کد خبر: ۸۳۱۰۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۱۱ مهر ۱۳۹۱

به گزارش ايسنا ، احمدي‌نژاد در ادامه اين كنفرانس خبري گفت: گروه‌هاي مختلف با ما در آمريكا ديدار مي‌كردند و نگران از جنگ بودند، البته اين را هم بگويم وقتي در آمريكا مي‌گويند كه جو جنگي است به مفهوم اين نيست كه مردم به سمت جنگ مي‌روند، بلكه يك كار رواني مي‌شود و طوري وانمود مي‌كنند كه مردم جنگ را حتمي بدانند، ما هم در ديدارهايي كه با مردم در آنجا داشتيم اين مساله را مطرح كرديم كه چرا بايد جنگ مطرح شود. ما مشكلي نداريم و مشكل در اين زمينه با آمريكاست.

وي افزود: آمريكا از خشن‌ترين ديكتاتور در كشور ما حمايت مي‌كرد، در حالي كه شاه در خرداد 42 و در شهريور 57 مردم را سركوب كرد، ما حتي يك انتخابات نداشتيم و شش ميليون بشكه نفت در روز مي‌فروختيم، اما 90 درصد مردم فقير بودند، حالا ملت قيام كرد و آزادي را به دست آورد و آمريكا در طول اين سال‌ها پس از انقلاب همواره در برابر ملت ما ايستاده است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد:البته نمي‌خواهم بگويم كه در سال‌هاي پس از انقلاب مشكلي نداشتيم، مشكلاتي بوده است و ما نياز به اصلاحات داريم، اما نه آن اصلاحاتي كه ديگران در كشورهاي ديگر دنبال مي‌كنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: سوالي كه من در آنجا پرسيدم اين بود كه ما بالاخره نفهميديم در آمريكا چه كسي حاكم است، آيا اسرائيل در آنجا حاكم است يا خود آمريكايي‌ها؟ اسرائيل به دولت آمريكا دستور مي‌دهد يا اين‌كه آمريكاست كه به اسرائيل دستور مي‌دهد. اين سخنان ما آنها را عصباني كرد؛ چرا كه نقشه‌هاي آنها افشا شده بود و به همين دليل تهديدهاي خود را بيشتر كردند.

وي افزود: من از برخي افراد در داخل مي‌خواهم حرف‌هايي نزنند كه خواسته‌هاي دشمن را محقق كند، نگوييد كه جنگ قطعي است. ما البته آماده‌ايم و مهم اين است كه آماده‌ايم و نگراني نداريم. بالاخره در حال پيشرفت هستيم و من فكر مي‌كنم كساني در آمريكا و اسرائيل هستند كه گوش كساني كه دم از جنگ مي‌زنند را بپيچانند و اگر چنين افرادي نباشند، مشكلي هم نيست ما كار خود را مي‌كنيم و نگران هم نيستيم.

رييس‌جمهور قبل از پاسخ دادن به سوال خبرنگار مهر كه پرسيد رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ چه بوده است و عملكرد شما دراين زمينه چگونه مي‌باشد؟ گفت: پيش از آنكه پاسخ شما را بگويم يادداشتي به من دادند كه بر اساس آن مهر پيامكي منتشر كرده كه مي‌گويد "هجمه‌ي احمدي‌نژاد به نهادهاي امنيتي". آيا من چنين چيزي گفتم؟ من مي‌گويم خبرگزاري‌اي كه وابسته به نهادهاي امنيتي است، بايد دقيق‌تر عمل كند، نهادهايي كه از دولت پول مي‌گيرند، نبايد عليه دولت سياسي‌كاري كنند.

وي در ادامه گفت: در زمينه فرهنگي هم بايد بگويم كه ما هم نگران مسائل فرهنگي هستيم. انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي بود و آنچه كه مقام معظم رهبري به ما رهنمود دادند، همان است كه در كارگروه‌هاي فرهنگي تصويب و آن را دنبال كرده‌ايم. من فكر مي‌كنم در بحث‌هاي فرهنگي مهم‌ترين مساله رويكردهاي ماست. آيا ملت ما ملتي بي‌فرهنگ است؟ چنين نيست، تاريخ مي‌گويد كه ملت ما بافرهنگ‌ترين است و مردم ما خودشان توانسته‌اند عناصر ممتاز و درخشان فرهنگ خود را حفظ كنند. ملت ما اسلام، توحيد، انسانيت، پاكي و سنت‌هاي متعالي را پذيرفته و پاي آن ايستاده است.

رييس‌جمهور گفت: برخي وقتي سخن از فرهنگ مي‌گويند گويا متهم اصلي در اين زمينه مردمند، در حالي مردم ما مدعي هستند. اگر كوتاهي هست بايد از مراكز فرهنگي مانند وزارت ارشاد، سازمان تبليغات، صداوسيما، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها پرسيد. دولت به دنبال آن است كه در زمينه‌ فرهنگي رويكرد صحيح را مطرح كند و در حوزه‌هاي كتاب، نظام جامع علمي، بازي‌هاي رايانه‌اي و بنياد سعدي و نهادهاي ديگر اين مساله دنبال شده است، كمك‌هاي اين دولت در حمايت از نهادهاي فرهنگي در طول تاريخ بي‌سابقه است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: حوزه فرهنگ حوزه‌اي است كه نبايد در آن تحليلي صورت گيرد و ما نبايد به مساله كوچك در اين حوزه بيش از حد بپردازيم. گاهي برخي نهادها اگر كاري نكنند و اقدامي نكنند بهتر است؛ چرا كه آنها نمي‌دانند با چه ملتي مواجه هستند، اگر رها كنند ملت خود بهتر عمل مي‌كند. در طول تاريخ كسي نتوانسته به ملت ما چيزي را تحميل كند و بزرگ‌ترين كار فرهنگي، باور كردن عظمت ملت ماست.

وي گفت: مشي مقام معظم رهبري و حضرت امام اين است كه همواره همان مشي است كه دولت نيز دنبال مي‌كند البته اين را بگويم كه دولت عامل مستقيم در حوزه فرهنگ نيست ، من هم مي‌گويم كه همه در حوزه فرهنگ نگاه‌شان بايد بر اساس اعتماد به جوانان باشد؛ چرا كه اين جوانان بودند كه كشور را نجات دادند، الان هم به نظر من جوانان ما بهترين و پاك‌ترين هستند، زنان ما بهترين‌ها هستند. شايد عده قليل قليل اقل هستند كه سازمان يافته عمل مي‌كنند كه حساب‌شان جداست.

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه مقام معظم رهبري چه انتقاداتي داشتند و در برابر انتقادات مقام معظم رهبري و ديگران چه كاري انجام داديد؟ گفت:البته انتقادات برخي افراد شخصي است انتقادات رهبري همان انتقاداتي است كه ما هم داريم به صداوسيما و سازمان تبليغات و ساير نهادهايي كه در حوزه فرهنگ فعال هستند. ما 150 ميليارد به سازمان تبليغات داده‌ايم، سوال اين است كه اين پول چگونه خرج شده است؟ بودجه‌هاي فرهنگي كه به نهادها داده‌ايم و 10 برابر شده چه شده است؟ بحث ما تقابل و درگيري نيست، بلكه انتقاداتي از سر دلسوزي و براي تعالي است.

وي تصريح كرد: انتقادات من و مقام معظم رهبري براي تعالي است و نه تكفير، دلسوزانه و از سر محبت است. اشكالات را بايد بگوييم و معناي آن حمله به افراد نيست.

وي افزود: از سوي ديگر نبايد مباحث فرهنگي را به چماق سياسي تبديل كنيم. برخي اينطور هستند و تا تريبوني به دست مي‌آورند، ديگران را تكفير مي‌كنند. كسي نبايد ديگري را به ضديت با انقلاب و فرهنگ متهم كند و اين يكي از كارهاي بدي است كه انجام مي‌شود.

احمدي‌نژاد در ادامه يادآور شد: از اول كه جناح‌بندي‌ها در كشور مطرح شد، من نگران بودم كه مبادا ارزش‌هاي الهي جاي خود را به مطالبات باندي و حزبي بدهد و افراد متهم به ضديت با انقلاب شوند، اين روش خيلي غلط است و برخي رسانه‌ها نيز اين كار را مي‌كنند. ما ملت بزرگي هستيم كه در آن افكار گوناگوني وجود دارد، اما همگان عاشق ايران، اسلام، موحد و دلسوز هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها