کد خبر: ۸۲۳۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
کارشکنی های پی در پی آل سعود در حل بحران سوریه:
به دنبال مطرح شدن طرح محمد مرسی رئیس جمهور مصر در خصوص حل بحران سوریه و همچنین ورود اخضر ابراهیمی در بررسی اوضاع سوریه منابع خبر از کارشکنی های آل سعود و آل ثانی در مقابل این راه کارها خبر دادند. به گفته این منابع، ریاض و دوحه با وعده و وعیدهای مالی برای فریفتن سوری ها اقدام می کنند و از طرف دیگر هم قراردادهای بزرگ تسلیحاتی به منظور مجهز کردن این توطئه خود می بندند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، به دنبال مطرح شدن طرح محمد مرسی رئیس جمهور مصر در خصوص حل بحران سوریه و همچنین ورود اخضر ابراهیمی در بررسی اوضاع سوریه منابع خبر از کارشکنی های آل سعود و آل ثانی در مقابل این راه کارها خبر دادند.

هفته نامه فلسطینی المنار دراین باره نوشت: منابع آگاه در کشورهای حاشیه خلیج فارس از این موضوع پرده برداشتند که سران آل ثانی و آل سعود با همراهی کشورهای اروپایی به تلاش خود برای به شکست کشاندن راهکارهای ارائه شده از سوی دولت مصر در قبال موضوع سوریه ادامه می دهند.



به گفته این منابع، ریاض و دوحه با وعده و وعیدهای مالی برای فریفتن سوری ها اقدام می کنند و از طرف دیگر هم قراردادهای بزرگ تسلیحاتی به منظور مجهز کردن این توطئه خود می بندند.

تلاش برای به شکست کشاندن ماموریت "اخضر ابراهیمی" نماینده سازمان ملل متحد برای حل موضوع سوریه نیز یکی دیگر از برنامه های شومی است که قطر و عربستان با همراهی غرب در پیش گرفته اند.

آل ثانی و آل سعود در عین از مشارکت ایران در کمیته چهارجانبه تشکیل شده از مصر، ترکیه ، ایران و عربستان بسیار ناخشنود هستند و این کمیته اخیرا نشستی را در قاهره برگزار کرد.

این کمیته بعد از آن تشکیل شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در اتخاذ تصمیمی برای حمله به سوریه با شکست مواجه شد.

اسلام تایمز یادآور شد: طرح حمله به سوریه از سوی کشورهای عربی با حمایت مخفیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی بسیار مطرح شد.

سران قطر در نیویورک با استفاده از سکوت کشورهای عربی در قبال جنایاتی که دوحه و ریاض در قبال مردم سوریه مرتکب شدند، علنا خواستار ویرانی سوریه شدند و در عین حال آمادگی خود را برای بازسازی این کشور با عنوان اقدامات انسانی اعلام کردند!

برخی از محافل سیاسی در کشورهای عربی و غیر عربی اعلام کردند که دو کشور قطر و عربستان به نمایندگی از دیگر کشورهای عربی نسبت به سرنوشت آنان تصمیم می گیرند و در عین حال این محافل از اینکه ملتها و دولتهای عربی در قبال سیاست های آل ثانی و آل سعود که فتنه انگیزی در بین این کشورها است، جبهه گیری نمی کنند، بسیار ابراز تعجب کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
فقط بچسب به شكم هايشان. شكم نگو، كوهان بگو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها