کد خبر: ۸۲۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۲ بهمن ۱۳۸۹
راه های ساده روشنفکر شدن
وبلاگ اینجا ایران است نوشت :

راه های ساده روشنفکر شدن

شاید همه‌ی ما بخواهیم روشن‌فکر باشیم.

اما چه‌طور؟روشن فکر بودن در بین بعضی از افراد به ظاهر روشن فکریعنی داشتن چند ویژگی:

اولین گام برای روشن‌فکری،متفاوت بودن است.و برای متفاوت بودن کافی است که با هر چیزی مخالفت کنید. یعنی اگر کسی حرفی زد، زیاد به درستی آن حرف فکر نکنید. ببینید آیا می‌شود از آن حرف غلطی بیرون کشید یا نه؟ اگر نتوانستید غلطی پیدا کنید، بهتر است سکوت کنید. ولی اگر موفق به پیدا کردن غلط شدید، باید برای گام دوم، که حمله است، آماده شوید.

دومین گام روشن‌فکری، حمله به مخالف است. توجه کنید که این مرحله خیلی حساس است، چون اگر دقت نکنید ممکن است خودتان طعمه‌ی روشن‌فکران دیگر شوید. در حمله، شما باید غلط فرد مقابل را بگویید ولی نگویید درست‌اش چیست. مثلا، اگر کسی در وبلاگ‌اش بگوید که «احمدی نژاد خوب کار میکند.»، شما برای مخالفت هرگز نگویید که         « احمدی نژادبد کارمیکند چون.....» به‌جای‌اش بگویید: «فلانی آن‌قدر نادان است که فکر می‌کند احمدی نژاد خوب کار میکند». ولی اگر اشتباه بکنید و نظرتان را راست و پوست‌کنده بگویید، روشن‌فکران دیگری که در کمین هستند به شما حمله می‌کنند.

اما برای حفظ ارزش خودتان واینکه سریع تر به این نام مشهور شوید بهتر است که در جلساتی به بهانه اینکه وقت ندارید یا جای دیگر قول داده اید شرکت نکنید.

ودر جلساتی که شرکت میکنید،کمی دیرتر وارد جلسه شوید.البته نا گفته نماند که نداشتن تلفن همراه و پوشیدن لباس های خلاف عرف به این هدف بیشتر کمک میکند.

حالا که در پیاده کردن دو گام بالا مهارت کافی را به‌دست آوردید، باید به فکر روش‌های پیچیده‌تری مثل «مخالفت عمیق» باشید. بگذارید با یک مثال توضیح دهم؛ مثال فیلم سیصد.

خیلی از وبلاگ‌ها با فیلم سیصد مخالف بودند. خوب، این مخالفت خودش یک جور روشن‌فکری بود. ولی کم‌کم تعداد مخالفت‌ها آن‌قدر زیاد شد که دیگر تبدیل به یک موج قوی شد. من که این وضعیت را دیدم، تصمیم گرفتم از تکنیک مخالفت عمیق استفاده کنم. پس به جای مخالفت ساده با فیلم، با مخالفان فیلم سیصد مخالفت كردم

خوبی تکنیک مخالفت عمیق این است که قابل تعمیم است. یعنی ممکن بود کسی پیدا شود و با مخالفان مخالفان فیلم سیصد مخالفت کنید. البته این کار خیلی پیچیده است و بهتر است کسی آن را در منزل انجام ندهد.

البته  روشن فکری طبقاتی دارد،یعنی هر مقدار مخالفت شما با مجموعه ی بزرگتری باشد شما در طبقه بالاتری از این گروه قرار میگیرید. و ویژگی خوب این فکر این است که برای شروع آن میتوانید حتی از گفت وگو با دوستان خود هم شرو ع کنید به امید آنکه روزی به مخالفت با نظام اسلامی و البته اگر پشتکار خوبی به همراه کمی بی وجدانی داشته باشید به مخالفت با خدا و دستورات او بپردازید. که آن وقت در درجات بالای این گروه قرار میگیرید.

خطر:افراد تازه کار برای بقا در این گروه بهتر است که از مراحل اول شروع به مخالفت با مجموعه های بزرگ نکنند چرا که ممکن است ...........

روشنفکری - روشنفکری در ایران - احمدی نژاد - امام خامنه ای - کروبی - موسوی - جنبش سبز - جنبش سبز لجنی - هدفمند کردن یارانه ها - کچل - اقتصاد برتر - یارانه - یارانه نقدی - دولت دهم - عاشورا - پوستر با کیفیت - پوستر احمدی نژاد - جوانمرد - امام حسین - عاشورا - شیخ بی سواد - امام خمینی - نظام اسلامی - خامنه ای

شادی روح امام و شهدا صلوات

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
GERMANY
۱۳:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
خیلی باحال بود و همچنین عین واقعیت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها