کد خبر: ۸۴۸۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
با وجود آنکه مرکل تنها شش ساعت در یونان خواهد بود، اما دولت هفت هزار افسر پلیس را برای تامین سفر مرکل به آتن که برای اولین بار از دو سال گذشته تاکنون صورت گرفته مستقر کرده است.
به گزارش 598 به نقل از مهر، افزایش انتقادها از صدراعظم آلمان به خاطر سفر نکردن به یونان از زمان آغاز بحران یورو سبب شد تا "آنگلا مرکل" بالاخره تحت فشارهای بسیار به این کشور سفر کند.

آلمان مسبب فشار دولت علیه یونانی ها است

البته این سفر به مذاق یونانی ها خوش نیامد، زیرا مردم این کشور که از طرحهای ریاضت اقتصادی رنج می برند، مرکل را مسبب افزایش فشارها بر طبقه متوسط جامعه دانسته و از آن به عنوان شخصیتی منفور یاد می کنند.

مرکل شخصیت منفور در اروپا

راشاتودی در این رابطه می نویسد: یونانی ها با برگزاری این تظاهرات خشم خود را از سیاستهای ریاضت اقتصادی و فشارهایی که اتحادیه اروپا بر آنها وارد کرده است، ابراز کردند.

با وجود آنکه مرکل تنها شش ساعت در یونان خواهد بود، اما دولت هفت هزار افسر پلیس را برای تامین سفر مرکل به آتن که برای اولین بار از دو سال گذشته تاکنون صورت گرفته مستقر کرده است.

چگونگی عملکرد رسانه های مختلف یونانی

البته نکته جالب در میان ناآرامی ها در یونان چگونگی عملکرد رسانه های مختلف یونانی است، چناچه روزنامه های جناح چپ سوسیالیستها مردم را ترغیب به شرکت در تظاهرات کرده، اما رسانه های راستگرا درباره شرکت در این تظاهرات هشدار داده و آن را ناکارآمد خواندند.

رسانه های خبری از به خشونت کشیده شدن تظاهرات هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سفر "آنگلا مرکل" به آتن خبر دادند که با هدف گفتگو با مقامات یونانی درباره طرح های ریاضت اقتصادی صورت گرفته است.

پلیس به استفاده از ماشین های آب پاش و بالگرد نظامی متوسل شد

دولت یونان که برای مقابله با تظاهرات کنندگان هفت هزار نیروی پلیس را به کار گرفته است، برای متفرق کردن معترضان که مقابل پارلمان تجمع کرده اند، به گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش متوسل شد.

معترضان به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند

معترضان نیز برای پاسخ به حملات پلیس به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و در جریان این ناآرامی ها ۴۰ نفر بازداشت شدند.

تظاهرات مردم یونان علیه سفر مرکل در حالی است که تدابیر شدید امنیتی در شهر آتن برقرار شده و دولت نیز برگزاری هرگونه تظاهرات را ممنوع اعلام کرده بود.

مرکل خارج شو؛ یونان مستعمره و برده تو نیست

معترضان پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود "مرکل خارج شو، یونان مستعمره و برده تو نیست".

اعتصاب معلمان، پزشکان و دیگر کارمندان دولت

همچنین معلمان، پزشکان و دیگر کارمندان دولت امروز سه شنبه دست به اعتصاب زدند و همراه با اتحادیه های کارگری و احزاب سیاسی مختلف به خیابانها آمدند.

یونانی ها اعلام کردند که دیگر نمی توانند شاهد کاهش بیشتر دستمزدها و افزایش مالیات ها و نرخ بیکاری باشند.

پرچم نازی ها در آتش سوخت

یونانی ها که شعارهایی علیه سیاستهای دولت آلمان سر می دادند، دو پرچم مربوط به نازی ها را در نزدیکی ساختمان پارلمان به آتش کشیدند.

با وجود گسترش دامنه تظاهرات، "آنتونیس ساماراس" نخست وزیر یونان از مرکل استقبال کرده و به بحث و گفتگو درباره بحران مالی یورو پرداخت.

ساماراس برای اجرای برنامه ۱۱.۵ میلیاردی خود در حال رایزنی با رهبران اتحادیه اروپاست. در واقع، اجرای این برنامه پیش شرط دریافت کمک ۳۱.۵ یورویی به یونان است.

مرکل بر عضویت یونان در منطقه یورو تاکید کرد

مرکل پس از دیدار با نخست وزیر یونان با تاکید بر باقی ماندن یونان در منطقه یورو گفت : اتحادیه اروپا کارهای زیادی را برای مقابله با بحران مالی انجام داده، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام شدن باقی مانده است.

استقرار تک تیراندازها در پشت بام ساختمان های دولتی یونان

منابع یونانی گزارش دادند که تک تیراندازها بر پشت بام ساختمانهای دولتی در آتن مستقر شده و همزمان با گشت بالگردها بر فراز آتن کماندوها به حالت آماده باش درآمدند.

در همین حال یکی از افسران ارشد پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت : این یکی از بزرگترین رزمایشهای امنیتی در سالهای اخیر در آتن بود.

تعطیلی بخشهای مهم مرکز آتن

خبرگزاری فرانسه نیز می نویسد: بخشهای اصلی مرکز آتن برای حفاظت از صدراعظم آلمان و افزایش تدابیر امنیت در زمان دیدار مرکل با رئیس جمهوری و نخست وزیر یونان تعطیل شد.

به نوشته شینهوا، در جریان این تظاهرات هیچ فردی زخمی نشد و تنها پلیس چندین معترض را بازداشت کرد.

تحلیلگران یونانی بر این باورند که مرکل در این سفر بر تعهدات اتحادیه اروپا و آلمان برای مقابله با بحران مالی یورو و حمایت از یونان و ایجاد اصلاحات اقتصادی تاکید خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها