کد خبر: ۸۳۳۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
«وحید عقاد» استاندار حلب گفت: ارتش سوریه تاکنون هیچ منطقه‌ای را در حلب از دست نداده است و کنترل تمام شهر در دست دولت است.

به گزارش خبرنگار فارس از دمشق، برای چهارمین روز متوالی شهر حلب شاهد عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه در شهر جلب جهت مقابله با تروریست‌های مسلح و پاکسازی مناطق مختلف این شهر از وجود آنهاست.

به همین منظور خبرنگار فارس در دمشق با «وحید عقاد»، استاندار حلب به گفت‌وگو نشسته و آخرین وضعیت میدانی این شهر را از وی جویا شده است.

عقاد درباره وضعیت میدانی حلب گفت که اوضاع میدانی حلب آنگونه که برخی رسانه‌های اعلام می‌کنند، بد و وخیم نیست، البته در برخی مناطق گروهک‌های تروریستی پراکنده و مستقر شده‌اند، اما در سایر مناطق اوضاع عادی و آرام است و هیچ نشانه درگیری یا نبردی وجود ندارد و بالعکس آنچه که برخی رسانه‌های می‌گویند، تمام حلب میدان نبرد و جنگ است، باید بگویم اینگونه نیست.

وی تاکید کرد که ما می‌دانیم هدف این رسانه‌ها ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان است و در همین جا تمام اخبار منتشر شده درباره به دست گرفتن مناطق یا شهرهایی توسط افراد مسلح و تخلیه خانه‌ها از ساکنان آن و غارت و چپاول خانه‌ها را تکذیب می‌‌کنم.

وی درباره پیشروی ارتش سوریه گفت: ارتش سوریه تاکنون هیچ منطقه‌ای را در حلب از دست نداده است و در این ارتباط توانسته موفقیت‌های چشمگیری بدست آورد و  بزودی نتایج عملیات ارتش در حلب آشکار خواهد شد‌، به ویژه آنکه ارتش به دلیل غیرنظامیان و شهروندان ساکن این شهر تلاش می‌کند، به آرامی برخورد و از هرگونه خشونت پرهیز و اجتناب کند. بی‌تردید پیشروی‌های ارتش طی روزهای آینده آشکار خواهد شد.

عقاد در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت 80% کنترل شهر حلب در دست نیروهای ارتش سوریه است، گفت: نمی‌توانیم بگوییم این منطقه به طور مشخص در دست افراد مسلح یا نیروهای ارتش است، بلکه تاکید می‌کنم که کنترل تمام شهر در دست دولت است و دولت بر تمام امور و ارائه خدمات و تامین نیازهای مردم در این شهر نظارت دارد و نیازهای مردم بدون قائل شدن هیچگونه تبعیضی برآورد و تامین می‌شود، و در این میان ممکن است، افرادی با در دست داشتن سلاح‌های سبک در برخی مناطق اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان کنند، اما به طور کلی دولت کنترل امور شهر را در دست دارد. البته در این میان باید توضیح دهم که ما برخی از پاسگاه‌ها و مراکز پلیس خود را تخلیه کردیم، آن هم به این دلیل که بیم آن می‌رفت، نیروهای مستقر در آن در معرض خطر و تهدید قرار گیرند.

وی درباره اینکه شنیده شده بیش از 12 هزار فرد مسلح علاوه بر تروریست‌های عربی و عربی از مناطق و استان‌های اطراف وارد شهر حلب شده‌اند، گفت: بله ما در شهر تروریست‌هایی از برخی کشورهای عربی و حتی برخی کشورهای بیگانه هم مشاهده کردیم،‌ اما در مقابل ارتش سوریه قرار دارد که جلوی آنها ایستاده و با عقل، منطق و تدبیر با تروریست‌های مسلح برخورد می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها