کد خبر: ۸۳۴۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۱
تنها چند روز پس از بازگشت پدرخوانده فتنه گران به کشور ،عده ای از اراذل به شیوه فتنه گران سال ۸۸ به بانکها حمله کردند
به گزارش «ندای انقلاب»، در شرائطی که تنها چند روز از بازگشت پدرخوانده فتنه گران به کشور می گذرد، عده ای از اراذل و اوباش به شیوه فتنه گران سال ۸۸ به بانکهای تهران حمله کردند.
بر اساس اخبار رسیده به ندای انقلاب، ناآرامی های بازار تهران که از ساعت ۹ صبح با حمله عده ای از اراذل و اوباش به مغازه های حوالی میدان ۱۵ خرداد که حاضر نشده بودند همصدا با بیگانگان مغازه های خود را به حالت تعطیل درآورند، آغاز شد.
در جریان این درگیری ها که با ورود ناجا خاتمه یافت تعدادی از مغازه های بازار قدیم تهران دچار خسارت شدند. اندکی بعد دسته های ۱۰الی ۳۰ نفره در حوالی چهار راه استانبول با سر داد شعارهای رکیک و به دست گرفتن چوب و قمه به سمت میدان فردوسی به حرکت درآمدند که پس از درگیری با ناجا و نیروهای بسیج متفرق شده و به سمت چهار راه استقلال در خیابان جمهوری به حرکت درآمدند.
نکته حائز اهمیت در جریان این ناآرامی ها تشابهات اقدامات صورت گرفته با درگیری های سال ۸۸ است. به طوریکه پس از اظهار نظر یکی از چهره های سیاسی در باب اینکه این وضع «قابل دوام نیست» و مواضع سخنگوی کاخ سفید که حوادث ایران را « تاثیر مستقیم تحریم ها» دانسته بود، این حوادث به وقوع پیوست.
از سوی دیگر اخبار و تحلیل های شاهدان عینی حکایت از مشابهت های رفتاری لیدر های اعتراضات با اغتشاشات فتنه ۸۸ دارد. اغتشاشاتی که مهدی هاشمی به عنوان اصلی ترین متهم سازماندهی آنها ،تنها چند روز است که به تهران بازگشته است.
به عنوان مثال لیدر های اعتراضات ديروز با هدف تهییج و تحریک مردم از گوشه و کنار خیابان اقدام به شعار دهی می کردند و سپس با موتور سیکلت موقعیت خود را تغییر می دادند.
نکته سومی که در جریان این ناآرامی ها و شباهت های آن با فتنه ۸۸ می توان یاد کرد حمله به مغازه داران متدین و غارت شعب بانکهای دولتی است. مسئله ای که حوادث تهران را بیش از پیش به درگیری های خیابانی تهران در سال ۱۳۸۸ شبیه کرده است.
از سوی دیگر آتش زدن سطل های زباله ، سنگ پرانی از بالای ساختمانها و حمل سلاح سرد از دیگر شباهت ها با ناآرامی های سال ۸۸ است.
بر اساس اظهار شاهدان عینی در جریان ناآرامی های تهران ، حدود ۱۵۰ نفر از اغتشاشگران بازداشت شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۴
۱۰
توهم زدي
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۴
۵
توهم زدي
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
عدالتی که جنا ب رییس قو ه قضا ییه هر رو ز شعا ر انرا می دهد برای مردم منها ی کا نو ن های قد رت و ثرو ت است اینست عدالتی که ایشان مد عی ان هستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۵
۸
لطفا در ارتباط دادن بحث به همدیگر حرفی بزنید که حد اقل خودتان خنده تان نیاید، از یک مطلب نویس بعید است اینگونه تحلیل مضحک و بی ربطی داشته باشد. ای کاش اجازه نمایش بدهید تا ببینید چقدر حرفتان خریدار دارد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۸
به كوري چشم دشمنان اين نيز مي گذرد بازهم روسياهي براي فتنه گران وعاملان فتنه
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
پسر پدرخوانده فتنه گران !
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۱
۶
چی بگم ... آخه این فتنه گر هنوز یه شام زندان رو نخورده فتنه گری شروع شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۴
۳
جمهوری اسلامی نور الهی در عصر ماست عده ای می خواهند این نور را با فوت خاموش کنند ولی بدانند : چراغی که ایزد برافروزد - هر آنکس پف کند ریشش بسوزد
اثبات این حقیقت نیاز به صغری و کبری ندارد بهترین دلیل آن؛ عمر سی و چند ساله این درخت انقلاب است که امروزه به بار نشسته و دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه صهیونیست ها و غربی ها به این حقیقت بارها اذعان و اعتراف کرده اند .
پاسخ
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
با سلام
تحلیل شما عالی بود.از پیش معلوم بود با ورود مهدی هاشمی اوضاع قمر در عقرب میشه. وقتی آدم مشکوک وارد میشه باید قبل از او ضربه را به خودش زد. دولت و پلیس باید آماده تر از این حرفها باشند.
و من الله التوفیق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
دیدی اشتباه کردی.باعث این اغتشاشات یه عده منافقِ بهاییِ فتنه چی که در ارتباط با صهیونیستها هستند
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این فتنه گرا رو باید نقره داغشون کرد!یه مشت ضد انقلاب بی شعور بدون انسانیتن.من اگر نیروی انتظامی بودم کاری میکردم این افراد تا آخر عمر اسم خودشون یادشون بره.اینا بازیچه ی دست دشمنن.متاسفانه من تو چند روز اخیر اینا رو دیدم برام جای سواله که برادران نیروی انتظامی کجان؟اینجور افراد قلیل باعث میشن که تو تهران احتمال به وجود اومدن اغتشاشات بالا بره.تو چند روز گذشته تو تهران بدون پلیس وضعیت شکننده ای رو مشاهده کردم.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
با این اعمال ابروی ازردست رفته بر نمی گردد
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
حالا هم که شما یه طرفه رفتید قاضی و اجاره دفاع هیچکی و در این شرایط نابه سازمان اقتصادی نمی دید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
باعث اصلی این نا آرامیها گرانی بی حد وحصر ، فشار بانک ها به مردم جهت پرداخت بدهیهای معوقه ، دستمزد کم و بیکاری و عدم تعامل 3 قوه در بیان مشکلات اصلی و عذرخواهی از مشکلات اقتصادی به وجود آمده است. اگه این مشکلات حل بشه گنده تر از مهدی هاشمی هم جرات ایجاد آشوب و اغتشاش رو پیدا نمی کنه
اینقدر مهدی هاشمی رو بزرگش نکنین
این مملکت فقط یک رهبر و مقتدا داره ( آیت ا... سید علی خامنه ای )
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
کسی اطلاع دقیق داره به ماهم ثابت کنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها