کد خبر: ۸۲۶۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۰ مهر ۱۳۹۱
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم، اعضای هئیت مدیره این انجمن در دیداری با احمد امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورا اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند تشکیل این انجمن با ایشان در خصوص فعالیت های آتی انجن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران قم گفتگو نمودند.

احمد امیرآبادی در این دیدار ضمن تبریک تشکیل این انجمن در استان قم اظهار داشت: با توجه به شمولیت و گستردگی پوشش خبرنگاران در این انجمن تشکیل آن می تواند گامی جدی در خدمت رسانی به جامعه خبرنگاری باشد.

ایشان با اشاره به اهمیت حوزه فعالیتی خبرنگاران بیان نمودند: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم می باشند و خبرنگاران حامی حق و عدالت و همچنین ظلم ستیز قطعا در مسیر جهاد قرار دارند.

نماینده مردم قم لزوم هدف گذاری و هم افزایی جامعه خبرنگاران را در این انجمن ضروری بیان نموده و افزودند: همان طور که نمایندگان باید پیگیر مصالح نظام باشند خبرنگاران نیز باید بر اساس مصالح نظام قلم بزنند و خط قرمز های نظام را به درستی تشخیص دهند.

وی گفت: موضوع استقلال و عدم وابستگی خبرنگاران مسئله بسیار مهمی است که بی توجهی به این موضوع سبب جهت  دار شدن قلم خبرنگاران به سمت و سوی جریانات سیاسی می شود.



آقای امیرآبادی در ادامه با اشاره به افرادی که در کشور به دنبال خط سازش هستند تصریح نمود: مقام معظم رهبری به خوبی می دانند که اگر ما یک قدم به عقب برگردیم استکبار جهانی و در راس آن آمریکا توقعاتش را ده برابر می کند و اگر ما از آمریکا درخواست مذاکره کردیم آمریکا خواسته هایش را نسبت به ایران چند برابر می کند.

وی افزود: تنها راه عقب نشینی دشمنان مقاومت در برابر خواسته های نامشروع غرب است که یکی از راه های مقابله با استکبار آگاه نمودن مردم در این زمینه است که بخشی از این وظیفه بر عهده خبرنگاران است.

در ابتدای این دیدار آقای هادی دریس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم طی رائه گزارشی از روند تشکیل این انجمن بیان داشتند: جامعه خبرنگاران از مشکلات مادی و معنوی فراوانی رنج می برد که این انجمن به دنبال پیگیری حقوق حرفه ای خبرنگاران خواهد بود.

ایشان با اشاره به لزوم نقد پذیری مسئولین افزودند: برخی از مسئولان به محض شنیدن کوچکترین انتقادی عرصه را بر خبرنگار کوتاه کرده و برخورد های نامناسبی را با خبرنگاران انجام می دهند.

دریس با اشاره به مشکلات موجود خبرنگاران تصریح نمود: عدم انعقاد قرار داد دستگاه ها و کارفرمایان با خبرنگاران و همچنین بیمه ننمودن خبرنگاران از عمده مشکلات فعالان این عرصه می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها