کد خبر: ۸۲۴۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۹ مهر ۱۳۹۱
اين مسأله طبق معمول هميشه با ذوق زدگي مقامات اسرائيلي همراه بود به طوري كه در جريان سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به نيويورك، وي با "استفن هارپر"، نخست وزیر کانادا ملاقات كرد و مراتب شادماني خود را ابراز كرد. در اين ديدار، بنیامین نتانیاهو به هارپر گفت...

بولتن نيوز: ارديبهشت ماه امسال بود كه سفارت کانادا در تهران اعلام كرد که بخش صدور ویزای خود را تعطیل کرده و براي آن هم بيان كرد که این کار را برای کاهش هزینه‌ها انجام داده است.

به گزارش بولتن، در بیانیه سفارت کانادا آمده بود كه این تصمیم از سوی دپارتمان تابعیت و مهاجرت کانادا گرفته شده که معمولا «در جستجوی راه‌هایی برای انجام کارآمدتر خدمات است».

تعطيلي بخش اصلي سفارت كانادا اگر چه در ارديبهشت ماه به دليل فوق الذكر انجام شده بود اما چند ماه بعد، يعني در اواسط شهريور ماه امسال كه خبر بسته شدن سفارت كانادا بيان شد، سياستمداران آن سخن ديگري به ميان آوردند.

"جان بیرد" وزیر امور خارجه کانادا آن روزها بيان كرد كه کانادا سفارت خود در ایران را تعطیل کرده و اعلام می کند که دیپلماتهای ایرانی حاضر در این کشور را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل دیپلماتهای ایرانی باید کانادا را ترک کنند.

در ادامه این بیانیه وزیر خارجه کانادا مدعی شده بود كه موضع کانادا درباره حکومت ایران مشخص است و ما ایران را به عنوان تهدیدی علیه صلح جهانی و امنیت بین الملل می شناسیم. حمایت ایران از سوریه به عنوان یکی از اعضای مقاومت، ادامه برنامه هسته ای صلح آمیز  جمهوری اسلامی و موضع تهران در قبال رژیم صهیونیستی از دلایل کانادا برای قطع روابط دیپلماتیک با تهران اعلام شده است.

اين در حالي بود كه بنا بر نقل خبرگزاري‌ها، دولت کانادا که همچون دولت های غربی در بحران شدید اقتصادی فرو رفته است و تا ورشکستگی ملی فاصله زیادی ندارد، از چیزی حدود یک سال پیش در دستوری محرمانه به وزارت امور خارجه از آنها می خواهد طرح تعدیل نیروهای محلی و سپس تعطیلی سفارت خانه های خود در چندین کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

وزارت امور خارجه هم که منابع مالی خود را به دلیل بحران شدید مالی و اقتصادی دولت رو به کاهش می بیند، در دستوری به سفارت خانه های خود در 25 کشور دنیا از جمله ایران دستور تعدیل نیروهای محلی و در نهایت تعطیلی سفارت خانه را صادر می کند.

از حدود 6 ماه پیش دستور محرمانه دولت بحران زده کانادا در دستور کار اصلی سفارت خانه های کانادا در 25 کشور دنیا قرار می گیرد و اولین قدم تعدیل نیروهای محلی و بومی بود.

بنا بر اطلاعات موثق ارائه شده از سوی منابع مطلع، از 6 ماه پیش مسئولان سفارت کانادا در تهران بنا بر دستور دریافتی از اتاوا (پایتخت کانادا) کارمندان محلی خود را تعدیل می کنند تا اینکه پس از یک ماه تمام کارمندان ایرانی این سفارت خانه تعدیل شده و مرحله بعدی تعطیلی سفارت خانه در تهران در دستور کار قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان سفارت خانه کانادا در تهران بیش از 4 ماه پیش، 250 کارتن از وسایل و تجهیزات سفارت خانه کانادا در تهران را بسته بندی کرده و به کانادا منتقل می کنند تا سفارت خانه این کشور در تهران به صورت نیمه تعطیل در بیاید.

اين مسأله طبق معمول هميشه با ذوق زدگي مقامات اسرائيلي همراه بود به طوري كه در جريان سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به نيويورك، وي با "استفن هارپر"، نخست وزیر کانادا ملاقات كرد و مراتب شادماني خود را ابراز كرد.


در اين ديدار، بنیامین نتانیاهو به هارپر گفت:

«مایلم خرسندی خود را از ملاقات دوباره با استفن هارپر ابراز کنم.  وی ثابت کرده است که یک سیاستمدار حقیقی است، و من فکر می کنم که اقدام شما در قطع رابطه با ایران فقط یک اقدام سیاسی نبود بلکه یک اقدام اخلاقی واضح بود.

ما (سخنان) ایران را شنیده ایم که سخن از نابودی اسرائیل می زند، و حتی همین الآن، در همین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد، و واقعیتی که شما به چنین اقدام واضح و قاطعی دست زدید، نمونه عالی است که باید سرمشق کشورهای دیگر، که خیلی از آنها در کنفرانس در تهران شرکت و سکوت کردند، قرار گیرد.

من دیروز (طی سخنرانی در مجمع عمومی) تلاش کردم که پیامی برسانم، که فکر می کنم که الآن در جهان منعکس شده است، و شما نیز به من گفتید، و آن این است که اصل و توافقی که بر سر متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح های اتمی وجود دارد را باید عملی کرد.  در عمل، این به آن معنی است که باید خطوط قرمزی را برای روند غنی سازی آنها تعیین کرد. این تنها بخش ظاهر و آسیب پذیر برنامه اتمی ایران است.

من معتقدم که اگر چنین خطوط قرمزی معین شوند، آنگاه ایران عقب نشینی خواهد کرد ... و من امیدوارم که بتوانم چند دقیقه ای نیز این مطالب را با شما که قهرمان بزرگ آزادی و نیز دوست بزرگ اسرائیل هستید، مطرح کنم.»

استفن هارپر نخست وزیر کانادا نيز چنين گفت:

«با سپاس، جناب نخست وزیر.  دیدار با شما همیشه عالی است و من مشتاق گفتگو با شما بر سر این مسائل بسیار حیاتی، و البته، روابط فیمابین و مسائل جهانی، هستم. من دیشب (در مجمع عمومی) سخنرانی کردم و کشور ما قطعا در هشدار دادن به جهانیان پیرامون خطری که رژیم ایران بالاخره در مقابل همگی ما قرار می دهد، کوتاهی نکرده است. همانطوری که شما مطلعید، ما خواهان راه حل صلح جویانه برای این قضیه هستیم و با همکاری نزدیک با هم پیمانان خود تلاش بر هشدار دادن به جهانیان پیرامون این خطر و لزوم مقابله با آن داریم. من نیز مشتاق گفتگو با شما بر سر این مسئله و ارزش های مشترکمان هستم.»

يادآور مي شود اظهارات نتانياهو در سازمان ملل در مورد ايران و تعيين خط قرمز براي موضوع هسته اي ايران، آن قدر خنده‌آور و مضحكانه بود كه بعد از گذشت چند روز از اين موضوع هنوز هم با واكنش‌هاي جالب مردم جهان مواجه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها