کد خبر: ۸۳۷۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۱

به گزارش اختصاصی ملت ایران :هنرمندی با ساخت خانه هایی در زیر آب، در حال احداث شهری غرق شده برای کسانی است که می خواهند شبها در کنار ماهی ها بخوابند. این شهر مرموز در یک پارک دریایی در مکزیک واقع شده است.

جیسون تیلور سازنده این شهر آبی، در ابتدا مجسمه هایی به شکل آدم و یک فولکس واگن را در زیر آب اقیانوس قرار داد. این مجسمه های زیبا بر روی سطح بستر دریا واقع شده اند. سپس این هنرمند شروع به ساخت خانه هایی برای این مجسمه ها در زیر آب کرد.

مجسمه های زیبای این هنرمند بریتانیایی، جیسون تیلور، به این شهر زیر آب واقع در آتلانتیس، رنگ و بوی زندگی بخشیده اند. ساختمان های بسیار زیبای این هنرمند در پارک دریایی مکزیک فقط بعنوان آثار هنری وی محسوب نمی شوند بلکه او آنها را برای یک زندگی دریایی واقعی ساخته است.

در مجموع ساخت این خانه ها 6 ماه به طول انجامید. از یک جرثقیل 40 تنی برای قرار دادن این مجسمه ها بر روی سطح بستر دریا استفاده شد.

تیلور می گوید: "شما در زیر آب می توانید بر بالای سر مجسمه ها و یا حتی بین آنها شنا کنید. نوری واقعا متفاوت در آنجا وجود دارد که بخاطر انعکاس نور سطح دریا می باشد. با وجود این نور، حسی به من دست می دهد که گویی واقعا آن شهری گمشده در زیر آب است. من این حس را بسیار دوست دارم."

این هنرمند با استفاده از بتون های سوراخ دار با "پ هاش" خنثی و بتون هایی رنگ شده توسط مواد خاصی که باعث رشد هرچه بیشتر مرجانها می شود، زیستگاه مناسبی برای موجودات دریایی فراهم کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها