کد خبر: ۸۳۵۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۳ مهر ۱۳۹۱
متأسفانه یکسری افراد ناآگاه بدون هیچ سند و مدرکی این اخبار را منتشر می کنند و فقط باعث متشنج شدن اذهان و نگرانی عموم مردم می شود. / تصور من این است که برخی با طرح چنین ادعاهایی قصد کاهش اعتماد مردم به نظام سلامت و بلکه همه نظام هستند.
اهالی رسانه باید بعنوان سربازان جنگ نرم نظام و مردم در مقابل دشمنان و معاندان باشند و با اخبار و مطالب خود نه تنها خواست دشمنان را برآورده نکنند بلکه رسانه ها بعنوان سنگری مطمئن در دفاع از از ارشها و ارمانهای ناب انقلاب اسلامی باشند و اجازه ندهند تا دشمنان به مردم و نظام مان توهین کنند.

به گزارش سرویس پزشکی و سلامت بی باک، همگان بر این موضوع معترفند که کشور عزیزمان به همت دانشمند خود در عرصه پزشکی گامهای مهم و موثری را بر داشته است و امروزه بعنوان یکی مدعی در جامعه پشکی دنیا شناخته می شود اما متاسفانه برخی رسانه های داخلی بدون هیچ اشاره ای به پیشرفتهای کشور در این عرصه و با ورود ناقص و غیرعلمی به مسائل مصداقی، موجبات پایین آوردن شان علمی دانشمندان و سازمان های علمی کشورمان را فراهم می کنند تا رسانه های بیگانه نیز از این موضوع بیشترین سوء استفاده را برای تحقیر مردم و نظام ایران انجام دهند.

 اخیرا خبرگزاری مهر گزارشی درباره دختر بچه ای سیستانی منتشر کرد و ادعا کرد که او بر اثر تزریق نا مناسب واکسن در 4 ماهگی ، نابینا شد.

این خبرگزاری که با بودجه بیت المال اداره می شود، با انتشار تصاویری دلخراش از این دختر بچه علاوه بر اینکه باعث جریحه دار شدن احساسات و عواطف مردم گردید و سوژه ای برای تحقیر نظام پزشکی کشور به دست دشمنان نظام و انقلاب داد؛ موجبات نگرانی خانواده ها را هم ایجاد کرد به گونه ای که بسیاری از والدین با دیدن این تصاویر، نسبت به واکسیناسیون فرزندان خردسالشان در کشور نگران شدند.

پیگیریهای خبرنگار بی باک کاشف از این بود که اصل موضوع با آنچه خبرگزاری مهر ادعا کرده متفاوت می باشد و نهایتا این خبرگزاری نیز خبر ادعایی  خود را بعد از براه انداختن این حجم گسترده از شانتاژ رسانه ای علیه نظام پزشکی کشور  حذف نمود. 

در همین راستا خبرنگار بی باک نظر دو تن از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را پیرامون این موضوع جویا شده است.

دکتر عبدالرحمن رستمیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس سابق مجتمع بیمارستانی امام خمینی (بزرگترین مجتمع بیمارستانی خاور میانه) در مورد این مطلب اظهار داشت: اگر اطلاعات ما بر اساس مبنای دقیقی نباشد، قضاوت هایمان غلط می شود. لذا نباید بدون اطلاع در این نوع مسائل وارد شد.

دکتر سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان ایرانی و دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن انتقاد از چنین جنجال سازیهایی به خبرنگار بی باک گفت: وقتی این رسانه اطلاعات کاملی از قبیل نام واکسن، بیمارستان، پزشک معالج را در اختیار نمی گذارد؛ قضاوت خاصی نمی توان کرد. 

وی افزود: این یک خبری است که پایۀ علمی ندارد و مستند و بررسی شده نمی باشد و تنها باعث نگرانی مردم و اجتناب آنان از واکسیناسیون اطفالشان می شود.

دکتر مره صدق اضافه کرد: متأسفانه یکسری افراد ناآگاه بدون هیچ سند و مدرکی این اخبار را منتشر می کنند و فقط باعث متشنج شدن اذهان و نگرانی عموم مردم می شود.



نماینده ایرانیان کلیمی در توضیح این موضوع گفت: این ادعا مثل همان مسأله ای است که در مورد تأثیر پارازیت ها در سقط جنین مطرح شد که بعدها هم تکذیب شد، زیرا از لحاظ علمی چنین چیزی ثابت نشده است و تصور من این است که برخی با طرح چنین ادعاهایی قصد کاهش اعتماد مردم به نظام سلامت و بلکه همه نظام هستند.

مره صدق افزود: به هر حال اگر برای کسی اتفاقی در نظام سلامت و بهداشت کشور بیفتد؛ آن فرد یا خانواده اش می توانند طرح شکایت کنند و راه های زیادی برای پیگیری وجود دارد اما چنین برداشتهای غیر علمی از سوی رسانه ها و انتشار چنین مطالب غیر مستندی تنها به اعتماد مردم ضرر می زند و صحیح نمی باشد.

چند تصویر از تصاویر منتشره از سوی خبرگزاری مهر در راستای ادعای خود








نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها