کد خبر: ۸۴۲۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
همگراهی سایتهای جنبش سبز با هتاکین به پیامبر(ص)
موضوع توهین به پیامبر اکرم و موضع گیری مسلمانان جهان نسبت به آن این روزها به دشاواری بزرگی برای آمریکا و اسرائیل و گردانندگان دنیای کفر و بی دینی تبدیل شده است و در این بین سایتهای وابسته به جنبش سبز و مدعی اسلام ناب محمدی هم پا را فراتر از آنها گذاشته و به حمایت از آنها مصاحبه می کنند و مقاله می نویسند. از جمله سایتهای مدعی اصلاح طلبی و تحت اختیار جنبش سبز می توان به دو سایت

بولتن نیوز: موضوع توهین به پیامبر اکرم و موضع گیری مسلمانان جهان نسبت به آن این روزها به دشواری بزرگی برای آمریکا و اسرائیل و گردانندگان دنیای کفر و بی دینی تبدیل شده است و در این بین سایتهای وابسته به جنبش سبز و مدعی اسلام ناب محمدی هم پا را فراتر از آنها گذاشته و به حمایت از آنها مصاحبه می کنند و مقاله می نویسند. از جمله سایتهای مدعی اصلاح طلبی و تحت اختیار جنبش سبز می توان به دو سایت کلمه و جرس اشاره کرد که بی هیچ واهمه ای به دفاع از دشمنان و توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) می پردازند و حرکت مسلمانان جهان را به زیر سوال برده و آن را محکوم می نمایند.

از جمله اقدامات اخیر دو سایت کلمه و جرس و محسن کدیور که در این زمینه سخن پرانی کرده است می توان به طور نمونه به دو مورد ذیل اشاره کرد که نمونه ای است از خروار و تاییدی است بر غایت تفکر و اندیشه گردانندگان این سایتها در رابطه با دین و اسلام و جمهوری اسلامی!.

محسن کدیور این روحانی نما و استاد فراری دانشگاه مفید قم در مصاحبه ای با سایت جرس گفت: انتقاد از قرآن و پیامبر از ضروریات آزادی بیان است .

وي در مصاحبه ای با سایت ضد انقلاب جرس می گوید : انتقاد از قرآن و پیامبر از ضروریات آزادی بیان است و قرائن امر نشان می‌دهد که توهین اخیر اتفاقی نبوده است که به این شدت مسلمانان در تمام جهان چنین تظاهرات هایی به راه می اندازند و نباید سفیر امریکا را در لیبی به قتل می رساندند !

در ادامه این مصاحبه می گوید : من حتی در قبال توهین به پیامبر یا قرآن نیز دعوت به مدارا می‌کنم به این معنی که به جای قتل و تظاهرات خشونت‌آمیز، مسلمانان معترض به سوی مدارا پیش رویم!!

سایت کلمه هم که مدعی اسلام و سینه سوخته جنبش سبز است در این راستا و در دفاع از هتاکین به پیامبر اسلام  می نویسد: وقتی مرده باد و لعن و نفرین جزء لاینفک اجتماعات واجبمان شده چه توقعی که دیگران به مقدسات ما توهین نکنند؟...

کلمه ادامه می دهد: در روزهای گذشته برای چندمین بار، شاهد توهین‌هایی از جانب افراد و گروه‌هایی مخالف و شاید معاند به ساحت مقدس اسلام و بزرگان آن بودیم که قلوب مسلمانان را جریحه دار نموده و آنان احساس وظیفه نموده دست به خشونت‌هایی زده‌اند که در بعضی کشورها ، کشته شدن تعدادی از مسلمانان را به دنبال داشت.

گردانندگان سایت کلمه ادامه می دهند: "شکی نیست که چنین اعمالی نه تنها از نظر امت اسلام ناپسند و انزجارآور است بلکه برهیچ منطق بشری و بشردوستانه منطبق نیست، با این وجود، این سؤال مطرح است که آیا راه درست و صحیح دردفاع از اسلام و مقدسات این چنین است که اعمال می‌شود؟

بدیهی است که درباره چرایی این اهانت‌هایی که صورت می‌گیرد، تمام گناه را نمی‌توان به گردن دشمنان اسلام انداخت بلکه رفتارهای خشونت‌آمیز و تندروی‌های بعضی از مسلمانان هم، در بروز آن مؤثر است. البته برای حل آن، باید آن رفتارهای خرافی را که در طول زمان به نام دین درآن وارد شده، شناسایی و از پیکر مقدس آن پالایش شود و در یک جمله به بهترین سند و معرفی که امروز از اسلام در دست است یعنی قرآن، بازگشت کنیم.

گوینده محترمی که در جمع جوانان می گوید: "توهین کننده به پیامبر(ص) در پناه کعبه نیز در امان نیست" آیا به قرآن و سیره پیغمبر(ص) عمل کرده است؟

برای مبارزه با هتاکان سال‌های سال برخوردهای خشن را آزموده ولی نتیجه نگرفته‌ایم؛ آیا نباید فکر دیگری نمود و راه حل دیگری انتخاب کرد؟ آیا بروز چنین حوادثی ناشی از عدم شناخت از اسلام و بزرگان آن، و یا بد معرفی کردن آن عزیزان نیست ؟ آیا بهتر نیست علت این مسائل روشن شود وبه جای اینکه روبروی هم بایستیم و به یکدیگرناسزا بگوییم کنار هم بنشینیم و با گفتگو و مباحثه به راه حلی سازنده برسیم؟ "

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها