کد خبر: ۸۳۶۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
مقامات آمریکا که پیش از این سعی در موفق جلوه دادن تحریم ایران داشتند، درپی افزایش احساسات ضدآمریکایی مردم ایران با تغییر رویکرد رسانه‌ای و تبرئه خود مدعی شدند نوسانات اخیر ارز ناشی از سوء مدیریت دولت هم بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، درحالی که مقامات آمریکا پیش از این سعی در موثر نشان دادن تحریم ها علیه ایران داشتند و مدعی فلج کننده بودن تحریم ها بودند اکنون به نظر می رسد خط رسانه ای جدیدی را در پیش گرفته اند.

به عقیده تحلیلگران، تحریم های اخیر و کاهش ارزش ریال دشمنی آمریکا با ملت ایران را بیش از پیش آشکار کرده مقاومت مردم ایران را در برابر این تحریم‌ها افزایش داده، بنابراین مقامات آمریکا در واکنش به افزایش خشم مردم ایران از آمریکا و سیاست های خصمانه این کشور علیه ایران سعی دارند خود را بی گناه جلوه دهند.

بر اساس گزارش ساندی هرالد، ویلیام کوهن معاون وزیر خارجه آمریکا که مسئول تحریم های ایران در وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود، در یک موضع گیری متفاوت و چرخش 180 درجه‌ای گفت: کاهش ارزش ریال ایران طی یک سال گذشته نتیجه سوء مدیریت اقتصادی تهران و تحریم هاست.

وی که در انگلیس سخن می گفت افزود: این که دقیقا چه چیزی باعث افت اخیر ارزش ریال شده است من در وضعیتی نیستم که توضیح دهم اما این مسئله تا حد زیادی به دلیل سوء مدیریت اقتصادی دولت ایران و تا حدودی به دلیل اثر تحریم هاست.

وی در عین حال اذعان کرد که دولت ایران این ظرفیت و توانایی را دارد که فشار وارده بر روی مردم خود را بردارد.

این مواضع معاون وزیر خارجه آمریکا در سطح رسانه های غربی الگوبرداری شده و این رسانه ها که پیش تر همه مشکلات اقتصادی ایران را ناشی از تحریم ها می دانستند، هم اکنون انگشت اتهام را به سمت دولت ایران و سیاست های اقتصادی دولت نشانه رفته اند.

این خط رسانه ای از آن جهت به راه افتاده است که برخی تحلیلگران غربی معتقدند تاثیر تحریم ها بر مردم عادی ایران باعث اتحاد بیشتر آن ها علیه دشمن خارجی و حمایت بیشتر ملت ایران از دولت در برابر آمریکا و متحدانش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها