کد خبر: ۸۲۸۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۱
یک فعال حقوق بشر عربستان در اعتراض به بازداشت نامحدود و بدون محاکمه خود، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "عمرو رافعی" وکیل "عیسی آل مرزوق النخیفی" فعال حقوقی عربستانی گفت: عیسی از شهروندان منطقه جازان در جنوب عربستان است که از دو هفته پیش تاکنون بازداشت شده است.

رافعی افزود: عیسی خواستار برگزاری تظاهرات برای مطالبه حقوق خانواده های مقیم در مرزهای جنوبی عربستان و خانواده زندانیان سیاسی و اعتقادی در سراسر کشور شده بود.

رافعی خاطرنشان کرد: مقامات سعودی در حکم بازداشت النخیفی وی را به اقدام علیه امنیت ملی، از طریق انتشار فراخوانی در اینترنت با هدف برگزاری تجمع اعتراضی علیه دولت متهم کرده اند.

رافعی تأکید کرد: مقامات سعودی با آزادی النخیفی تا زمان بررسی پرونده اش مخالفت کرده اند؛ از سوی دیگر هنوز درباره تعیین زمان برگزاری اولین جلسه دادگاه وی هیچ گونه تصمیمی اتخاذ نشده است.

النخیفی این فراخوان را برای حمایت از خانواده های عربستانی مطرح کرده بود که در اثنای جنگ عربستان با فعالان حوثی در یمن، در اواخر سال 2009، از مناطق مرزی کوچانده و از بازگشت آنها به مناطقشان جلوگیری شد.

به گفته منابع عربستانی، روستاییان مذکور که هنگام حمله نیروهای سعودی به حوثی‌ها از مناطق مرزی کوچانده شده بودند، در ماه سپتامبر گذشته، با برگزاری تجمع اعتراض آمیز؛ خواستار بازگشت به محل سکونت قبلی و یا دریافت غرامت شده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها