کد خبر: ۸۴۶۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
درحالیکه چندروز ازماجرای استیضاح نیمه کاره وزیر ورزش و جوانان نگذشته،رسانه ها خبر از استیضاح های جدید میدهند.
به گزارش «ندای انقلاب»، در حالیکه چند روز از ماجرای استیضاح نیمه کاره وزیر ورزش و جوانان نگذشته، رسانه ها خبر از استیضاح های جدید می دهند.
بر اساس اخبار رسیده به ندای انقلاب ، شیخ الاسلام، وزیر کار ،تعاون و رفاه اجتماعی و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی از برنامه های آتی نمایندگان اعلام شده است.
هر چند در مورد استیضاح شیخ الاسلام ، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آنرا ساخته سایت های اینترنتی خوانده اما در مورد وزیر جهاد کشاورزی علی ایرانپور نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خبر از ارائه ۳۴ امضا استیضاح به هیات رئیسه مجلس داده است.
بی تردید نظارت از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس محسوب می شود اما باید توجه داشت که استیضاح های مکرر و البته ناکام و بعضا مفتضحانه ، آنهم در سال پایانی دولت و شرائط خطیر امروز، نه تنها کمکی به اصلاح امور نمی کند بلکه بیش از پیش ، شان نظارتی مجلس را در خطر تحریف و تحدید قرار می دهد .
نمایندگان محترم می باید به این نکته توجه داشته باشند که بی توجهی در امر نظارت و تفسیر آن به استیضاح سبب خواهد شد تا برخی نگاه نظارتی بر دولت را به امتیاز خواهی و رانت طلبی از وزرا تفسیر کنند. همانگونه که علی اکبر جوانفکر در سرمقاله یکسال پیش روزنامه ایران با عنوان «این چشم ها» به آن اشاره کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها