کد خبر: ۸۴۷۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: بخشنامه لایحه بودجه 92 به دولت تقدیم شد و به زودی از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

رحیم ممبینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد تدوین بخشنامه لایحه بودجه 92 گفت: این بخشنامه تهیه شده است و از یک هفته قبل در اختیار دولت قرار داده شده و بعد از آن به دستگاه‌های اجرایی برای پیشنهادهای بودجه ابلاغ می‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مورد اینکه آیا دولت قصد دارد لایحه بودجه را در فرصت قانونی تا 15 آذر ارائه کند گفت: تمام سعی و تلاش بر این است که لایحه بودجه 92 به موقع به مجلس ارائه شود و مشکلی برای تدوین بودجه پیش نیاید.

وی افزود: برای تدوین بخشنامه لایحه بودجه با دستگاه‌هایی که منابع بودجه به آنها مربوط است جلسات متعددی برگزار شده و کارهای بودجه در حال انجام است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مورد تکلیف قانونی تهیه بودجه به صورت عملیاتی گفت: سعی می‌شود تدوین بودجه در راستای بودجه عملیاتی باشد و همچنین قانون بودجه از منطق عملیاتی پیروی کند.

وی گفت: لایحه بودجه 92 باید براساس حکم قانون برنامه پنجم به صورت عملیاتی باشد.

ممبینی در مورد کاهش وابستگی بودجه به نفت گفت: تلاش بر این است در جهت کاهش وابستگی بودجه به نفت گام برداشته شود اما اینکه بگوییم بودجه به نفت کمتر وابسته شده هنوز برای قضاوت زود است.

وی گفت: تلاش قوا و از جمله دولت بر این است که وابستگی بودجه کشور به نفت کم شود بنابراین لایحه بودجه 92 با جهت‌گیری کاهش وابستگی به نفت تدوین می‌شود.

به گزارش فارس، براساس ماده 213 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور حسن اجرای قانون برنامه و ارزیابی میزان پیشرفت کشور در چهارچوب سیاست‌های کلی برنامه، دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا پایان شهریورماه هر سال گزارشی از عملکرد هر یک از موارد ذیر‌بط سال قبل را به معاونت تسلیم نمایند.

معاونت موظف است گزارش عملکرد مذکور را همراه با نظرات خود و بررسی مواد برنامه و شاخص‌ها و متغیرهای مربوطه به رئیس جمهور ارائه نماید. رئیس جمهور مکلف است گزارش مذکور را همزمان با لایحه بودجه سالیانه تا 15 آذرماه هر سال به مجلس شورای اسلامی ارائه و خلاصه آن را در جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها