کد خبر: ۸۲۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۹ دی ۱۳۸۹
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، صادق زیباکلام در گفت و گو با یک سایت خبری حامی مهندس مشایی سخنان قابل تاملی را بر زبان جاری کرده است که اگرچه ظاهری تمجیدگونه دارد امّا در حقیقت لکه سیاه دیگری بر پرونده رئیس دفتر ریاست محترم جمهوری خواهد بود.

زیباکلام در این گفتگو اظهار داشته است: گفتمان مشایی تفکر جدیدی است که منفک از دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در فضای سیاسی ایران پرورش یافته است و در کلام و ایدلوژی مشایی ظهور کرده است.

وی در ادامه اظهار داشته است: قدرت بیان؛ طرح ایده های تابو شکن ؛ هم دردی و هم راهی با ملت و الخصوص قشر جوان جامعه و  همچنین قرائت اسلام بدون خشونت و درگیری برگرفته از روح واقعی اسلام ربانی از سوی وی مشایی را ممتاز کرده است!

این کارشناس سیاسی قائل است که در آینده سیاسی ایران بدون شک نمی توان برای حضور قدرتمند جریان اصلاحات جایی را درنظر گرفت به هر حال با فضایی که بعد از انتخابات ایجاد شد نمی توان متصور بود که اصلاح طلبان با قرائت گذشته و به راحتی وارد عرصه سیاسی کشور شوند .

زیباکلام گفت: مشایی می تواند رضایت هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرایان واقعی را جلب کند البته در حال حاضر اصولگرایان سنتی منتقد وی هستند که بعید به نظر می رسد بتوانند در برابر اصولگرایان مدرن کاری از پیش ببرند.

وی تصریح کرد: اگر مشایی کاندیدای ریاست جمهوری شود با توجه به همان قرائت و ایدلوژی که از وی یافت می شود و همچنین داشتن پشتوانه قوی اصولگرایان مدرن می تواند در آینده سیاسی ایران تحولات خوبی را ایجاد کند .

زیباکلام گفت: مهم ترین خصوصیات مشایی این است که به منتقدان و مخالفان توهین نکرد و به عقیده منتقدان احترام گذاشت که این خود می تواند نظر جوانان را به خود جلب کند.

امّا اینکه آیا تعریف و تمجید فردی که چندی پیش با وقاحت هرچه تمامتر و با نادیده گرفتن شعور و حافظه دینی و سیاسی ملت شریف ایران، رضاخان سفاک و قلدر را چهره ای خدوم معرفی کرده بود، می تواند برای آقای مشایی وجهی بیاورد و اشتباهات گذشته وی را بپوشاند؟!

گفتنی است که زیباکلام چندی پیش در برنامه سیایت ایرانی شبکه 4 سیما، رضا خان قلدر و عامل کشف حجاب را چنین معرفی نمود: « رضا خان هرچه که بود جز خدمت و خدمت و باز هم خدمت دستاورد دیگری نداشت. رضا خان دادگستری، آموزش و پرورش و راه آهن را آورد .ارتش ایجاد کرد .»


البته این استاد دانشگاه چندی پیش در مناظره با حجت الاسلام روانبخش دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در دانشگاه بوعلی سینای همدان، دفاع از رژیم اشغالگر قدس را نیز به افتخارات خود افزود و بر خلاف نظر حضرت امام(ره) ، مقام معظم رهبری و سایر نخبگان و مردم ایران و آزادگان سایر کشورها بصورت صریح اعلام کرد: اسرائیل یک کشور قانونی است!

به هر حال تعریف و تمجید زیباکلام که عشق شهرت از سخنان خلاف روند رودخانه ای وی موج می زند، دست کمی از تعریف و تمجید رسانه های صهیونیستی چون بی بی سی، العربیه و ... ندارد. لذا گردانندگان سایت مذکور که بدنبال تبلیغ و ترمیم وجه جناب آقای مهندس مشایی می باشد، با این نوع خبرسازیها یقیینا به نتیجه عکس دست خواهند یافت.

این آقایان باید بدانند که تنها راهی که می تواند به جناب آقای مشایی مشروعیت و مقبولیت دهد ؛ اصلاح عملی اشتباهات گذشته، عدم ورد به مباحثی که تخصص آنرا ندارد و دست برداشتن از شیوه های جنجالی برای رسانه ای شدن و از همه مهمتر تایید علماء و نخبگان با بصیرت کشور می باشد و الا حرکت در مسیری که تعریف و تمجید امثال زیباکلام را بدنبال داشته باشد، کندن گور رضا خانی و با تلاق صهیونیستی برای خود است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها