کد خبر: ۸۴۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۵     ۰۵ بهمن ۱۳۸۹

هواداران "سعد حريري " نخست وزير پيشبرد امور لبنان با ناديده گرفتن بيانيه ارتش اين كشور همچنان به آشوب‌هاي خود در مناطق مختلف لبنان ادامه مي‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري ملي لبنان، آخرين گزارش‌ها حاكي است گروهي از هواداران سعد حريري نخست وزير پيشبرد امور لبنان كه از نتيجه رايزني‌هاي پارلماني اخير درباره نامزد تصدي پست نخست وزيري دولت آينده لبنان ناراحت هستند، امروز سه شنبه جاده ارتباطي منطقه "زغرتا " به طرابلس را در محله "ابي سمرا " با آتش زدن لاستيك‌ها بستند.

گروهي ديگر از طرفداران حريري نيز ساعت 11 امروز به وقت محلي چهار راه "قب الياس " را با آتش زدن لاستيك بستند و شعارهايي در حمايت از حريري و عليه گروه هشت مارس متشكل از حزب‌الله و همپيمانان آن سردادند.

درهمين حال، ارتش لبنان براي كنترل اوضاع، به گشت‌زني با خودرو و پاي پياده در خيابانها و جاده‌ها اقدام كردند.

منطقه خروب نيز شاهد آشوب‌هاي هواداران سعد حريري و جريان المستقبل به رياست وي بود به گونه‌اي كه آنها جاده ارتباطي ناحيه برجا به اتوبان ساحلي را در محل روستاي الجيه بستند كه درپي آن نيروهاي ارتش و نيروهاي انتظامي لبنان درحال آرام كردن اوضاع و باز كردن جاده هستند.

طرفداران حريري همچنين امروز با آتش زدن لاستيك‌ها اتوبان المدينه الرياضيه به سمت تونل سليم سلام در بيروت را بستند و درپي آن نيروهاي ارتش به طور گسترده درمحل حضور يافتند.

صداي تيراندازي‌هايي نيز امروز در منطقه ارتباطي كولا به الطريق الجديد در بيروت شنيده شد.

هواداران حريري در ادامه اقدامات تحريك‌آميز خود با در دست داشتن تصاوير سعد حريري سوار بر موتورسيكلت و خودروها در خيابانها درحمايت از او شعار مي‌دهند.

گروهي ديگر از آنها نيز جاده ساحلي را در منطقه اتوبان الجديد و جاده قديم را با آتش زدن لاستيك‌ها و سنگ بستند و گروهي نيز با تجمع در ميدان النور شهر طرابلس، تصاوير سعد حريري را در دست دارند و در شعارهايي خواهان كناره‌گيري نجيب ميقاتي از نامزدي تصدي پست نخست وزيري لبنان هستند.

همچنين تعدادي از هوداران حريري جاده اصلي در البداوني و جاده ارتباطي طرابلس به الضنيه در ناحيه العيرونيه را بستند. تيم خبري شبكه تلويزيوني الجزيره نيز هدف حمله هواداران حريري در شهر طرابلس قرار گرفته است. هواداران حريري همچنين به دفاتر نجيب ميقاتي و ساختمان بانگ "ترست " در شهر طرابلس حمله كردند كه ارتش لبنان براي دور كردن آنها از اين ساختمان وارد عمل شد. نيروهاي ارتش همچنين براي متفرق كردن طرفداران حريري اقدام به تيراندازي هوايي كردند و توانستند تيم شبكه خبري الجزيره و تلويزيون الجديد را از محل خارج و به محل امني منتقل كنند.

هواداران حريري آشوبهاي خود را از روز گذشته در اعتراض به نتايج رايزهي‌هاي پارلماني آغاز كرده اند كه براساس آن نجيب ميقاتي با پيشي گرفتن از سعد حريري آراي بيشتر نمايندگان را براي نخست وزير شدن كسب كرده است.

ارتش لبنان اعلام كرده است كه يگان‌هاي ارتش لبنان تدابير امنيتي فوق العاده خود را در سراسر خاك لبنان افزايش داده و اين روند را از چند روز پيش همزمان با رايزني‌ها براي تشكيل دولت جديد لبنان و تقويت فضاي امنيت و ثبات آغاز كرده است.

ارتش لبنان از شهروندان لبناني خواست تا به گمانه‌زني‌هاي غيرمسئولانه و شايعات توجه نكنند و مسئوليت ملي خود را در اين مرحله مدنظر قرار دهند.

ارتش لبنان تاكيد كرد كه با قدرت و قاطعانه با هرگونه اخلالي در امنيت شهروندان و آزادي و كرامت آنها برخورد خواهد كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها