کد خبر: ۸۵۰۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۰ مهر ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که بکارگیری توان نظامی علیه جمهوری اسلامی کوتاه‌ترین راه برای به شکست انجامیدن تلاش‌های بین‌المللی در راستای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان سخنرانی روز چهارشنبه خود در شورای فدراسیون (سنای) این کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که بکارگیری توان نظامی علیه ایران منجر به شکست روند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور خواهد شد.

لاوروف گفت: ما مرتبا تهدیداتی را علیه ایران می‌شنویم که اگر مذاکرات مربوط به حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پیشرفتی نداشته باشد، تنها یک راه باقی می‌ماند و آن بکارگیری توان نظامی علیه این کشور است. ما بسیار امیدواریم که چنین مسئله‌ای هرگز اتفاق نیفتد. چنین اقدامی کوتاه‌ترین راه به این سمت خواهد بود که تمام تلاش‌ها برای حل و فصل مسائل پیرامون ایران به شکست بیانجامد.

به عقیده وزیر خارجه روسیه، در حال حاضر مهمترین مسئله آن است که روی ادامه فعالیت گروه «1+5» پیرامون حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تمرکز کرد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برای انجام دور دیگری از مذاکرات ایران و گروه «1+5» در سطح وزرای امور خارجه در حال تدارک است، یادآور شد: مقامات مسکو امیدوارند که اوضاع از بن‌بست موجود خارج شود.

میانجیان بین‌المللی در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در ترکیب گروه «1+5» (5 عضو دائم شورای امنیت+آلمان) از سال 2003 با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکراتی را با مقامات ایران آغاز کرده‌اند که هنوز به توافق کامل طرفین در خصوص شرایط ادامه فعالیت هسته‌ای این کشور در راستای استفاده از انرژی صلح آمیز اتمی نیانجامیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها