کد خبر: ۸۳۶۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
روزی که عبداللهی با دوربین روشن و بدون اطلاع آیت‌اللهی به دفتر او رفت و حرف‌هایی بین این دو نفر ردوبدل شد که روی آنتن نود هم رفت، سرآغاز مرحله جديد دعواهاي اين دو نفر بود
عادل فردوسی پور
ok

سایت گل- برنامه 90 در هفته گذشته نگاه ويژه‌اي به انتخاب رئيس هيات فوتبال فارس داشت و گزارش‌ها و گفتگوهاي پرحاشيه‌اي در اين باب پخش كرد. اما هنوز اتفاقات مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال فارس كاملا حلاجی نشده است. «حلاجی» به آن معنا که منجر به صدور یک رای و تصمیم شود.

ابهاماتی که عادل روی آنتن آورد و پاسخ مناسبی نگرفت در دو بخش متمرکز شده است. اول اين‌كه برخی اعضای مجمع حضور نیافته بودند و به جای آنها نفرات دیگری آمده‌اند که نامه نمایندگی نداشته‌اند. و دوم این‌که جعفری مدیرعامل فجرسپاسی دوبار رای داده است.


نقش اصلي داستان؛ گزارشگر 90 در شيراز

پس از چند روز حالا در شیراز حرف و حدیث ها به سمت دیگری کشیده شده است. گزارشگر نود در شیراز هدف اصلی این حرف‌هاست. نوید عبداللهی کارش را با باشگاه خبرنگاران جوان آغاز کرد. یک گزارش از ورزشگاه نیمه‌تمام میانرود شیراز از او روی آنتن رفت که در روزهایی که عادل می‌خواست از این طریق جنگ با علی‌آبادی و آخوندی را ببرد خیلی به کار مجری و تهیه‌کننده نود آمد.

پس از آن گزارش اما کسی نفهمید عبداللهی چگونه در روابط عمومی تربیت‌بدنی فارس مشغول به کار شد و چرا در بحبوحه جنگ ميان خدابخش -رئیس وقت تربیت‌بدنی فارس- و آیت‌اللهی به‌عنوان رئیس تربیت‌بدنی شیراز و رییس هیئت فوتبال فارس، همه گزارش‌ها علیه آیت‌اللهی بود!

ديگي كه براي سالاري نجوشيد

معاون آن زمان تربیت‌بدنی فارس که بود؟ محسن سالاری، که بعد به جای آیت‌اللهی ریاست تربیت‌بدنی شیراز را بر عهده گرفت و در ادامه همراه با خدابخش راهی اصفهان شد. همین سکونت او در اصفهان هم باعث شد تا در انتخابات اخیر هیئت فوتبال فارس رد صلاحیت شود. آری؛ سالاری معاون آن زمان تربیت‌بدنی- در دوران حضور نوید عبداللهی در تربیت‌بدنی- برای انتخابات هیئت فوتبال کاندیدا شد و با رد صلاحیت وی همه این دعواها آغاز شد.

اداره ورزش و جوانان امیدوار بود وی ریاست هیئت را بر عهده بگیرد و تا قبل از رد صلاحیت سالاری هم هیچکس نه از تحریم انتخابات حرف می‌زد و نه از رعایت نشدن 45 روز قانونی برای فاصله بین آگهی و انتخابات. آن روزها چون همه به حضور سالاری امید داشتند نحوه اطلاع‌رسانی و نشر آگهی یا مصاحبه هم زیر سوال نرفت کما این‌که اگر امروز سالاری رای آورده بود بعید نبود تیم حامی آیت‌اللهی چنین اعتراضاتی را مطرح كرده و اداره ورزش به قانونی بودن انتخابات اصرار ورزد. گویا اینجا «نتیجه» است که روند کار را سالم یا غیرسالم می‌سازد! دیگر کاندیدایی که در برنامه 90 کلی گرد وخاک کرد هم از همان ابتدا توسط حراست اداره کل ورزش و جوانان رد صلاحیت شده بود و عدم حضورش هیچ ارتباطی به فدراسیون نداشته است!

اختلافات كهنه؛ انگيزه تهيه گزارش

روزی که عبداللهی با دوربین روشن و بدون اطلاع آیت‌اللهی به دفتر او رفت و حرف‌هایی بین این دو نفر رد و بدل شد که روی آنتن نود هم پخش شد، سرآغاز دعواهای مرحله تازه این گزارشگر برنامه نود با نایب‌رئیس فدراسیون بود. تا جایی که این گزارشگر در فینال جام حذفی سال قبل که بین استقلال و شاهین بوشهر در حافظیه برگزار مي‌شد تنها توانست 10دقیقه آخر را به ورزشگاه وارد شود و مجوز حضور او از سوی هیئت فارس صادر نشد.

حالا با توجه به روابط قبلی بین سالاری و این گزارشگر او به یکطرفه رفتن نزد قاضی متهم شده است و حتی برخی پا را فراتر می‌گذارند و از حضور مجدد او در روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان فارس خبر می‌دهند و می‌گویند به وی وعده داده شده که درصورت همکاری در این پروژه او را به سمت قبلی‌اش خواهند فرستاد. این برای عادل و برنامه‌اش که اصرار بر عدالت‌محوری دارد چندان جالب نیست و اکنون که توپ بدین طریق به زمین وی افتاده است باید دید چه دفاعی دارد.

دو بار راي داد يا يك ‌بار؟

اما دفاع در مقابل این ادعای سنگین که یک بار رای دادن جعفری را در دو «فریم» نمایش داده‌اند؛ ابتدا رای دادن او را نشان داده‌اند و در ادامه تعرفه رای گرفتنش را! کسی ندید در صحنه اول جعفری چگونه تعرفه رای گرفت کما این‌که کسی ندید او برگ رای دوم را چگونه به گلدان انداخت. آیا این دو صحنه مربوط به فقط یک بار رای دادن بود؟ فرد پشت سر وی در تصاویر، در هر دو صحنه یکی است و این می‌تواند به این شائبه کمک کند که نحوه نمایش تصاویر تعمدا این‌گونه برگزیده شده است تا تصور دو بار رای دادن را ایجاد کنند و این تاخر و تقدم وارونه را گناه عادل و تیمش می‌دانند. اي کاش عادل دوشنبه‌شب این هفته، هر دو بار رای دادن جعفری را از گرفتن برگ تعرفه تا انداختن در گلدان کامل نشان بدهد تا این شائبه با توجه به ذهنیتی که در مورد گزارشگر نود وجود دارد رفع شود.

حالا نوبت عادل است؛ منتظريم

با توجه به آنچه اين روزها در محافل ورزشي شيراز مطرح شده است و بر اساس آنچه در اين گزارش خوانديد، در مورد محتواي گزارش پرحاشيه‌اي كه در برنامه 90 پخش شده شك و ترديدهاي زيادي به وجود آمده است. حالا توپ در زمين عادل فردوسي‌پور است و البته فرصت پاسخگويي و رفع شك و ترديدها براي او مهيا است. باب اين بحث همچنان باز است و اين‌كه «حق با كيست؟» سوال بزرگي است كه شايد در آينده بتوان پاسخي قطعي برايش پيدا كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها