کد خبر: ۸۴۴۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
عضو جامعه مدرسین گفت: در شرایطی که کشورمان در تحریم به سر می‌برد اگر تولید ملی به صورت مطلوب اجرا می‌شد در حال حاضر فشار کمتری به اقتصادمان می‌آمد.

حجت‌الاسلام محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره لزوم توجه به تولید ملی در جنگ اقتصادی اظهار داشت:‌ یکی از نکات مهمی که در بهبود رشد اقتصاد کشور مؤثر است و رهبر معظم انقلاب نیز بر این نکته تأکید داشته‌اند تقویت تولید ملی است.

غروی توسعه تولید ملی را کمک به اشتغال پایدار در جامعه و کاهش وابستگی‌های کشور عنوان کرد و افزود: توجه به تولید ملی، ارزش پول ملی را نیز بالا می‌برد و باعث می‌شود که ارز اینچنین از کشور خارج نشود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه تولید ملی روحیه اعتماد به نفس را در تولیدکنندگان تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشورمان در تحریم به سر می‌برد اگر تولید ملی به صورت مطلوب اجرا می‌شد در حال حاضر فشار کمتری به اقتصادمان می‌آمد.

وی تأکید کرد: امروز ملتی می‌تواند دم از استقلال بزند که از نظر اقتصادی و تولید ملی روی پای خود باشد، اما متأسفانه در دولت‌ها و به ویژه دولت نهم و دهم در این رابطه کار قابل ملاحظه‌ای انجام نشده است.

غروی با بیان اینکه در حال حاضر تولید کنندگان نه‌تنها تشویق نمی‌شوند بلکه مورد بی‌مهری نیز قرار دارند تصریح کرد:  متاسفانه در اجرای هدفمندی یارانه‌ها به جای اعمال روش‌های کارشناسی شده دقیق و نظارت صحیح برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، به تولیدکنندگان فشار وارد شد.

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه وضع تولید ملی در کشور مناسب نیست، افزود: ما امروز شاهدیم که بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده و حداکثر با 50درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اینکه آیا سازمان استاندارد آنطور که باید نقش خود را در اقتصاد ایفاء کرده یا نه بحث دیگری است که باید قطعاً به آن پرداخته شود.

غروی در پایان متذکر شد: اگر تولید در داخل کشور پشتیبانی، تشویق و تسهیل شود سرمایه‌ها به جای بیرون رفتن از کشور و تمرکز بر روی طلا، ارز و زمین در راستای تولید ملی قرار می‌گیرد و این چیزی نیست که با نصیحت و فشار قوا درست شود بلکه مدیریت صحیحی را می‌طلبد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها