کد خبر: ۸۵۰۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
گروه ورزش - حمید رضا عرب: بحران مالی در باشگاه استقلال این روزها به اوج رسیده و بازیکنان این تیم صدای‌شان به آسمان برخاسته است. اگرچه باشگاه استقلال می‌کوشد با ابزارهای گوناگون مانع از برهم خوردن نظم این تیم به واسطه حاشیه‌های ناشی از اعتراض‌ها بشود، اما پرواضح است که این مشکل اکنون گلوی استقلال را فشرده و این تیم چند گامی تا زمین خوردن فاصله ندارد.
به گزارش رجانیوز، البته خود مدیران نیز از این وضعیت خسته شده اند و شاید بزودی مدیران این تیم نیز همچون بازیکنان، نهادهای بالادستی را تهدید به کناره گیری از سمت خود کنند.
 
روز گذشته بهرام افشارزاده از سمت خود در باشگاه استقلال استعفا داد. تصور می‌کنید چرا افشارزاده که مدیری است کاملا ورزشی ناگهان انصراف خود را از حضور در هیأت مدیره باشگاه استقلال اعلام می‌کند؟ پاسخ کاملا روشن است. افشارزاده دریافته است که نهادهای بالادستی و آنها که متولی امور اقتصادی باشگاه استقلال هستند از پرداخت بودجه ای که برای این تیم تصویب شده است ناتوان هستند یا اساساً انگیزه‌ای برای پرداخت بودجه به تصویب رسیده وجودندارد. 
 
بحث‌هایی که در مجلس شورای اسلامی مطرح شد نیز نشان می‌دهد در بدنه دولت بسیاری مخالف پرداخت‌های آن چنانی به باشگاه‌ها هستند و این وسط باشگاه استقلال که تا کنون نتوانسته بودجه خود را از وزارت ورزش بگیرد بشدت گیر افتاده است و احتمالا قربانی صرفه جویی‌های مقطعی خواهد شد.
 
طی روزهایی که از لیگ دوازدهم پشت سرگذاشته‌ایم علی فتح‌ا... زاده بخشی از هزینه‌های این تیم را با جذب اسپانسر پرکرده است، ولی مبلغی در حدود 6 میلیارد تومان کفاف هزینه‌های باشگاه استقلال را نمی‌دهد و بدون شک اگر کمک‌های وزارت ورزش نباشد این تیم بابحران جدی رو به رو خواهد شد.
 
از داخل باشگاه استقلال شنیده می‌شود اگر وضعیت همین‌گونه پیش برود مدیران با استعفای دسته جمعی کناره گیری خود را از مدیریت در باشگاه استقلال اعلام خواهند کرد. وضع به قدری بد شده که حتی صدای مسؤولان باشگاه استقلال نیز درآمده و آنها مانده اند که بازیکنان را ساکت کنند تا نظم تیم برهم نریزد یا اینکه جلوی خود را بگیرند.
 
در واقع اکنون شرایط استقلال به جایی رسیده که باید کسی از اعتراض خود مسوولان باشگاه استقلال جلوگیری کند، زیرا کاسه صبر آنها نیز لبریز شده و عنقریب است که فتح ا...‌زاده و گروهش با اعلام استعفای خود همه را شوکه کنند. 
 
رفتن افشارزاده از هیأت مدیره باشگاه استقلال درحالی که پیشتر نیز اعلام کرده بود می‌خواهد همراه فتح ا... زاده و دیگر اعضا به باشگاه استقلال خدمت کند شاید نخستین جرقه‌های یک اتفاق بزرگ باشد. گفته می‌شود دیگر اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز بی‌میل نیستند به دلیل مشکلات اقتصادی موجود انصراف خود را از ادامه فعالیت در باشگاه استقلال اعلام کنند و در این میان شاید فتح ا... زاده نقش محوری ایفا کند. 
 
بعید نیست کناره‌گیری احتمالی همه اعضای درگیر در هیأت مدیره باشگاه استقلال با مدیریت خود فتح ا...‌زاده انجام شود و درنهایت نیز مدیرعامل باشگاه استقلال از سمت خود کنار برود. اما اینکه چه افرادی جای مسؤولان فعلی را بگیرند شاید پرسشی باشد که هیچ کس جوابش را نداند. آیا کسی حاضر خواهد شد استقلال را در شرایطی که بودجه‌اش پرداخت نمی‌شود تحویل بگیرد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها