هر چه فکر کردم، یادم نیامد این مصرع «گر تو بهتر...»را کجا خوانده ام و مابقیِ آن چیست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۱۹
کاش خاتمی کمی فکر می کرد که:

چرا مردم از خاتمی متنفرشده اند؟

چرا امریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران اسلامی خاتمی را در سال88 دوست داشتند ؟

آیا دشمنان ایران عزیز هنوز او را دوست دارند یا چون دستمالی از او استفاده کردند خاتمی را در زباله دان انداخته اند؟

چرا خاتمی بسیار دروغ می گوید ؟

چرا خاتمی فتنه گری کرد و با رای مردم به مخالفت افتاد و مشی دیکتاتوری را برگزید؟
پاسخ
مولوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۳
۸
کاری ندارد... من مصرع (( گر تو بهتر میزنی بستان بزن )) را به گوگل دادم نتیجه اش منو خیلی خندوند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۱۲
بايد با خاتمي اين گونه باشيد اين تصاوير شما گوياي چه گناه نابخشودني از خاتمي است. نمي دانيم مرتكب گناه كبيره است يا... يا فساد في الارض است.!؟ اگر انصاف باشد ميدانيد و مي دانيم او چه كرد. وقتي درمقابل كم مي آوريم اين طوري با برخورد مي كنيم . مملكت را در دولت اولش با نفت 7 دلار اداره كرد... . خب بگذاريد دريك سايت ويا شبكه اي حرفش را بزند يك طرفه حرف زدن در هيچ جاي دنيا پذيرفته نيست. اگه متوانيدحداقل همين چند كلامي را كه نوشتم به نمايش بگذاريد.البته بحث آقای دعایی و عملکردش در موسسه اطلاعات به کنار
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
200 جاسوس از یه دولت در بیاد گناه نابخشودنی نیست؟؟؟
ممکنه کله ی مبارک رو از زیر برف در بیارین لطفا؟؟؟
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
عزسز دلم وقتی شما با استناد به یک عکس اینجوری میگی پس با عکس دست دادن با زنان چیمیگی اون چی بخشودنی ،وقتی فرهنگ وعزت این مملکت رو از بین برد بازم بخشودنیه،همنوای با خارج نشینان بخشودنیه،
ای کاش زمان ایشون به جاب پول واقتصاد فرهن گرو میچسبیدیم وقتی مملکتمون از ترسش خوار ذلیل کرد بحث هسته ای گناه نابخشودنیست،حمایت از فتنه گران واردو کشی خیابانی وکشتار مردم بخشودنیست؟،ایا ابروی اخوندها رو برد اینها قابل بخشش،وقتی در مقابل رهبری ولایت ایستاد اینا بخشودنی،وقتی زمان این اقا اسلام ستیزی و توهین به مراجع شد اینها بخشودنیه؟وقتی مردم تو تورم زندگی میکنن بعد گل پسرشون تشریف میبرن ماه عسل دور اروپا بخشیدنیه و خیلی چیزهای دیگه ایک اش سنخیتی با لباس روحانیت داشت افسوس که نداره......
گاه
NETHERLANDS
۱۵:۳۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
لطفا كمتر تخيل كنيد.قيمت نفت در دوره اول خاتمي 22-23 دلار بود نه 7 دلار.قيمت 7 دلار مربوط به زمان آخ جنگ تحميلي بود.ضمن اینکه خاتمی سال 78 اقدام به پیش فروش 40 نفت روزانه کشور به مدت 5 سال و به قیمت 8 دلار نمود و بلافاصله پس از این اقدام نفت شد 20 دلار. این یعنی اینکه به مدت 5 سال تمام ، 40 درصد نفت روزانه ما به قیمت 8 دلار فروش میرفت.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
این بازی شما ضد دولتی ها با قیمت نفت خیلی تکراری شده و دیگه خریدار نداره. فقط قیمت نفت که بالا نرفته همه چیز بالا رفته و ارزش دلار پایین اومده. حداقل برو با یکی که اقتصاد خونده مشورت کن تا روشن بشی
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۸
۹
این آقای دعایی را من ماه رمضان در بیت رهبری دیدم و امروز که این خبر را شنیدم یاد داستان ابوحریره افتادم که نمازش را پشت سر حضرت علی ( ع ) می خواند ولی سر سفره حاکم معاویه می نشست حکمت این کار را از پرسیدن گفت نماز علی (ع) با صفاست ولی خوان معاویه هم رنگین است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۱۳
خجالت نمی کشند مردم از فقر و نداری می نالند و امثال این حضرات تا دیروز اه در بساط نداشتند این کارها را میکنند از ماست که بر ماست
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
تا دیروز که در بساط داشتن زمان اصلاحات خوب خوردن حالا این مراسم خوبه ووقتی که پسرشون برای ماه عسل میره گردش اروپا این دیگه.....
بینام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۱۰
باید پرسید حجت کدام دین؟!!
بزرگترین ضربه رو همینا به روحانیت زدند.وای بر گرگهایی که دیروز در لباس میش بودندوامروز همان را هم دریده اند.
کاش اونایی که اونجا نشستن یه کم بفهمن.
خداوندا عمر دشمنان اسلام را کوتاه بفرما.آمین!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۸
۶
از جمله اولتان مشخص است که چقدر بی ادب هستید. لعنت خدا بر دلهای سیاه و نفرت زده که حرمت روحانیت و سیادت را نیز نگه نمی دارند. امیدوارم مادر سادات جوابتان را در آن دنیا به زیباترین شکل بدهد.
پاسخ
مهندس معدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
جمله ی اولش کجاش بی ادبیه؟؟؟؟ شغل ما که تمام سال با مواد کانی(معدنی) سروکار داریم بی ادبیه؟؟؟ چرا به معدنچیان شریف کشور توهین میکنید؟؟؟ شما از واژه ی کان فقط با لهجه یکی از شهرهای کشور آشنایید؟؟؟ این شد همه سوادتون؟؟؟ خدایا توبه...خدایا توبه...
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
مگه هر سیدی خوبه؟؟؟؟ خوبه شما خدا نشدین!!!!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
حرمت روحانیت و سیادت را کسانی نگه نداشتند که با نامحرمان دست دادند
بچه سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
آقا من خودم سید هستم طباطبایی ( دو شرفه ) هم هستم. چرا تا از خاتمی حرفی زده میشه زود از مادر ما حرف می زنید؟! یه وقت دیدی مادر سادات خودش اولین کسی باشه که جلوی این دوست عزیز، خاتمی، رو می گیره و ازش بازخواست می کنه. خلاصه گفته باشم، تا کم میارید اسم مادر ما سادات رو نیارید. برید جلوی گند زدن های این آقا رو بگیرید که بعید می دانم سیادتش هم به دردش بخوره!
ارمغان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۹
۵
ناآگاهی نویسنده برایم جالب است که نمی داند موسسه اطلاعات وابسته به بیت رهبری است و رییس آن را شخص رهبر تعیین می کند. پس اگر واقعا فکر می کنید اقای خاتمی شایسته این پست است، باید از رهبر توقع داشته باشید فرد شایسته تر را براین مسند بگمارد، نه از آقای دعایی. این از این.
اما امثال شما عادت دارید با سیاه نمایی از همه چیز به نفع خودتان استفاده کنید و خوبی ها را نبینید. ابراز ارادت دودوست دوران طلبگی، برایتان عجیب است. بله، شاید شما از دوستان تان تاوقتی بر سر قدرت هستند حمایت می کنید و به دیدارشان می روید، نه وقتی کسانی- مثل بعضی نظردهنده های قبلی- آن قدر جسورانه به خودشان اجازه می دهند شخصیت یک روحانی دوست داشتنی را به باد انتقاد بی رحمانه خود بگیرند. من افتخار می کنم به دعایی و خاتمی که هردو چهره های فرهنگی هستند و بازی های کثیف سیاسی را بلد نیستند و دوستی شان را در روزهای سخت هم پنهان نمی کنند.
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
شما جواب منو بده
200 جاسوس از یک دولت بیرون بیاد بازم به به رئیسش می گین روحانی دوست داشتنی؟؟؟؟؟
مملکت رو به گند کشید. کور بودین؟
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
بازی های سیاسی رو که اصلا بلد نیستن. اصلا
ارمغان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
فاطمه خانم زیاد حرص نخور. می شه لیست اسامی اون 200 جاسوس و اسناد دال بر ادعاتون رو بیاری؟ انگ زدن واسه شماها کاری نداره.بی ادبی هم همین طور. فقط نمی دونم چرا ارقام اختلاس ها و ارتشاها و باندبازی ها و انحرافات اخیر رو نمی بینی.
می دونم شما به مملکتی که مردمش آزاد باشن مخالف میل شما لباس بپوشن و فکر کنن و رفتار کنن می گی مملکت گند زده. افسوس که سال ها طول می کشه بفهمید.
وجیهه
GERMANY
۱۵:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۰
۶
خاتمی عزیز در این روزها که باغ وطن زرد و آفت زده است تو بر لب ساحل کیک نشسته ای پف میکنی؟؟ کاوه های این مملکت یا در دل خاکند یا در کنج زندان و فرصت طلبان بسیاری جای اصلاح طلبان را گرفته اند..تو پف میکنی؟ هر روز و هر ثانیه حضور یک سبزپوش پیشرو را آرزو می کنیم تا پشت سر او به پا خیزیم و باغ را از هرزه علف ها پاک کنیم..تو پف میکنی؟؟...مرد خدا سکوت نکن یا به آنان که می دانی بگو برخیزند!!!پف نکن!
پاسخ
گاه
NETHERLANDS
۰۹:۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
دوش لند هوا خيبه؟ وجيهه خانم!
آنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
این آقا یا خانم گاه نمی دونه به لطف آزادی بیان مجبوری با وی پی ان تو اینترنت بچرخی و وی پی ان هم یعنی انگار از یه کشور دیگه اومده باشی. خیال کرده وجیهه خانم نشسته تو آلمان و می گه لنگش کن!
منظورش از دوش لند هم دویچ لنده احتمالا.
خوشم می آد همه تون کم سواد و بی اطلاعید.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
سال های 84 و88 باغ را از وجود همه علف های هرزه پاک کردیم. پاشو صبح شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
خب راست می گه دیگه! آخه پف کردن هم شد کار درست و حسابی؟؟!! باید پاشه با آنها که می داند بگوید همه باهم پف کنند بلکه مشکلات حل بشه . 1 ... 2... 3... پپپپپپپفففففف...!!!!!!!
وجیهه
GERMANY
۱۲:۲۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
چرا متن نوشته من را عوض کردید و هر مزخرفی خواستید به آن اضافه کردید؟ اینقدر عرضه ندارید که نظر دیگران را با استدلال و صراحت جواب دهید حالا فوقش من توی کامنتم دوتا دری وری هم گفته باشم شما می خواهید با تغییر متن یک کامنت،تغییر فکر و تغییر نظر هایی به نفع خودتان بیافرینید؟
وجیهه
GERMANY
۱۳:۵۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
ناشناسی که حتی اینقدر برای نظر خودت ارزش قائل نیستی که اسمت را بنویسی، من در نوشته خودم عبارت پف کردن را نداشتم و این از دست درازی مسؤولان سایت به نوشته من است که متأسفانه حتی نتوانستند جملاتی با قدرت ادبی متن خودم به آن اضافه کنند.عبارات ساحل کیک و پف کردن از ذوق کور ایشان است.شما هم که گویا سلیقه و سوادتان همین حد است...اما اگر می توانید از خودتان حرف بزنید...
مدیر پایگاه
سلام.
بازدیدکننده گرامی لطفا بفرمایید کدام بخش از نظر شما تغییر کرده است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
هی وجیییییییهه. ارواح بابات تو اسمت معلومه؟ کی میدونه اسم واقعیت وجیهه اس یا اکبر؟ وجیهه اس یا گل نسا؟ وجیهه اس یا سکینه؟ حرف مفت میزنی ها!!!
بی حوصله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۴
۶
اَه اَه ! خجالت نمی کشه. انگار بچه 2 ساله است!
پاسخ
وجیهه
GERMANY
۰۵:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۸
۴
برای مسؤوولان این سایت متأسفم به چه حقی علیه خاتمی حرف میزنید و می نویسید؟ شما فقط در حمام زنانه مردید و در مزدوری پیشرو.
پاسخ
گاه
NETHERLANDS
۱۳:۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
بزرگ! شما مي گفت
ادب مرد به ز دولت اوست. آقاي وجيهه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
گاه جان! حمام زنانه بی ادبیه؟ یا حرف زدن از مردانگی بعضیا؟! این ادبیات که باید برای شما وشخصیت های مورد علاقه تون خیلی ملموس و آشنا باشه.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
معلوم شد کارت چیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
ها ها ها ها .....
يا حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۸
۵
خاتمي عزيز تولدت مبارك
اين آقايان حتي مخالف برگزاري جشن تولدت هستن .تاكي هر تازه به دوران رسيده اي که گفتگوی تمدنها حالیش نیست بايد چنين اظهار نظرهايي داشته باشند .خاتمي خطا كار است درست، چرا جشن تولد ميگيرد؟ چرا فرار نميكند و به اربابانش پناه ببرد ؟چرا اگر خطا كار است پرونده اش را رو نميكند تا مردم بدانند ؟ چرا اصلاح طلبان به يكباره همه منافق وعوامل غرب شدند ؟ سال 88 تمام شد شما هنوز ول کن نیستید؟ چرا وچرا وچراهاي ديگر را چه كسي بايد جواب دهد تا مردم بدانند
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
بذار جواب اون نوکراش که فرار کردن رو بده تا نوبت به خودش برسه. واقعا که خیلی رو دارید
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
آخی ... از گفتگوی تمدن ها فقط همین جشن تولد و لوس بازیهاش براتون مونده! طفلکی ها !!!
ناشناس
SWEDEN
۱۲:۴۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۶
۷
چیزی که جای تاسف دارد جشن تولد نیست. اساسا جشن تولد برای خوشحال کردن بچه های کوچک است. اما آنچه جای درد و غصه دارد این است که چطور یک آخوند با سن ۶۹ سال که باید گذر یکسال از عمر خود را مساوی یکسال نزدیکتر شدن به مرگ و عبرت گرفتن برای توبه و جبران در فرصت باقیمانده بگذارند؛ مانند بچه های زیر ده سال شمع فوت کند و جشن بگیرد و خوشحالی کند!
برستی اگر این وضعیت یک روحانی سید پیر و قریب الموت نزدیک به خاتمی باشد چرا نباید انتظار داشت جوانان ما جوانیشان را در پارتی و مستی و .. سپری کنند. روحانیون ما چنین از گفتمان معنویت دور شده اند که کار جوانانمان بدانجا کشیده است.
آی که هفتاد رفت و در خوابی
مگر این چند روزه دریابی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۵
آقا خیلی باحال بود. خصوصا اگه این بیت آخر متن رو توی گوگب گردین و دوییتی رو پیدا کنین خیلی خیلی جالب میشه :
« چون تو بهتر می زنی بستان بزن »
پاسخ
وجیهه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
یک بار اخطار دادم که چنانچه اعلام نکنید که از کامنت من چه سوء استفاده ای کرده اید و هر چی خواسته اید به نفع خودتان وعلیه آقای خاتمی گفته اید، اقدام جدی می کنم که گویا باورتان نشده است.من خبرنگار یک خبرگزاری رسمی هستم و چنانچه کاری که گفتم را نکنید با مدارکی که داشتم رسوایتان می کنم تا بفهمید که همه جا هر غلطی نمی توانید بکنید
پاسخ
Farhad
GERMANY
۱۴:۴۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۶
۱
يادمان باشد كه بهترين و ارام ترين دوره سياسي كشور ٨ سال حكومت و مردم مداري سيد محمد خاتمي بود
هيچوقت اون دوران طلايي رو فراموش نميكنم
و ارزو دارم كه اين چند ماه هم تموم بشه
....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
واقعا چه دوران طلایی و شیرینی بود دانشجویان در کمال آرامش دانشگاه ها را به آتش می کشیدند و بکش بکشی بود. خدا خیرش دهد .بنیان آشوبهای 88 در دوره ی او گذاشته شد. و بنای دهن گشاد کردن ها و دهن دریگی و وقاحت و اعتراضات خیابانی و دانشگاهی را ایشان نهادند و نمودند آنچه نمودند.
وجیهه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۵
۰
یک پیج باز کرده اید که یک مشت بی سواد بی ادب متحجر برای مسائلی که نمی دانند نظر می دهند. شماها همان چفیه به دوش های باتوم به دستی هستید که چون نمی توانید نظر مخالف را با حرف درست جواب دهید سراغ کتک و ناسزا می روید.بهتر است دست بردارید و به جای آمدن در دنیای اینترنت که با تفکرات شما مغایرندارد، در صف یارانه ها و صدقاتتان بایستید و خدارا شکر کنید و گفتمان را بگذارید برای اهل قلم و منطق و شعور.
پاسخ
مدیر پایگاه
بازدید کننده گرامی
سلام
شما که مدعی اید خبرنگار و اهل قلم هستید باید بیشتر مراقبت کنید. شما هم توهین می کنید و هم ....
جدیدترین اخبار پربازدید ها