کد خبر: ۸۲۴۰۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
نخست وزیر اسراییل همچنین در دیدار با همتای کانادایی اش بار دیگر از این کشور به خاطر قطع روابط دیپلماتیک با ایران قدردانی کرد.
 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نطق روز پنج شنبه اش در نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد دستمایه سوژه خنده و طنز بسیاری از رسانه های جهان و از جمله برخی رسانه های اسراییل شده است در اظهاراتی مدعی شد که نطق او درباره برنامه هسته ای ایران در جهان طنین افکن شده است!

به گزارش عصر ایران نتانیاهو روز جمعه  در دیدار با استفان هارپر نخست وزیر کانادا در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد  مدعی شد : پیامی که می خواست از طریق سخنرانی خود در سازمان ملل بیان کند، اکنون در تمامی جهان طنین افکن شده است .
 
نتانیاهو در ادامه افزود که هدف او از کشیدن خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران ایجاد آگاهی بیشتر در جامعه جهانی و رسانه های دنیا درباره برنامه هسته ای ایران بوده است که وی با این کار به هدف خود رسیده است .
 
 نتانیاهو در ادامه افزود :‌" این پیام به سراسر جهان رخنه کرده و سبب ایجاد یک گفت‌و‌گوی هوشیارانه شده است و در آمریکا نیز سبب بحث های عمیقی شده است.

نتانیاهو در نطق روز پنج شنبه خود در اقدامی کم سابقه با آوردن نقشه کاغذی از یک بمب با ماژیک قرمز برای ایران خط قرمز کشید.
 
 نخست وزیر اسراییل همچنین در دیدار با همتای کانادایی اش بار دیگر از این کشور به خاطر قطع روابط دیپلماتیک با ایران قدردانی کرد.
 
  همچنین در بیانیه ای که روز گذشته از سوی کاخ سفید منتشر شد آمده است که اوباما و نتانیاهو یک روز پس از نطق نتانیاهو در اجلاس مجمع عمومی به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده اند.

در این بیانیه بدون اشاره به اختلافات موجود میان واشنگتن و تل آویو بر سر تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران ، بر این نکته تاکید شده که رهبران آمریکا و اسراییل بر ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای هم نظر هستند.

بیانیه کاخ سفید در حالی منتشر شد که اوباما به دلیل درگیر بودن با مشغله های انتخاباتی در جریان نشست امسال مجمع عمومی با مقامات هیچ یک از کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی ملاقات دو جانبه نداشته است و دیدار با سران کشورها را به هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه محول کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها