کد خبر: ۸۲۸۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۱
یک نشریه آلمانی با اشاره به اقدامات آمریکا در پاکستان نوشت که نارضایتی از سیاست‌های آمریکا در این کشور باعث شده تا پاکستان سیاست دوری از آمریکا را در پیش گیرد.

به گزارش فارس نشریه «تسایت»، 11 سال از زمانی که آمریکا اعلام کرد که مبارزه با تروریسم را آغاز کرده است می‌گذرد. این دوران، 11 سال تلخ و سخت برای پاکستان را رقم زد.چرا که 35 هزار پاکستانی از آن زمان تاکنون جان خود را در حملات تروریستی، مبارزات و در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی (پهپاد) از دست داده‌اند.

در این گزارش آمده است که مردم پاکستان هنوز هم همچنان با پیامدهای تروریسم دست به گریبان هستند و قربانیان زیادی در این مسیر داده‌اند.ضمن اینکه هزینه‌ای که پاکستان برای ائتلاف و بستن پیمان با آمریکا پرداخت کرده است بسیار بالاست.

پاکستانی‌ها از خود می‌پرسند که آیا این که دولت آنها بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر در جبهه آمریکا قرار گرفت خوب بود؟ و این گونه پاسخ می‌دهند که خیر. چرا که ائتلاف با آمریکا برای آنها بدبختی به ارمغان آورده است.

بر اساس این گزارش، چنین ابراز عقیده‌ای از طرف مردم پاکستان جای شگفتی ندارد. بسیاری از شهروندان پاکستانی حس می‌کنند که بی دلیل در این مسیر قربانیانی داده‌اند. البته آنها حق دارند. چرا که پاکستان امروزه به گونه‌ای در جهان بدنام است که به ندرت کشور دیگری در دنیا شرایط مشابهی دارد. به عبارتی پاکستان امروز به عنوان مرکز افراط گراهای خشونت طلب، قدرت اتمی ناپایدار و یک دولت فاسد شناخته می‌شود.

تسایت نوشت که پاکستان مدت‌هاست که مرحله به مرحله و قدم به قدم از آمریکا رویگردان می‌شود که این به هیچ وجه به مذاق غرب خوشایند نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها