کد خبر: ۸۳۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۰۲ بهمن ۱۳۸۹
با پایان رسیدن مسؤولیت حجت‌الاسلام نواب در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام ربانی به عنوان مدیر جدید این مرکز حوزوی معرفی شد.


سیدمحمد طباطبایی، مدیر روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: پس از استعفای حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان مدیر جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه معرفی شد.

وی افزود: مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تا پایان هفته در قم برگزار می‌شود.

همچنین به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام سیدحسن ربانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در جلسه ای با معاونان و برخی از مدیران دفتر تبلیغات اسلامی با اعلام این که بزودی با پایان یافتن حکم خود از دفتر تبلیغات اسلامی جدا خواهد شد، افزود: با نزدیک شدن به زمان پایان حکم هیأت امناء و رییس دفتر تبلیغات اسلامی، اوائل سال در جلسه‌ای خدمت برخی از مسؤولان دفتر مقام معظم رهبری نسبت به انجام پیگیری هایی جهت انتخاب فردی برای ریاست آینده دفتر تأکید کردم و پیرو آن نیز در سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم مجدداً نسبت به این موضوع اشاره کردم که این عزیزان اظهار داشتند هیچ تصمیمی جهت تغییر و تحول در دفتر تبلیغات اسلامی اتخاذ نشده و شما مسؤولیت خودتان را ادامه خواهید داد.

وی ادامه داد: تا اینکه قریب به دو هفته قبل در جلسه‌ای حجت‌الاسلام مروی گفت،مقام معظم رهبری فرموده‌اند که به لحاظ اهمیت مرکز خدمات، شما برای آن جا مناسب هستید.

حجت‌الاسلام ربانی خاطر نشان کرد: پس از مذاکره مجدد بنده با حجت‌الاسلام حجازی و تأکید بر این نکته که سوابق فعالیتی من عمدتاً در حوزه آموزش و پژوهش بوده، مقرر شد سه شنبه گذشته (28/10/1389) خدمت مقام معظم رهبری برسم و مطالب را با ایشان در میان بگذارم. در این جلسه مقام معظم رهبری فرمودند الحمدلله در اموری که تاکنون به شما سپرده‌ام هم عاقلانه و هم با جدیت عمل کرده‌اید و به نظر من شما برای مرکز خدمات مناسب هستید.

وی افزود: بنده هم عرض کردم اینجانب به عنوان یک سرباز در خدمت شما و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم و نهایتاً ایشان پس از تأکید بر اهمیت جایگاه مرکز خدمات برای بنده در آنجا آرزوی توفیق داشتند.

حجت‌الاسلام ربانی تأکید کرد: برخلاف آنچه برخی افراد معدود ابراز می دارند، مقام معظم رهبری از رویکرد و عملکرد کلی دفتر رضایت دارند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب به مدت چهارده سال، مسؤولیت مرکز خدمات حوزه را به عهده داشت که در این مدت تغییرات اساسی در ارائه خدمات به طلاب و حوزویان در این نهاد حوزوی رخ داد که بیمه تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، وام قرض الحسنه بلند مدت، ساخت و ساز مسکن ویژه طلاب و راه اندازی فروشگاه‌های رفاهی ویژه طلاب در حوزه‌های علمیه از جمله خدمات وی به شمار می‌آید. اما در سال‌های اخیر طلاب نسبت به نحوه واگذاری مسکن طلاب در شهرک پردیسان به مدیر مرکز خدمات انتقادات‌ جدی داشتند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی بعد از انقلاب به امامت شهرستان مسجد سلیمان در آمد و توانست آثار و فعالیت‌های خوبی را از خود به جای بگذارد، وی علاقه زیادی به تقریب بین مذاهب داشت؛ از این رو به عنوان نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن در سیستان و بلوچستان منصوب شد، همچنین ریاست مرکز جهانی و نایب رییس مجمع تقریب مذاهب از دیگر مسؤولیت‌های حجت‌الاسلام ربانی به شمار می‌آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها