کد خبر: ۸۳۸۸
زمان انتشار: ۲۳:۵۳     ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي از شكايت 30 تن از نمايندگان مجلس از علي لاريجاني به كميسيون اصل 90 خبر داد. 

حجت الاسلام و المسلمين حميد رسايي در حاشيه جلسه علني روز يكشنبه مجلس در گفت و گو با خبرنگاران فارس و ايرنا افزود: با توجه به اينكه لاريجاني در روز سه شنبه سياه(14 دي ) بر خلاف مواد متعدد آيين نامه داخلي مجلس پيشنهاد مصباحي مقدم را پس از پيشنهاد توكلي به راي نمايندگان گذاشت و بر اساس آن اختيار انتخاب رييس بانك مركزي را از رييس جمهور گرفت، نمايندگان مجلس از وي به كميسيون اصل 90 شكايت كرده اند.

وي ادامه داد: بر اساس اين شكواييه نمايندگان نسبت به نقض متعدد مواد آيين نامه از جمله مواد 17 ، 186، 152، 181 و اصل 133 قانون اساسي از لاريجاني به اين كميسيون شكايت كردند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس همچنين گفت: نمايندگان مجلس بابت عملكرد رييس مجلس در روز يكشنبه سياه (درباره وقف اموال دانشگاه آزاد كه پنج نفر شاكي داشت) نيز به كميسيون اصل 90 شكايت كرده بودند و اين كميسيون اين شكايت را وارد دانست اما لاريجاني در برابر قرائت گزارش اين كميسيون مقاومت مي كند لذا نمايندگان نسبت به قرائت نشدن گزارش كميسيون اصل 90 به لاريجاني تذكر خواهند داد.

رسايي با بيان اينكه نمايندگان داوطلبانه شكايت از لاريجاني را پذيرفته اند، خاطرنشان كرد: اگر قرار بود اين شكواييه دست به دست در مجلس بچرخد، قطعا تعداد نمايندگان شاكي بيشتر از 30 نفر مي شد.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: لاريجاني در پاسخ به تذكر بنده گفته بود كه تنها دو شاكي دارد در حاليكه امروز مشاهده مي شود 30 نماينده مجلس از وي به كميسيون اصل 90 شكايت كرده اند و اين شكواييه تقديم شده است.

در هنگام رفع ايرادات شوراي نگهبان نسبت به نحوه تعيين رييس كل بانك مركزي در صحن علني مجلس، لاريجاني پيشنهادات توكلي و مصباحي مقدم را در اين زمينه بلافاصله و پشت سر هم به راي گذاشت كه اين موضوع مورد اعتراض برخي از نمايندگان قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها