کد خبر: ۸۳۸۵۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
بي‌ترديد تورنمنت بين‌المللي جايزه بزرگ تزارها (جام رياست جمهوري روسيه) بعد از بازي‌هاي المپيك 2012 لندن يكي از معتبرترين تورنمنت‌هايي است كه در رشته وزنه‌برداري و در رده سني بزرگسالان قرار است اواخر ماه جاري (21 تا 23 مهر ماه) برابر با (12 تا 14 اكتبر) در شهر سن پترزبورگ روسيه برگزار شود.

به گزارش رجانیوز، اين تورنمنت معتبر بين‌المللي با تدبير فدراسيون وزنه‌برداري روسيه در دو بخش مردان و زنان قرار است اجرايي شود كه در بخش مردان روس‌ها قرار است در سه وزن (94، 105 و 105+ كيلوگرم (فوق سنگين)) كه همواره از جذابيت‌ و هيجان بالايي برخوردار است مسابقه و رقابت برگزار كنند. 

طبق اعلام فدراسيون روسيه شهر سن پترزبورگ امكانات لازم را براي ميزباني مهيا كرده و كارشناسان حرفه‌اي در اين رشته ورزشي در حال طراحي پاياني مكان برگزاري مسابقات هستند. گفتني است فدراسيون روسيه تمامي هزينه‌هاي ميزباني را برعهده دارد و در اين سه وزن (94، 105 و 105+ كيلوگرم) تمامي كشورهاي صاحبنام در وزنه‌برداري دنيا مي‌توانند يك وزنه‌بردار و يك مربي را به سن‌پترزبورگ اعزام كنند. 
 
پيش از اين قرار بود از بين سعيد محمدپور، نواب نصيرشلال و بهداد سليمي سه ملي‌پوش المپيكي وزنه‌برداري كشورمان با نظر كوروش باقري سرمربي تيم ملي بهترين گزينه براي حضور در جام رياست جمهوري روسيه انتخاب شده و راهي سن‌پترزبورگ شود اما با توجه به خستگي المپيكي‌هاي وزنه‌برداري ايران و تعطيلي اردوي تيم ملي وزنه‌برداري اعزام نماينده‌هاي وزنه‌برداري ايران به اين تورنمنت معتبر منتفي شد و در اين رقابت‌ها وزنه‌برداري از ايران روي تخته نخواهد رفت. 
 
روس‌ها براي اينكه ستاره‌هاي وزنه‌برداري دنيا را در سن‌پترزبورگ روي تخته بياورند و رقابتي جذاب و نفس‌گير را در اين جام به نمايش بگذارند جوايز دلاري قابل قبول و چشمگيري را براي قهرمانان و نفرات برتر اين جام در نظر گرفته‌اند كه در نوع خود جالب توجه و كم‌نظير است.
 
مسوولان برگزاري جام رياست جمهوري روسيه، براي نفرات اول تا سوم اين تورنمنت به ترتيب جايزه (5، 3 و 2 هزار دلاري) در نظر گرفته‌اند ضمن اينكه در اين دوره از مسابقات جام رياست جمهوري روسيه، تزارها براي وزنه‌برداراني كه بتوانند روي تخته ركوردهاي دنيا و المپيك را جابجا كنند به ترتيب در حركت يكضرب و دوضرب هر كدام سه هزار دلار و براي حركت مجموع 6 هزار دلار پاداش نقدي طراحي كرده‌اند. 
 
شايد اگر خستگي فيزيكي مانع از حضور ستاره‌هاي المپيكي وزنه‌برداري ايران در سن‌پترزبورگ نمي‌شد اواخر مهر ماه شاهد يك ركوردشكني و درخشش ديگر پولادمردان وزنه‌برداري ايران در كشور روسيه بوديم.
 
شاگردان كوروش باقري بي‌ترديد تمامي توان و تمركزشان را بعد از حضور مجدد در اردوي تيم ملي و آغاز تمرين‌هاي آماده‌سازي‌شان روي مهيا شدن براي پيكارهاي جهاني لهستان در سال 2013 مي‌گذارند تا از عنوان سومي جهان خود در در سال 2012 دفاع كرده و نيم‌نگاهي به عناوين بالاتر دنيا داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها