کد خبر: ۸۴۲۸۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۷ مهر ۱۳۹۱

بولتن نيوز: اين روزها سخنان و گفتگوهاي تفرقه‌انگيز و اختلاف‌افكن در حال گسترش است و متأسفانه رسانه‌هاي دولت نيز به اين اختلافات دامن مي‌زنند.

به گزارش بولتن نيوز، مروري بر تيترها و عناوين خبري روزنامه ايران، تريبون رسمي دولت دهم، مؤيد اين مطلب است كه تيترهاي صفحات اصلي اين روزنامه، تقريبا مربوط مي شود به موضوعات جنجالي و اختلاف افكن.

در رأس اين اخبار و تيترها، اخباري با انتقادات توأم با تمسخر نسبت به مجلس و نمايندگان منتخب مردم، انتشار اخبار بعضا دروغ و جهت‌دار نسبت به طيف اصولگرايان منتقد دولت و از همه مهم‌تر انتقادات نسبت به آقاي هاشمي به چشم مي خورد.

اين موضوعات نشان مي دهد كه متأسفانه دولت محترم به جاي آنكه در فضاي حاضر، كه به دليل وجود پاره‌اي از مشكلات، فضاي تنش‌زايي است، اقدام به آرام كردن گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي موجود در كشور كند، خود عاملي شده است براي ايجاد هرچه بيشتر اين تنش‌ها و اختلافات.

براي مثال مروري بر اخبار اصلي روزنامه ايران در روز يكشنبه، مي تواند شاهدي بر ادعاي فوق باشد. تيتر اصلي اين روزنامه با اين عنوان بود: «ماجراي آن 6 ماه كه رئيس‌جمهور مي‌گفت». در اين مطلب نويسنده سعي كرده به مانند رسم گذشته، همه نهادها و سازمان‌هاي موجود در كشور را مقصر در ماجراي آشوب‌هاي اخير در بازار سكه و ارز دانسته و دولت را از اين اتهام مبرّا سازد.

تيتر مهم ديگري كه در صفحه اول به چشم مي خورد تيتر «طرحي به رنگ فتنه» است كه در آن به مانند هميشه، انتقادهاي تندي نسبت به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شده و دست به سناريوسازي عليه وي زده است.

يادداشت اصلي اين شماره نيز با عنوان «سكوت الهام بخش وحدت و مسئله منافع ملي!» سعي كرده است تا تحليلي پيرامون نشست خبري هفته پيش آقاي رئيس جمهور ارائه داده و تلويحا نيز به مخالفان ايشان هشدار دهد.

نويسنده در ابتداي اين مطلب نوشته است:

"اگر چه رئيس جمهور در نشست خبري خود با رسانه‌ها از هر دري سخن گفت اما محور سؤالات خبرنگاران و پاسخ‌هاي دكتر احمدي‌نژاد در اين نشست به مسئله التهابات بازار ارز اختصاص يافت. چندي است كه برخي جريان‌هاي سياسي به جد اهتمام خود را بر اين گذاشته‌اند تا ناكارآمدي دولت را دليل بحران در بازار ارز وانمود كنند و حتي در يك جهت‌گيري افراطي عده‌اي نيز كوشيدند تا اين طور القا كنند كه دولت عامدانه قيمت ارز را بالا مي‌برد. اما رئيس جمهور بدون اين‌كه بخواهد همه تقصيرها را بر گردن تحريم‌ها بيندازد هوشمندانه منشأ بحران در بازار ارز را غير اقتصادي دانست و تلويحاً با گلايه از طيف گسترده‌اي از نيروهاي درون نظام يا به اصطلاح همان خودي‌ها هشدار داد ريشه بسياري از اين نابساماني‌ها داخلي است و در اين نبرد نابرابر اقتصادي دولت نه تنها تنهاست بلكه با كارشكني‌هاي وسيع برخی نيروهاي خودي نيز مواجه است. اظهارات رئيس مجلس كه در يك مصاحبه تفصيلي علت تمام مشكلات اقتصادي از جمله بحران افزايش قيمت ارز را متوجه سياست‌هاي غلط اقتصادي دولت دانسته بود و حتي در بيان ديدگاه‌هايش به توليد انبوه مسكن مهر براي اقشار ضعيف جامعه نيز تاخته بود سبب شد تا رئيس جمهور قدري از موضع مصلحت انديشانه و سكوت الهام‌بخش خود كوتاه بيايد و اين پيام را به مخالفين و منتقدين دولت بدهد كه تمام هم خود را به جاي تعامل بر تقابل با دولت گذاشته‌اند و اگر قرار باشد ادامه سكوت او الهام بخش وحدت نباشد و دستاويز سوء‌استفاده عليه دولت شود به هيچ عنوان جايز نيست.

رئيس جمهور به درستي بر اين نكته پاي فشرد كه منشأ گراني ارز غيراقتصادي است و البته در اين ميان دستگاه‌هاي ديگر نبايد از وظايف خود غافل شوند و بي‌توجه به رسالت خود توپ را به زمين دولت بيندازند. اگر قرار باشد دستگاه‌هايي كه وظايف نظارتي دارند تمركز خود را فقط بر تخطئه و انتقاد از دولت بگذارند و در فضايي كه فقط معطوف به كسب قدرت در انتخابات است مصالح نظام در پاي منافع گروهي ذبح شود ديگر نمي‌توان از رئيس جمهور انتظار داشت كه در زير حجم حملات گسترده مخالفان سكوت اختيار كند. حملات سنگيني كه ماه‌هاست از سوي نمايندگان مجلس و رسانه‌هاي وابسته به جريانات سياسي در روندي بشدت تخريب گونه ادامه يافته و به خود اجازه مي‌دهد تا آنجا پيش برود كه خادم و منتخب ملت را به اخلال تعمدي در بازار به نيت كسب منافع سياسي متهم كند و لابد احمدي‌نژاد هم همچنان تا پايان كار در سكوتي كه داوطلبانه اختيار كرده سيبل حملات پي در پي بماند!"

نويسنده اين يادداشت در انتهاي متن نيز مجددا نسبت به سكوت يا عدم سكوت احمدي نژاد هشدار داده و مي نويسد:

"خبر دستگيري 16 نفر از عوامل عمده اخلال ارزي بوسیله دادستاني تهران در روز پنجشنبه گذشته اگر چه مي‌توانست با جدي گرفتن تذكرات رئيسجمهور زودتر و بموقع اتفاق بيفتد اما به وضوح نشان داد كه شكستن سكوت الهام‌بخش وحدت از سوي رئيس جمهور براي تحرك و بيداري برخي مسئولان واجب و ضروري است. باز هم براي چندمين بار ثابت شد كه پس از امام خامنه‌اي اين رئيس جمهور منتخب ملت است كه منافع مردم و نظام برايش از هر چيزي ارجح است چرا كه معيار احمدي‌نژاد در اظهار مواضعش و در سكوت الهام‌بخش وحدتش و نيز در پايان دادن به آن فقط منافع ملي است."

اينكه چرا روزنامه ايران به عنوان بلندگوي رسانه‌اي دولت محترم، تا بدين حد دوست دارد در فضاي جامعه، تنش و ناآرامي و اختلاف وجود داشته باشد، خود موضوع و پرسش مهمي است. آيا دولت از اين اختلافات سودي مي برد؟ آيا منافع دولت در آتش افروختن و دميدن در اختلافات موجود است؟ و اينكه آيا دولت برنامه خاصي را دنبال مي كند و سؤالاتي از اين دست، موضوعاتي هستند كه به اذهان مردم جامعه خطور كرده و احتمالا جواب‌هايي براي خود يافته‌اند.

اما به نظر مي رسد دود دميدن در اين آتش، اول از همه به چشم خود دولت و دولتيان خواهد رفت و سودي نخواهد داشت جز افزايش دشمني‌ها و كينه‌ها عليه دولت.

شايد مهم‌ترين كاري كه در حال حاضر دولت و تريبون‌هاي رسانه‌اي بايد انجام دهند، برگرداندن آرامش به جامعه و بدنه سياسي كشور است تا بتواند در اين فرصت كوتاه باقيمانده تا پايات عمر دولت، به مابقي كارهاي بر زمين مانده خود برسد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها