کد خبر: ۸۳۳۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۲ بهمن ۱۳۸۹
توکلیان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، حامد ملاداودی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، محمدرضا کاشفی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و سینا زعیم‌زاده، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری امروز خود با اشاره به کارنامه سیاه رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی ویژه کمیسیون اصل 90 مجلس به تخلفات عباسپور شدند.

به گزارش فارس، ایوب توکلیان، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور عصر امروز، در نشست خبری اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور که در دفتر مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد با بیان اینکه مجلس هشتم در روزهای پایانی خود به سر می‌برد گفت: این مجلس با تمام فراز و نشیب‌های خود در پایان روزهای کاری‌اش به سر می‌برد اما نکته قابل تأمل در عملکرد این مجلس بحث طرح نظارت نمایندگان بود که همچنان مطالبه دانشجویان، رهبری و عموم مردم به شمار می‌رود.

وی در ادامه به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و عملکرد رئیس این کمیسیون اشاره کرد و افزود: ‌این کمیسیون هم اکنون با ریاست عباسپور به کار خود ادامه می‌دهد؛ اما متاسفانه رئیس این کمیسیون یعنی آقای عباسپور کارنامه سیاهی از خود به جای گذاشته است که از جمله موارد آن می‌توان به بحث وقف اموال دانشگاه آزاد اشاره کرد.

عباسپور واجد صلاحیت ریاست کمیسیون آموزش مجلس نیست

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه عباسپور واجد صلاحیت ریاست کمیسیون آموزش مجلس نیست، یادآور شد: وی نه تنها بایستی استعفا دهد بلکه باید به دلیل عملکرد ضعیف خود از مردم عذرخواهی نیز بکند.

ملاداوودی: کمیسیون اصل 90 مجلس به طور ویژه به تخلفات عباسپور رسیدگی کند

در ادامه این نشست، حامد ملاداودی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، در خصوص مجلس هشتم و کارنامه نمایندگان در این دوره گفت: اتفاقاتی که در مجلس هشتم افتاد، مانند بحث وقف اموال دانشگاه آزاد و دانشجوی پولی کارنامه سوئی را برای مجلس هشتم به یادگار گذاشت. به همین دلیل لازم است نمایندگان مجلس در بعضی عملکردهای خود تجدید نظر کنند تا آثار مثبت عملکرد نمایندگان به یادگار بماند.

توجه ویژه رئیس مجلس به گزارش کمیسیون اصل نود درباره تخلفات عباسپور

ملاداوودی خواستار توجه ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی به گزارش کمیسیون اصل نود نسبت به تخلفات عباسپور شد و در همین زمینه گفت: نمایندگان مجلس باید روند و رویکردی را در پیش بگیرند که پایبندی‌شان به عدالت نشان داده شود تا در انتخابات آتی باز هم در خانه ملت حضور داشته باشند.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهادی از سوی آقای عباسپور مبنی بر اینکه بودجه‌ها به دانشگاه‌ها داده شود، مطرح شد که با توجه به اینکه ساخت مجلس محلی است و نمایندگان از طرف مناطق انتخاب می‌شوند، در بودجه‌نویسی مشکلاتی پیش می‌آید کما اینکه در بخش‌های مختلف کشور این رویه دنبال نمی‌شود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت افزود: تصویب چنین طرحی باعث می‌شود که نقش نظارتی و هدایتی وزارت علوم کمرنگ شود و به نظر می‌رسد که این طرح کاملا به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و باید مورد بازنگری واقع شود.

جذب اساتید متعهد و انقلابی در دانشگاه‌ها

ملاداوودی در خصوص بحث جذب اساتید هم با بیان اینکه موضوع جذب اساتید متعهد و انقلابی باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در باب این موضوع اتفاقات جدی در دوره دهم نیفتاد و در حالی که مسئولان همواره طی مصاحبه‌هایی بحث اقدامات جدی را مطرح می‌کردند اما اقدام عملی صورت نگرفت.

وی بحث برگزاری آزمون نیمه‌متمرکز برای دکترا را مثبت ارزیابی کرد و از حمایت تشکل متبوعش از این طرح خبر داد.

روابط فامیلی و باندبازی‌ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

محمدرضا کاشفی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ هم در ادامه این نشست خبری در خصوص عملکرد کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز گفت: متاسفانه این کمیسیون در برخی موارد به درستی وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و دانشجویان نقاط سیاهی همچون بحث وقف اموال دانشگاه آزاد را فراموش نکردند که البته در این مباحث رد پای آقای عباسپور مشاهده می شود.

وی افزود: متاسفانه روابط فامیلی و باندبازی‌ها به جای مباحث علمی از سوی عباسپور دنبال می‌شود به همین دلیل نمایندگان حاضر در خانه ملت باید نسبت به ریاست عباسپور در کمیسیون آموزش مجلس تجدید نظر کنند زیرا وی صلاحیت ریاست بر این کمیسیون را ندارد.

حزب موتلفه اسلامی، عضویت عباسپور را به رسمیت نشناسند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی همچنین از حزب موتلفه اسلامی درخواست کرد تا با توجه به تخلفات عباسپور در حضور وی در این حزب تجدید نظر جدی کرده و عضویت عباسپور را به رسمیت نشناسند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص عدالت و پیشرفت چه اقداماتی انجام داده‌ است؟

در بخش پایانی نشست خبری اتحادیه‌های دانشجویی کشور، سینا زعیم‌زاده، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی با اشاره به اینکه دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت است، اظهار داشت: از کمیسیون آموزش مجلس می‌خواهیم که بیان کند که در خصوص عدالت و پیشرفت چه اقداماتی انجام داده است.

دعوت از عباسپور برای مناظره در یکی از دانشگاه‌ها

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی از رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌خواهد در یکی از دانشگاه‌ها با دانشجویان مناظره کند، گفت: در آن مناظره از عباسپور سؤال خواهیم کرد که در خصوص عدالت و پیشرفت چه اقداماتی انجام داده‌ای؟

یکشنبه سیاه مجلس و کارنامه سیاه‌تر عباسپور

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: متاسفانه کارنامه عباسپور در ریاست کمیسیون آموزش مجلس سیاه است و در یکشنبه سیاه و بحث "دانشجوی پولی" وی یکی از محورهای اساسی در پیشبرد این طرح‌ها بود.

علی لاریجانی چند بار به دانشگاه‌ها آمدند؟

زعیم‌زاده با بیان اینکه بارها از رئیس جمهور خواستیم تا به دانشگاه‌ها آمده و نسبت به مطالبات دانشجویان پاسخگو باشند، تصریح کرد: این مسئله را در خصوص رئیس مجلس نیز مطرح می‌کنیم و سؤال می‌کنیم که علی لاریجانی چند بار به دانشگاه‌ها آمدند؟

لاریجانی، متهم ردیف اول یکشنبه سیاه مجلس

وی لاریجانی را متهم ردیف اول یکشنبه سیاه مجلس عنوان کرد و افزود: طبق گزارش اصل نود؛ لاریجانی با علم بر غیرقانونی بودن طرح وقف اموال دانشگاه‌های غیرانتفاعی این طرح را تصویب کردند.

لاریجانی نسبت به عملکرد خود در برابر دانشگاهیان پاسخگو باشد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه لاریجانی فردی است که روز بعد از نماز جمعه رهبری یعنی در 30 خرداد اعلام کرد که بسیاری از مردم نسبت به نتایج انتخابات شبهه دارند، گفت چرا لاریجانی در دانشگاه‌ها حاضر نمی‌شود تا نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
آقای لاریجانی باید برای خیلی چیزها پاسخگو باشه... ایشون از استراتژی نعل و میخ استفاده می کنه(هم به نعل میکوبه هم به میخ) و فکر میکنه که مردم نفهمن ولی سخت در اشتباهه!
این از علی آقا اونم از ...!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها